ПОВЕЌЕ

    ЗОШТО ПОТОНА ТЕСЛА: Политичкиот ангажман на Маск и жестоката кинеска конкуренција силен удар за вредноста на компанијата

    Време зa читање: 5 минути

    Огромниот удел на Илон Маск во Tesla повеќе не е негов највреден имот бидејќи компанијата за електрични автомобили продолжува нагло да паѓа на берзата.

    Уделот на Маск во SpaceX, неговиот приватен бизнис со ракети и сателити, сега е најголемото богатство на милијардерот за прв пат во последните пет години, според Форбс, кој сè уште го одредува неговото нето богатство на 323 милијарди долари – повеќе од кој било друг во светот.

    Неговиот удел во SpaceX вреди околу 147 милијарди долари, околу 20 милијарди долари повеќе од неговите акции во Tesla, откако акциите на производителот на автомобили се преполовија од декември.

    ПЛЕТКАЊЕТО ВО ПОЛИТИКА ИМА ГОЛЕМА ЦЕНА

    Тесла е под силен притисок на пазарот по инаугурацијата на Доналд Трамп, бидејќи стана јасно дека поголем дел од вниманието на Маск е насочено кон неговата работа во таканаречениот „оддел за владина ефикасност“ (Doge), а тарифните политики на новата администрација внесеа несигурност во економијата.

    Акциите на Tesla потонаа за 5,4% во вторникот, додека Вол Стрит продолжи да се бори. Референтниот индекс S&P 500 се затвори за 1,1%.

    Продавачите на кратки хеџ фондови заработиле над 16 милијарди долари на хартија со обложување против акциите на Tesla, според Financial Times, кој ја цитира анализата на давателот на податоци S3 Partners.

    Откако минатата недела се качи во Tesla Model S, претседателот Трамп вети дека ќе купи. Следниот ден, водителот на Fox News, Шон Ханити, рече дека купил Model S Plaid за да ја поддржи загрозената компанија, велејќи дека Tesla „има повеќе американски делови во него од кој било друг автомобил произведен во нашата земја“.

    Потегот на Трамп и на некои врвни конзервативци се контрареакција на револтот на илјадници граѓани во САД од активностите на Маск во Одделот за владина ефикасност, кои сега се обидуваат да му ја држат страната на компанијата за електрични автомобили на Маск. Тие се надеваат дека ќе привлечат доволно истомисленици за да го неутрализираат бојкотот на производителот на електрични автомобили од либералите и демократите или кој било навреден од постапките на Маск.

    Но, колку може да биде ефикасна таква спасувачка мисија, прашува во своето најново издание Њујорк Тајмс. Аналитичарите велат дека тоа може да помогне, но само до одреден степен. Се чини дека толку многу демократски купувачи бегаат од Tesla што дури и најдобриот продажен терен на Трамп веројатно нема да привлече доволно нови клиенти за да го пополни вакуумот, велат експертите за автомобили.

    Аналитичарите во JPMorgan предвидуваат дека Tesla ќе ги испорача своите најмалку автомобили во првиот квартал отколку што имаше во последните три години.

    Маск ги троши последните неколку месеци организирајќи огромно преструктуирање на федералната влада, надгледувајќи ги отпуштањата на илјадници федерални вработени во, како што вели Маск, обид за заштеда на трошоци.

    Во интервју за Фокс Бизнис, водителот Лери Кудлоу го праша Маск како се справува со неговите бизниси додека ја води и новата владина агенција ДОГЕ. „Со голема тешкотија“, одговори Маск. „Тука сум и се обидувам да ја направам владата поефикасна, да го елиминира отпадот и измамите“, продолжи тој. „Досега, всушност, правиме добар напредок“.

    Новата анкета на NBC News покажа дека иако малку повеќе Американци мислат дека ДОГЕ е добра идеја отколку лоша идеја, повеќето испитаници имаат негативни ставови за Маск отколку позитивни.

    РАСТЕ ТЕХНОЛОШКИОТ ЈАЗ СО КИНЕСКИТЕ КОНКУРЕНТИ

    Од друга страна, падот на акциите на Тесла покажува дека водечкиот американски производител на електрични возила e под силен притисок на својата кинеска конкуренција, бидејќи мноштво конкуренти во Кина објавија ажурирања што повторно сигнализираа дека конкуренцијата на копното се зголемува за американскиот гигант.

    BYD, врвниот кинески производител на автомобили, објави огромна пресвртница со својата технологија за батерии во вторникот, испраќајќи ги акциите котирани во Хонг Конг до ново рекордно ниво.

    BYD соопшти дека нејзината нова батерија и систем за полнење – наречени Супер е-платформа – може да се полнат со врвни брзини од 1.000 kW, обезбедувајќи околу 250 милји опсег за само пет минути, по стол на BYD и основач Ванг Чуанфу.

    Спротивно на тоа, најбрзите компресори на Tesla имаат максимална моќност од 250 kW, или четвртина од тврдиот подвиг на BYD.

    Новиот производител на ЕВ Xiaomi (XIACY), најпознат по производството на паметни телефони, објави дека ќе го прошири производствениот капацитет за своите возила.

    Производителот на седанот SU7 – кој изгледа како седан Порше Тајкан вкрстен со суперавтомобил Мекларен – ќе ја зголеми својата цел на производство на 350.000 ЕВ од претходната цел од 300.000, објави извршниот директор Леи Јун на Веибо, на Блумберг.

    SU7, со својот впечатлив изглед и напредна технолошка внатрешност, напојувана со верзија на Android наречена HyperOS, очигледно е хит кај кинеските потрошувачи кои на своите автомобили гледаат како на екстензии на нивните дигитални уреди.

    Дополнително, кинескиот производител XPeng (XPEV) објави силни финансиски насоки за првиот квартал. XPeng очекува приход од првиот квартал од 15 милијарди до 15,7 милијарди јуани (2,07 милијарди долари до 2,17 милијарди долари) и очекува да испорача помеѓу 91.000 и 93.000 возила во првиот квартал – повеќе од 300% во споредба со пред една година.

     

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично