Tesla ја загуби титулата најдобар светски производител на електрични возила од кинескиот BYD. Во 2024 година, Тесла направи 1.773.443 електрични возила, изјави во четвртокот американскиот лидер на електрични возила. (Бидејќи Tesla произведува само електрични возила, тоа е и нејзиниот вкупен број на производство за годината.) BYD, во меѓувреме, произведе 1.777.965 ЕВ , околу 4.500 повеќе од Tesla, соопшти компанијата оваа недела.
Враќајќи се назад во 2023 година, Tesla имаше значително водство. Таа година, BYD направи приближно 1,6 милиони ЕВ, бројка помала од 1,85 милиони на Тесла.
Тесла против BYD во 2024 година
Двајцата глобални лидери на ЕВ имаа многу различна година. Тесла страдаше од слабата побарувачка, која беше оптоварена со застоена постава на возила и посилна конкуренција од било кога. Во првите два квартали од 2024 година, испораките на американскиот производител на автомобили се намалија на основа од година во година, пред да закрепнат во последната половина од годината.
Годишните продажби на Tesla се намалија за прв пат во својата историја и компанијата не ја исполни наведената цел за „благ раст“ во 2024 година.
На Tesla отсекогаш му беше судено да изгуби удел како што се ширеше пазарот на ЕВ. И растот на продажбата на ЕВ забави во 2024 година бидејќи главните купувачи на автомобили се откажаа од високите цени на ЕВ, зголемените каматни стапки и таканаречената инфраструктура за полнење.
Но, срцето на тековните проблеми на Tesla, велат аналитичарите, е неговата стара и скапа постава. Компанијата се потпира речиси исклучиво на два модели со голем волумен: кросоверот Model Y и седанот Model 3. Cybertruck, лансиран кон крајот на 2023 година, беше неговиот прв сосема нов модел од 2020 година. Но, тој пикап се покажува премногу скап и неумешен за значајно да ја поттикне продажбата. Поларизирачката политичка активност на извршниот директор на Tesla, Илон Маск, веројатно не му помага на богатството на компанијата во САД.
За споредба, BYD го зголеми производството и продажбата на ЕВ за околу 12% во 2024 година, додека продолжи да се шири на нови пазари. Ова е добро време да се спомене дека целосните ЕВ се само дел од бизнисот на BYD; прави и plug-in хибриди. Вкупната продажба на возила на BYD се зголеми за 41% до околу 4,27 милиони единици минатата година. BYD започна како производител на батерии во 1990-тите, почна да произведува автомобили во раните 2000-ти и агресивно го проширува својот бизнис со ЕВ во последниве години.
Меѓутоа, бројките за 2024 година покажуваат дека Tesla објави испораки на возила од 1,79 милиони единици. Продажбата на ЕВ на BYD достигна 1,76 милиони единици. Така, кога ќе се погледнат продадените возила наместо произведените возила, се чини дека Тесла сè уште има мала предност. Очигледно, Tesla продаде илјадници возила во 2024 година што ги произведе во 2023 година.
Но, несомнено е дека BYD има моментум на своја страна. Компанијата објави дека продала 595.413 ЕВ возила во последниот квартал од 2024 година. Тесла вели дека испорачала 495.570 автомобили во истиот период. Тоа е нов рекорд на компанијата, но сепак падна за 100.000 единици или речиси 20% помалку од нејзиниот примарен глобален ривал.
Подемот на кинеските електрични возила
BYD и другите кинески производители на ЕВ имаат корист од големите владини субвенции, вклучително и програмата за готовина за клинкери, лансирана минатиот април. Тоа и другите политики веројатно му помогнаа на BYD овде.
Пошироко, немилосрдната владина поддршка за производството на електрични возила и батерии помогна да се претвори кинеската автомобилска индустрија во сила со која треба да се смета на глобалната сцена. И актуелните власти ја чувствуваат топлината како никогаш досега.
Што е следно за Tesla против BYD во 2025 година?
Големото прашање е: Дали BYD ќе се повлече засекогаш во 2025 година или може Тесла повторно да го запали својот раст?
BYD има свои спротивставени ветрови со кои треба да се бори. Претседателот Џо Бајден донесе тарифи од 100% за електричните возила од кинеско производство, а потоа следеше забрана за одреден софтвер за возила што потекнува од Кина. Се чини дека тие политики ефикасно ги затвораат BYD и неговите врсници од огромниот американски пазар на автомобили засега, а можеби и засекогаш. Ќе треба да видиме дали новоизбраниот претседател Доналд Трамп ќе ја исполни неговата покана кинеските компании да изградат свои електрични возила во САД.
Тесла вели дека ќе започне со лансирање на нови модели, вклучително и подостапни, во првата половина на 2025 година. Сè уште не знаеме точно кои се тие, но има гласини. Tesla може да претстави и ажурирана верзија на својот исклучително популарен Model Y. Тие нови возила би можеле да бидат само удар во панталоните што му треба на Тесла за да се бори со BYD уште еден ден.