Фирмата Џонсон Мети од Велика Британија во понеделникот соопшти дека гради „гига-фабрика“ вредна 80 милиони фунти (95,9 милиони американски долари) специјализирана за производство на компоненти за водородни горивни ќелии, а операциите се планирани да започнат во првата половина на 2024 година.
Во соопштението, Џонсон Мети рече дека објектот во Ројстон, Англија, ќе може да произведува 3 гигавати компоненти на горивни ќелии од мембрана за размена на протони годишно. Познати и како горивни ќелии со полимерна електролитна мембрана (ПЕМ) што се користат во автомобилите – исто така наречени горивни ќелии со мембрана за размена на протони – користат водородно гориво и кислород од воздухот за производство на електрична енергија. ПЕМ горивните ќелии се направени од повеќе различни материјали.
Идејата е компонентите да ги користат водородни возила, а најавата се однесува на патниот товар. Претходните извештаи за плановите на Џонсон Мети за водородна гигафабрика беа објавени од The Sunday Times во ноември 2021 година.
Плановите на Џонсон Мети добија поддршка од Владата на Обединетото Кралство преку Фондот за автомобилска трансформација на Напредниот погонски центар, програма за финансирање фокусирана на индустријализација од големи размери.
Идејата зад возилата со горивни ќелии е дека водородот од резервоарот се меша со кислород, произведувајќи електрична енергија. Според Центарот за податоци за алтернативни горива на Министерството за енергетика на САД, возилата со горивни ќелии испуштаат „само водена пареа и топол воздух“.
Во сопственото соопштение во понеделникот, британскиот Центар за напреден погон (APC) рече дека предвидува дека побарувачката во Обединетото Кралство за горивни ќелии ќе биде приближно 10 GW до 2030 година, што ќе се зголеми на 14 GW до 2035 година. Ова, се додава, ќе биде „еквивалентно на 140.000 возила .“ APC појаснува дека возилата со горивни ќелии се „толку брзи за полнење гориво како стандардните мотори со согорување и имаат опсег и густина на моќност за ривалските дизел мотори“. Ова ги направи „совршени за тешки апликации“ како што се тешките товарни возила или тешките возила.
„Декарбонизирањето на товарниот транспорт е од клучно значење за да им се помогне на општествата и индустриите да ги исполнат своите амбициозни цели за нето нула емисија – горивните ќелии ќе бидат клучен дел од енергетската транзиција“, рече Лиам Кондон, извршен директор на Џонсон Мети. Компанијата е една од неколкуте фирми кои работат за технологијата поврзана со возилата со водородни горивни ќелии. На крајот на јуни, Тевва, друга компанија со седиште во Обединетото Кралство, лансираше водородно-електрично тешко товарно возило.
Истиот месец Volvo Trucks објави дека почнал да тестира возила што користат „горивни ќелии напојувани од водород“, при што шведската фирма рече дека нивниот опсег може да се прошири до 1.000 километри, или малку повеќе од 621 милји.
Додека некои се возбудени за потенцијалот на возилата со горивни ќелии во годините што следат, нивниот моментален удел на пазарот останува мал во споредба со електричните возила со батерии.
Според извештајот на Меѓународната агенција за енергетика за глобална перспектива за електрични возила за 2022 година, залихите на електрични возила со горивни ќелии во светот изнесуваа околу 51.600 во 2021 година.
ИЕА вели дека продажбата на електрични возила – односно продажбата на електрични возила со батерии и хибридни возила – достигна 6,6 милиони во 2021 година. Во првиот квартал од 2022 година, продажбата на електрични возила достигна 2 милиони, што е 75% зголемување во споредба со првите три месеци од 2021 година.