ПОВЕЌЕ

    САД ДРЖАВА СО НАЈВРЕДНИ БРЕНДОВИ, Амазон на прво место во светот

    Време зa читање: 3 минути

    Американските компании доминираат на глобалната топ 20 листа, на која има само два бизниси од една европска земја, покажа најнова студија. Според TradingPedia, компанијата Амазон е крунисана за најголем бренд во светот во 2023 година, со проценета вредност од 299,28 милијарди долари (273,49 милијарди евра) и покрај тоа што бележи пад од 51 милијарда долари во изминатата година.

    Во студијата објавена во вторникот од страна на медиумот за финансиска анализа TradingPedia, американскиот гигант за е-трговија се искачи на рангирањето и го прескокна минатогодишниот шампион Apple, кој загуби 16% од својата вредност на 297,51 милијарди долари.

    ТОП 500 СВЕТСКИ КОМПАНИИ ПОТЕКНУВААТ ОД САМО 30 ДРЖАВИ

    Google се најде на третото место, зголемувајќи ја својата вредност за речиси 18 милијарди долари од минатата година и достигна 231,38 милијарди долари.

    САД се убедливо најзастапената земја во топ 20-те на рангирањето, што сочинува половина од компаниите наведени со вкупна вредност од околу 1,5 трилиони долари. Најголемата неамериканска компанија е јужнокорејската технолошка компанија Samsung, која се наоѓа на шестото место со 99,66 милијарди долари.

    Европа се појавува само двапати во првите 20, и во двата случаи благодарение на Германија: вредноста на Дојче Телеком од 62,93 милијарди долари ја стави на 11-то место, додека компанијата за луксузни возила Мерцедез-Бенц е 16-та со 58,8 милијарди долари.

    Сепак, и покрај тоа што имаат ограничено прикажување во првите 20, европските земји и компании се многу вклучени во пошироката студија на TradingPedia.

    Објавата откри дека само 30 од 195 земји имаат брендови на глобалната топ 500 листа, а речиси половина од нив (14) се европски.

    Многу малку земји се чини дека можат да произведат големи брендови во каков било обем, според TradingPedia, која откри дека има само 20 држави кои имаат повеќе од три брендови меѓу првите 500 и тоа се: САД, Јужна Кореја, Кина, Германија, Јапонија, Велика Британија, Саудиска Арабија, Индија, Франција, Канада, Италија, Шпанија, Шведска, Русија, ОАЕ, Австралија, Швајцарија, Сингапур, Бразил и Холандија.

    САД и Кина се јасни фаворити на светската сцена, со 202 и 79 од топ 500 брендови, соодветно. Кога се гледаат првите 100, повеќе од половина (53) се од САД, а 22 се од Кина.

    Германија има седум брендови во топ 100, по што следи Јапонија со шест, Јужна Кореја со четири и Велика Британија со три.

    КОИ СЕ НАЈГОЛЕМИТЕ ИНДУСТРИИ?

    Кога се гледаат индустриите како целина, банкарството доминира кога се зема предвид бројот на брендови во секој сектор, според TradingPedia: околу 14,2% од сите брендови во првите 500 се компании за банкарски и финансиски услуги, додека 10% се во малопродажба. Меѓутоа, кога се гледа вкупната вредност, технологијата и малопродажбата излегуваат на врвот, при што технолошките брендови претставуваат околу 13,4% од вкупната вредност на првите 500 компании и малопродажните брендови 13,2%.

    Не секоја земја има капацитет да создаде голем бренд, а поголемите економии имаат тенденција да имаат предност во овој поглед.

    Како и да е, глобално признатите брендови можат да се појават од различни делови на светот, а во некои случаи, помалите економии успеваат да создадат познати брендови против сите очекувања: фински телефони Нокиа и мексиканско пиво Корона да набројуваме само два.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично