ПОВЕЌЕ

    КАНАДА ЈА КАЗНУВА АМЕРИКА: Десет месеци бојкот што ја тресе економијата на САД

    Време зa читање: 4 минути

    Канаѓаните сè посилно го избегнуваат патувањето во САД, а последиците веќе се видливи и на северната и на јужната страна од границата. Според последните податоци на Статистика Канада, октомври го означи десеттиот последователен месец на пад на патувањата кон САД. Бројот на Канаѓани кои се враќаат од Америка со автомобил се намалил на 1,4 милиони, што претставува пад од над 30 проценти во споредба со истиот период минатата година, додека воздушните патувања бележат пад од 24 проценти. Овој тренд започна веднаш по враќањето на Доналд Трамп во Белата куќа и е поттикнат од комбинација на политички тензии, тарифни судири, стравови од третман на границата и неповолниот девизен курс, при што канадскиот долар вреди околу 71 американски цент.

    Многу канадски туристи, свесно или од инат, ги пренасочуваат патувањата кон други дестинации. Минатиот месец повеќе од 964.000 лица се вратија од патувања надвор од САД, што претставува раст од речиси седум проценти. Европските авиокомпании веќе профитираат од овој поместен интерес, па така „Ер Франс-КЛМ“ забележа зголемување на резервациите од канадски клиенти за околу 30 проценти во последниот квартал.

    За разлика од тоа, американската економија ја чувствува спротивната страна од приказната. Според Американската туристичка асоцијација, трошоците на странските туристи во САД се очекува да паднат за повеќе од 5,7 милијарди долари во текот на 2025 година, при што најголем дел од загубата се припишува токму на канадските посетители. Канаѓаните се најбројната група странски туристи во САД и сочинуваат речиси третина од меѓународните посети. Професорката Уша Хејли од Државниот универзитет Вичита предупредува дека намалениот број посетители ќе предизвика сериозни последици за туристичкиот сектор, кој, како што вели таа, „е трудоинтензивен и зависен од постојана пополнетост“, и додава дека опаѓањето на бројот на гости може да влијае на работните места, општинските финансии и даночните приходи.

    Трамп, од своја страна, ја минимизира загриженоста, изјавувајќи дека проблемот со канадскиот туризам „ќе се реши“ и дека меѓу двете земји постои „голема љубов“. Но неговите последни потези, меѓу кои прекинот на трговските разговори со Канада и заканите за дополнителни тарифи, укажуваат на продлабочување, а не смирување на тензиите. Дополнителен товар е и новото правило од април, според кое Канаѓаните кои престојуваат во САД подолго од 29 дена мора да се регистрираат, да дадат отпечатоци и да платат такса – мерка што многумина ја доживуваат како непотребно понижувачка.

    Според анкета на „Ангус Рид“, околу 70 проценти од Канаѓаните изјавиле дека би се чувствувале непријатно да патуваат во САД оваа зима, наведувајќи ги политичката клима, граничните мерки и желбата да застанат зад сопствената земја како главни причини.

    Загубите што ги трпи американскиот туристички сектор веќе ги поттикнаа некои држави да преземат контрамерки. Туристички организации во Бафало, Сиетл, северниот дел на Њујорк и Монтана започнаа кампањи со попусти и специјални зделки за да ги вратат Канаѓаните. Во Монтана, „Откријте ја Калиспел“ објави дека трошењето со кредитни картички од канадските посетители паднало за 39 проценти, па организацијата воведе пропусница со понуди достапни до јануари 2026 година. Сличен пристап има и во Калифорнија, каде што потрошувачката на канадските туристи се очекува да падне за речиси 700 милиони долари во споредба со претходната година.

    Иако Американската туристичка асоцијација предвидува постепено закрепнување на меѓународните патувања до 2026 година, поттикнато од големи настани како Светското првенство на ФИФА и прославите за 250 години од основањето на државата, останува неизвесно дали Канаѓаните ќе го променат својот став. Многумина сметаат дека прашањето одамна ја надминало туристичката навика и станало симбол на политичкиот раздор, националното достоинство и односите меѓу двете соседни земји. Додека ситуацијата останува непроменета, САД ќе мора да се соочат со продолжени економски загуби и со реалноста дека долгорочната доверба на канадските патувачи не може да се врати преку ноќ.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично