Нова колективна тужба го обвинува Нисан дека прикрил дефект во активаторите на бравите на вратите на три од неговите модели на возила, кој наводно може да ги зароби патниците внатре.
Во тужбата поднесена од тужителот, Дина Калифа, се тврди дека Нисан пропуштил да ги извести клиентите за проблемите што влијаат на моделите Altima од 2013 до 2025 година, Rogue од 2014 до 2025 година и Sentra од 2013 до 2025 година.
Според тужбата, дефектот може да предизвика вратите да се отворат за време на возењето, спонтано да се заклучат или отклучат или целосно да ги спречи патниците да ги отворат вратите. Некои потрошувачи наводно биле принудени да избегаат низ прозорците на своите возила поради дефектот.
Во колективната тужба се тврди дека Нисан не ги информирал клиентите за дефект во бравите на вратите на неколку модели на возила. Тужителот, Калифа, тврди дека Нисан знаел за дефектот повеќе од десет години, но не презел соодветни корективни мерки.
Тие вклучуваат занемарување на соодветното известување на клиентите за проблемот, нудење бесплатни поправки или надоместување на штетата на оние кои платиле за поправки од џеб. И покрај добивањето бројни жалби, Нисан наводно не го решил дефектот соодветно.
Калифа го обвинува Нисан за неправедно збогатување и прекршување на Законот за правни лекови на потрошувачите на Калифорнија и Законот за нелојална конкуренција. Таа бара судење со порота и бара декларативна и забрана за надомест, како и надомест за себе и другите засегнати клиенти. Ова вклучува барања за фактичка, општа, посебна, случајна, законска, казнена и последична штета.
Во посебен случај, Нисан објави повлекување минатата година што влијаеше на повеќе од 37.000 возила, поточно насочени кон одредени модели на теренецот Роуг и Инфинити QX80. Повлекувањето беше предизвикано од дефект во системот на камерата за заден поглед, што можеше да предизвика сликата на екранот одеднаш да стане бледа додека возилото се движеше наназад.
Овој дефект претставуваше значителен ризик за безбедноста, бидејќи возачите во голема мера се потпираат на камерата за заден поглед за видливост при движење наназад, а ненадејното губење на сликата ја зголеми веројатноста за судири.
Нисан им советуваше на засегнатите сопственици на возила да ги донесат своите теренски возила кај овластени дилери за проверка и поправка, нагласувајќи ја посветеноста на компанијата за одржување на безбедносните стандарди и спречување на потенцијални несреќи.
Групните тужби против производителите на автомобили се релативно чести и често се појавуваат кога дефект, заведувачко рекламирање или корпоративна небрежност влијае на голема група потрошувачи. Наместо да поднесуваат илјадници индивидуални тужби, засегнатите сопственици можат да се здружат за да поведат единствена, консолидирана тужба против производителот.
Главен тужител ја претставува пошироката група („класата“). Ако тужбата е заверена како групна тужба од страна на суд, таа продолжува во име на сите засегнати сопственици, освен ако не се откажат. Овие тужби често завршуваат со спогодби каде што производителите на автомобили се согласуваат да ги обесштетат сопствениците на возила, да ги продолжат гаранциите, да ги откупат неисправните автомобили или да платат граѓански казни.
Производителите на автомобили се сè повеќе насочени не само кон механички проблеми, туку и кон софтверски проблеми, ранливости во сајбер безбедноста и дефекти на автономниот систем за возење. Еколошките проблеми, како што се погрешните податоци за емисиите, се растечка област за групни тужби.
Групните тужби можат да имаат значително влијание врз потрошувачите, и финансиски и во однос на безбедноста. Кога групната тужба е успешна, засегнатите сопственици на возила можат да добијат надомест, бесплатни поправки, продолжени гаранции или дури и откуп на неисправни возила – помагајќи да се компензираат трошоците и непријатностите што ги претрпеле.
Надвор од индивидуалните решенија, групните тужби играат и клучна улога во промовирањето на поширока одговорност во автомобилската индустрија. Тие вршат притисок врз производителите да ги признаат проблемите, да ја подобрат контролата на квалитетот и да комуницираат потранспарентно со јавноста.