Google лансираше надградена верзија на алатката „Deep Research“ на Gemini, што го прави асистент за истражување напојуван со вештачка интелигенција бесплатен за секој да го проба.
Во трката на Google да ги прошири своите производи со вештачка интелигенција преку паметни телефони, резултати од пребарување и Google Workspace, алатката беше лесно занемарена – не само затоа што досега беше ексклузивна за платеното ниво на апликацијата Gemini.
Лансиран во декември 2024 година, Deep Research ефикасно пребарува на интернет во ваше име. Дајте ѝ тема за која сакате да дознаете повеќе – од скијачки одморалишта погодни за деца до законодавството за нуклеарни реактори – и помошникот за вештачка интелигенција ќе исчезне пет минути, барајќи го интернетот за доверливи извори и ажурирани информации пред да се појави резервна копија со сеопфатен, детален извештај.
Со денешната надградба на Deep Research 2.0 – и со тоа што ќе ја отвори отворена за секој да се обиде – Google се надева дека алатката ќе им се допадне не само на академските и научните корисници „кои се занимаваат со нуклеарна фузија“, туку и на просечниот човек, без разлика дали планира одмор, се пресели дома или споредува локални услуги за уредување.
Аруш Селван, висок менаџер на производи во Google, му даде на Индипендент прв поглед на новата верзија на Deep Research пред нејзиното повторно лансирање. „Ги разгледуваме видовите задачи каде што порано можеби требаше да отворите 50 картички на Chrome и да сплетете информации за да дојдете до одговор или да навлезете навистина длабоко во некоја тема“, вели Селван.
Новата верзија на Deep Research ја надградува алатката до најновиот модел на „размислена“ вештачка интелигенција на Google – кој транспарентно го објаснува своето размислување додека функционира, и се прашува и се поправа додека оди, што според Google треба да доведе до попрецизни резултати и поголем увид во тоа како доаѓа до своите заклучоци.
„Овој нов модел активно размислува помеѓу преземањето чекори“, вели Селван. „Тоа му овозможува да биде повнимателен во тоа како ја прелистува мрежата и да направи повеќе анализи за своите наоди. Идејата е дека ќе почне да се пишува попроникливи и подетални извештаи“.
За да ја демонстрира новонадградената алатка Deep Research, Селван и дал задача на вештачката интелигенција да бара потенцијални дестинации за одмор на Канарските острови заедно со еден куп специфични, лични барања: двајца возрасни и еден седумгодишен, фокус на добра храна и забава, со дестинации рангирани според просечните дневни температури.
Со оглед на тоа што претходно Deep Research прикажуваше само список на веб-локации низ кои се пробиваше за информации, новиот модел на размислување дава тековен коментар за неговиот процес на размислување: прво идентификување на долг список на можни дестинации за одмор, потоа нуркање во веб-страниците на хотелите за да се најдат детски клубови, пребарување локални ресторани и места и собирање на историски податоци за времето за да се намали неговиот извештај на неколку релевантни резултати.
„Deep Research 2.0 сега може да артикулира што е пронајдено, зошто е интересно и што треба да бара понатаму. Можеме да ги вратиме тие информации и да му ги покажеме на корисникот“, вели Селван.
„Друг одличен пример на кој работевме внатрешно беше да го најдеме најдобриот летен камп за вашето дете, нели? Како да има сите овие различни мали кампови што треба да ги земете предвид, и сакате да откриете кои се полудневни, кои се целодневен и како се ценети сите“.
Денешното ажурирање на Deep Research доаѓа кога Google се соочува со зголемен притисок од онлајн издавачите, кои велат дека неговите контроверзни резултати од пребарување и резимеа генерирани со вештачка интелигенција – слични на оние создадени од Deep Research – го намалуваат сообраќајот и приходите од реклами. Меѓу другите промени, Deep Research 2.0 барем става поголем акцент на идентификување на неговите извори, давајќи цитати и излезни врски до сајтовите што се референцираат. Селван ги опишува извештаите на асистентот како „појдовна точка“.
„Сакаме да им олесниме на корисниците двојно да кликнат на секоја веб-страница. Затоа посветуваме доста недвижности на екранот. Сакаме луѓето да кликнат на овие веб-локации, да читаат што е интересно и да разберат зошто овие веб-локации се појавуваат овде“.