Продажбата на шампањ нагло се намали во 2024 година со забележителен пад од 9,2% во испораките на француски шампањ поради економската неизвесност на американскиот и францускиот пазар. Францускиот шампањ отсекогаш бил симбол на луксуз и класа. Сепак, тој поминува низ значителен пад бидејќи продажбата се намали на најниската точка во повеќе од 20 години.
Максим Тубарт, претседател на Syndicat Général des vignerons и копретседател на Comité Champagne рече: „Шампањот е вистински барометар на состојбата на умот на потрошувачите. Не е време да се слави со оглед на инфлацијата, конфликтите ширум светот, економските неизвесности и политичкото чекање и гледање на некои од најголемите пазари за шампањ, како што се Франција и САД.
Продажбата на шампањ опаѓа поради неизвесноста
Франција и САД се главните пазари на францускиот шампањ, а промените во расположението на клиентите доведоа до пад на продажбата. Клиентите се склони кон поевтини алтернативи како англиското пенливо вино, Cremant и Prosecco. Овие производи го подобрија нивниот квалитет и успеаја да бидат буџетски, зголемувајќи ја нивната продажба. Дополнително, помладите генерации како Gen Z ги исклучуваат алкохолните пијалоци за алтернативи како макети и канабис, опаѓајќи ја глобалната продажба на шампањ.
Во Франција, продажбата на шампањ падна за 7,2% со продадени 118,2 милиони шишиња во 2024 година. Comité Champagne рече дека овој пад се должи на „мрачноста“ што се шири низ целата земја, влошена од политичката нестабилност. Во декември, Франсоа Бајру, долгогодишен центристички сојузник на претседателот Макрон, стана четвртиот премиер за една година, како одраз на растечката криза во поделениот парламент.
Производството на шампањ се соочува со предизвици
Падот на продажбата на францускиот шампањ ги принуди производителите да преземат сериозни чекори. Во јули 2024 година, производителите наложија намалување на бербата на грозје бидејќи продажбата се намали за 15% во првата половина на 2024 година. Испораките за цела година достигнаа 271,4 милиони шишиња, што е за 9,2% помалку од минатата година. По скокот по пандемијата во 2022 година, кога испораките достигнаа 326 милиони шишиња, трендот опаѓа, со 299 милиони испорачани шишиња во 2023 година, што е намалување за 8%.
Климатските промени ги направија работите покомплицирани за производителите на шампањ. Жетвата во 2024 година во францускиот регион Шампањ беше погодена од мраз и силен дожд, што предизвика ширење на мувла на лозите. Овие временски предизвици го зголемија притисокот врз индустријата која веќе се бори.
Цените на акциите на алкохол
Неодамна, залихите на алкохол паднаа бидејќи американските хирурзи тврдеа дека алкохолните пијалоци се штетни и главна причина за рак. Тој објави совет во кој бара етикети „предизвикувачи на рак“ на алкохолот. Американскиот хирург генерал Вивек Мурти предупреди во советот дека пиењето алкохол го зголемува ризикот од рак на дојка, дебелото црево, црниот дроб и други видови на рак.
По советодавното објавување, акциите на матичната компанија на Џек Даниел, Браун-Форман, паднаа за 2,5% на 36,25 долари, што е нивна најниска точка од април 2017 година, додека Molson Coors, производител на Coors Light, паднаа за 3,4%. Constellation Brands, производителот на пивото Corona, падна за помалку од 1%, додека Boston Beer падна за 3,8%, што е најголем пад од минатиот февруари.
Во Европа, акциите на најголемиот светски производител на алкохолни пијалоци, Diageo се намалија за 3,9%. Пиварите исто така беа погодени бидејќи производителот на Budweiser Anheuser-Busch InBev падна за 2%, додека Heineken и Carlsberg паднаа помеѓу 0,8% и 1,8%.