ПОВЕЌЕ

    ГО ГУБИ ЛИ ТЕСЛА ТЛОТО ПОД НОЗЕТЕ: Помалку нарачки за нови возила, пад на акциите на компанијата

    Време зa читање: 4 минути

    Тесла го објави својот прв годишен пад на продажбата од првата година на пандемијата, бидејќи зголемената конкуренција на електрични возила од кинеските и западните производители на автомобили ја зголеми побарувачката.

    Компанијата за електрични автомобили на извршниот директор Илон Маск објави дека изградила 433.000 возила, но испорачала само 387.000. Тоа е помалку од 484.507 автомобили што ги испорача во последните три месеци од 2023 година, а исто така е помал од 422.875 продадени возила во првиот квартал од минатата година. Повеќето аналитичари сметаат дека тие бројки се разочарувачки. „Тоа е смрт со 1.000 удари“, изјави за Вашингтон пост Карл Брауер, аналитичар на ISeeCars.com. Маск „никогаш немал проблем со побарувачката, но во текот на изминатата година, плус, имаше зголемени показатели дека тој произведува повеќе автомобили отколку што сака пазарот“.

    Тесла одговори на зголемената конкуренција со намалување на цените. Иако Tesla е попрофитабилна од традиционалните производители на автомобили, намалувањата на цените ги притискаат профитните маржи што помогнаа да се зголемат акциите. Очекувањата на инвеститорите дека компанијата ќе ја зголеми продажбата во иднина, ја поддржаа и високата цена на акциите на Тесла, што ја направи највредниот производител на автомобили во светот.

    Акциите на Tesla паднаа за 5% во понеделникот и изгубија повеќе од една третина од нивната вредност оваа година.

    Тесла го припиша падот на обемот делумно на зголемувањето на производството на ажурираната верзија на Модел 3 во неговата фабрика во Фремонт и на затворањето на фабриките како резултат на пренасочувањето на бродовите од Кина во Европа од Црвеното Море поради напади таму. Таа, исто така, го наведе еднонеделното затворање на својата германска фабрика поради подметнат пожар.

    Но, зголемената конкуренција во EV просторот е голем фактор за падот на побарувачката. Во четвртиот квартал, Tesla ја загуби титулата најпродаван светски производител на електрични возила од кинескиот производител на автомобили BYD.

    Сепак, дури и со остриот пад на продажбата за Tesla, таа ја врати глобалната титула од BYD, која претрпе уште поголем пад во продажбата на возила со чисти батерии во споредба со крајот на минатата година. BYD објави дека продал само 300.114 ЕВ, без хибриди, во првиот квартал, што е помалку од 525.409 продадени во последниот квартал од 2024 година.

    Но, за разлика од Tesla, продажбата на EV на BYD беше зголемена за 13% во споредба со претходната година, кога продаде само 264.647 автомобили на батерии.

    Tesla се соочува со нова конкуренција и од старите производители на автомобили во западните земји, од кои повеќето воведуваат нови EV модели додека напредуваат со плановите да се префрлат од традиционални возила со мотори со внатрешно согорување на електрични.

    Тојота сè уште не објави глобална продажба за првиот квартал, но објави дека нејзината продажба на чисто ЕВ за првите два месеци од годината пораснала за 61%, иако на сè уште скромни 14.504 возила.

    Џенерал Моторс во вторникот објави дека неговата продажба на ЕВ во САД паднала за 22% во кварталот во споредба со една година порано поради одлуката да ја прекине тековната верзија на најпродаваниот американски ЕВ, Шевролет Болт. Но, другите негови понови EV модели – Cadillac Lyric, GMC Hummer SUV и пикап, како и EV верзиите на Chevrolet Blazer и Silverado – заедно забележаа скок од 841% во продажбата, светла точка во разочарувачки квартал за GM севкупно.

    Аналитичарите очекуваа продажба од 440.000 до само 414.000 возила, рече Ден Ајвс, аналитичар од Wedbush Securities, кој беше песимист за акциите на Tesla.  Ајвс вели дека најголемиот проблем е веројатно продажбата на Tesla во Кина, за која проценува дека паднала за 3% во споредба со една година порано.

    „Иако очекувавме лош прв квартал, ова беше неублажена катастрофа што е тешко да се објасни“, рече тој во белешката до клиентите. „Ова го гледаме како суштински момент во приказната за Тесла за Маск или да го преврти ова и да ја смени изведбата на црното око во првиот квартал. Во спротивно, јасно може да претстојат некои помрачни денови кои би можеле да го нарушат долгорочниот наратив на Тесла“.

    Додека вкупната побарувачка за ЕВ сè уште рапидно расте – продажбата на ЕВ во САД се зголеми за 40% минатата година и за прв пат надмина милион возила – темпото на раст е помало од некои прогнози. Тоа ги натера некои традиционални производители на автомобили, како што се Џенерал Моторс и Форд, да се повлечат од нивните планови за производство на ЕВ.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично