ПОВЕЌЕ

    АМЕРИКАНСКИОТ КОНГРЕС ДОНЕСЕ ЗАКОН со кој се овозможува забраната на Тикток во САД

    Време зa читање: 6 минути

    Американскиот Конгрес во саботата усвои закон со кој ќе се забрани TikTok во Соединетите Американски држави доколку сопственикот на популарната платформа за социјални медиуми со седиште во Кина не го продаде својот удел во рок од една година, но не очекувајте апликацијата да исчезне наскоро, донесува во својата сторија Асошиејтед прес.

    Одлуката на републиканците во Домот да го вклучат ТикТок како дел од поголем пакет странска помош, приоритет на претседателот Џо Бајден со широка поддршка од Конгресот за Украина и Израел, ја забрза забраната откако претходната верзија заглави во Сенатот. Самостоен предлог-закон со пократок рок за продажба од шест месеци го усвои Домот во март со огромно двопартиско гласање бидејќи и демократите и републиканците изразија загриженост за националната безбедност за сопственикот на апликацијата, кинеската технолошка фирма ByteDance Ltd.

    Изменетата мерка, усвоена со 360 гласови „против“ и 58 „против“, сега оди во Сенатот по преговорите што го продолжија рокот за продажба на компанијата на девет месеци, со можни дополнителни три месеци доколку продажбата е во тек.

    Правните предизвици би можеле уште повеќе да ја продолжат таа временска рамка. Компанијата посочи дека најверојатно ќе оди на суд за да се обиде и да го блокира законот доколку тој помине, тврдејќи дека тоа ќе ги лиши милиони корисници на апликацијата од нивните права од Првиот амандман.

    TikTok силно лобираше против законодавството, притискајќи ги 170 милиони корисници на апликацијата во САД – од кои многумина се млади – да го повикаат Конгресот и да изразат противење. Но, жестокоста на возвратот ги налути пратениците на Капитол Хил, каде што постои голема загриженост за кинеските закани за САД и каде што малку членови самите ја користат платформата.

    „Нема да престанеме да се бориме и да се залагаме за вас“, рече извршниот директор на TikTok, Shou Zi Chew во видеото што беше објавено на платформата минатиот месец и беше насочено кон корисниците на апликацијата. „Ние ќе продолжиме да правиме се што можеме, вклучително и да ги искористиме нашите законски права, за да ја заштитиме оваа неверојатна платформа што ја изградивме со вас“.

    Брзиот пат на нацрт-законот низ Конгресот е извонреден затоа што има за цел една компанија и затоа што Конгресот со децении презема пристап кон технолошка регулатива. Законодавците не успеаја да дејствуваат и покрај напорите да ги заштитат децата онлајн, да ја заштитат приватноста на корисниците и да ги направат компаниите поодговорни за содржината објавена на нивните платформи, меѓу другите мерки. Но, забраната на TikTok ја одразува широката загриженост од законодавците за Кина.

    Членовите на двете страни, заедно со разузнавачките службеници, се загрижени дека кинеските власти би можеле да го принудат ByteDance да ги предаде податоците на американските корисници или да ја насочат компанијата да ја потисне или зголеми содржината на TikTok поволна за нејзините интереси. ТикТок ги отфрли тврдењата дека може да се користи како алатка на кинеската влада и рече дека не ги споделил податоците на американските корисници со кинеските власти.

    Владата на САД јавно не достави доказ што покажува дека TikTok споделил податоци за американските корисници со кинеската влада или го помешал популарниот алгоритам на компанијата, кој влијае на она што го гледаат Американците.

    Компанијата има добра причина да мисли дека правниот предизвик би можел да биде успешен, откако забележа одреден успех во претходните правни борби за своите операции во САД. Во ноември, федерален судија го блокираше законот во Монтана со кој ќе се забрани употребата на TikTok низ целата држава, откако компанијата и пет креатори на содржини кои ја користат платформата поднесоа тужба.

    Во 2020 година, федералните судови ја блокираа извршната наредба издадена од тогашниот претседател Доналд Трамп за забрана на TikTok, откако компанијата поднесе тужба со образложение дека наредбата ги нарушува правата на слободата на говорот и соодветен процес. Неговата администрација посредуваше за договор со кој американските корпорации Oracle и Walmart ќе преземеа голем удел во TikTok. Продажбата никогаш не помина поради повеќе причини; една од нив беше Кина, која наметна построга контрола на извозот на своите даватели на технологија.

    Десетици држави и федералната влада воведоа забрани на TikTok за владините уреди. Забраната на Тексас беше оспорена минатата година од Институтот за прв амандман на Најт на Универзитетот Колумбија, кој во тужба тврдеше дека политиката ја попречува академската слобода бидејќи се проширува на јавните универзитети. Во декември федерален судија пресуди во корист на државата.

    Организации како што е Американската унија за граѓански слободи ја поддржаа апликацијата. „Конгресот не може да ги одземе правата на над 170 милиони Американци кои користат TikTok за да се изразат, да се вклучат во политичко застапување и да пристапат до информации од целиот свет“, рече Џена Левентоф, адвокатка на групата.

    Од средината на март, TikTok потрошил 5 милиони долари на ТВ реклами кои се спротивставуваат на законодавството, според AdImpact, компанија за следење реклами. Рекламите вклучија низа креатори на содржини, вклучително и калуѓерка, кои ги возвишуваа позитивните влијанија на платформата врз нивните животи и тврдеа дека забраната би го газила Првиот амандман. Компанијата, исто така, ги охрабри своите корисници да контактираат со Конгресот, а некои пратеници добија повици со вулгарности.

    „Жално е што Претставничкиот дом го користи оправдувањето на важна странска и хуманитарна помош за уште еднаш да го заглави предлог-законот за забрана што ќе ги погази правата на слободата на говорот на 170 милиони Американци, ќе опустоши 7 милиони бизниси и ќе затвори платформа која придонесува 24 милијарди долари за економијата на САД, годишно“, рече Алекс Хаурек, портпарол на компанијата.

    Пратеникот од Калифорнија, Ро Кана, демократ, гласаше против законот. Тој рече дека мисли дека можеше да има помалку рестриктивни начини да се тргне по компанијата што нема да резултира со целосна забрана или закана за слободата на говорот.

    „Мислам дека нема да биде добро прифатено“, рече Кана. „Тоа е знак дека појасот не е во контакт со местото каде што се гласачите“.

    Надја Окамото, креатор на содржина која има приближно 4 милиони следбеници на TikTok, рече дека разговарала со други креатори кои доживуваат „толку многу гнев и вознемиреност“ за сметката и како таа ќе влијае на нивните животи. 26-годишната девојка, чија компанија „Август“ продава производи за менструација и е позната по нејзиното застапување околу дестигматизирање на менструалните периоди, најголемиот дел од својот приход го остварува од TikTok. „Ова ќе има вистински реперкусии“, рече таа.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично