Британскиот енергетски гигант Бритиш Петрол објави голем пад на профитот по падот на цената на нафтата минатата година. Профитот беше 13,8 милијарди долари во 2023 година, што е намалување од рекордните 27,7 милијарди долари во претходната година.
Енергетските фирми минатата година објавија огромни добивки кога цените на нафтата и гасот пораснаа како последица на руската инвазија на Украина поради стравувањата за снабдувањето.
Резултатите се први објавени од BP откако компанијата го објави Murray Auchincloss за нов главен извршен директор. Претходниот шеф, Бернард Луни, поднесе оставка минатиот септември, откако призна дека не бил „целосно транспарентен“ за неговите минати лични односи во фирмата.
Падот на профитот на БП ги повторува резултатите од конкурентот Шел, кој минатата недела објави профит од 28,2 милијарди долари, што е намалување од 39,9 милијарди долари во 2022 година.
И покрај падот, БП планира да врати 1,75 милијарди долари на инвеститорите во текот на првите три месеци од годината преку откуп на акции. Се додава дека е посветена на откуп од 3,5 милијарди долари во текот на првата половина на 2024 година.
БП, исто така, рече дека очекува „основното производство од производството и операциите на нафта да биде поголемо“ оваа година, но производството од гас и енергија со низок јаглерод да биде помало.
Минатата година, БП наиде на критики од еколошките здруженија откако ги намали плановите за намалување на количината на нафта и гас што ги произведува до 2030 година.
Сепак, една инвеститорска група ја повика БП целосно да ги укине своите цели за помало производство на нафта и гас, нарекувајќи ги „ирационални“.
Цените на бензинот и електричната енергија почнаа да се зголемуваат кога завршија заклучувањето на Ковид, но скокнаа во март 2022 година кога Русија го започна својот напад врз Украина.
Цената на референтната сурова нафта Брент достигна скоро 128 долари за барел веднаш по инвазијата, но сега е нешто под 80 долари.
Имаше стравувања дека цените на нафтата може да се зголемат како резултат на нападите врз бродовите во Црвеното Море од страна на бунтовниците Хути, но досега тие беа малку променети.
Нападите доведоа до тоа многу компании – вклучително и БП – да ги пренасочат бродовите подалеку од рутата низ Суецкиот канал. Тоа е најбрзиот поморски пат меѓу Азија и Европа и е особено важен во транспортот на нафта и течен природен гас.