ПОВЕЌЕ

    СПОЈУВАЊЕТО НА ХОНДА И НИСАН ПРЕД КОЛАПС: Пропаѓа договорот за создавање на третиот по големина производител на автомобили во светот

    Време зa читање: 3 минути

    Двата јапонски производители на автомобили објавија во декември дека истражуваат спојување заедно со Mitsubishi за да ја формираат третата по големина автомобилска групација во светот по годишна продажба, но преговорите се заглавени.

    Предложеното спојување од 58 милијарди се чини дека е на работ на колапс, откако Хонда даде неочекуван предлог да го претвори Нисан во подружница во целосна сопственост, според три лица запознаени со ова прашање.

    Според поединец со познавање на стратегијата на Нисан, компанијата сега бара алтернативни партнери. Ова пребарување би можело да се прошири надвор од традиционалните автомобилски групи, при што тајванската прецизна индустрија Hon Hai – попозната како Foxconn – се означува како потенцијален кандидат. Некои членови на одборот на Нисан, наводно, гледаат позитивно на Foxconn; сепак, изворите сугерираат дека на крајот може да се претпочита американски технолошки партнер.

    Спојувањето на Хонда-Нисан првично се сметаше за одговор на засилената конкуренција во технологијата за EV, особено од кинеските производители. Сепак, многубројните пречки, вклучително и воочената нерамнотежа меѓу вториот и третиот по големина јапонски производител на автомобили, изгледаат непремостливи. Хонда останува пет пати поголема според пазарната вредност, додека Нисан се бори со превирањата, падот на профитот и наследството од нудење големи попусти на својот клучен северноамерикански пазар.

    Аналитичарите велат дека лошите перформанси на Нисан ја поткопуваат неговата преговарачка моќ. Тод Дувик, шеф на истражувањето за автомобили во рејтинг агенцијата CreditSights, забележува дека доколку Хонда се стекнува наместо да се спои, намалувањето на трошоците може да доведе до големи загуби на работни места, особено меѓу високите рангови на Nissan. Таквото преземање, исто така, ќе го ограничи просторот за постојните акционери на Nissan да имаат корист од каков било пресврт.

    Друг комплицирачки фактор е акционерството што го поседува Рено, мамурлак од претходно триумфалната алијанса Рено-Нисан-Мицубиши на чело со Карлос Госн пред неговото драматично апсење и последователниот лет во Либан. Продолжените борби за лидерство на Nissan ги влошија финансиските проблеми, што го натера извршниот директор Макото Учида да планира 9.000 глобални кратења на работни места како дел од акцијата за реструктуирање.

    И Хонда и Нисан ќе ја објават својата заработка на 13 февруари. Хонда признава дека „различни дискусии“ се во тек и очекува да ги потврди или разјасни плановите до средината на февруари.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично