ПОВЕЌЕ

    БОГАТСТВОТО МУ ПОРАСНА, АМА УГЛЕДОТ НЕ: Дали Илон Маск предоцна се враќа во Тесла за да го спаси некогаш престижниот бренд?

    Време зa читање: 5 минути

    Богатството на Елон Маск, во среда забележа неверојатен пораст од 7,5 милијарди долари, бидејќи акциите доживеаа раст од 5%. И покрај тоа што извештајот на „Тесла“ за првиот квартал откри дека нето добивка паднала за неверојатни 71 процент од првиот квартал од минатата година, порастот на акциите во голема мера се припишува на најавата на самиот Маск дека во наредниот период ќе посветува повеќе време за компанијата, пишува Форбс.

    Сепак, како што објавува „Бизнис инсајдер“, многу инвеститори остануваат многу загрижени дека долгоочекуваното враќање на Маск може да биде премалку, предоцна.

    Екстремистичките ставови на нестабилниот извршен директор и многу контроверзната работа со DOGE во голема мера го оцрнија брендот на производителот на автомобили, предизвикувајќи нагло намалување на продажбата низ целиот свет. Веќе продадените возила се обезвреднуваат со вртоглаво темпо, што укажува на најниско ниво на побарувачката.

    „ШТЕТАТА Е ВЕЌЕ 100 ПРОЦЕНТИ НАПРАВЕНА“

    Со други зборови, Маск остава трајни лузни што би можеле да го оневозможат спасувањето овој пат. „Премногу доцна, човече“, напиша еден корисник на заедницата wallstreetbets на Reddit како одговор на вест за состанокот за заработка во вторник. „Штетата е направена. Ако мислите дека првиот квартал е лош, само почекајте го вториот квартал.“

    Други истакнаа дека најавата на Маск дека ќе поминува повеќе време во компанијата може да се врати како бумеранг бидејќи во моментов поврзаноста со него се покажа како исклучително штетна за брендот. Анкетите покажуваат дека Маск стана неверојатно непопуларен кај јавноста, што значи дека неговото враќање може да додаде масло на огнот.

    „Неговото поголемо вклучување во Тесла може само повеќе да му наштети на брендот“, тврдеше еден корисник на Reddit.

    „Штетата на брендот предизвикана од Маск во Белата куќа/DOGE во текот на изминатите неколку месеци нема да исчезне само со овој потег и дел од штетата ќе биде засекогаш извалкана во Европа и САД“, напиша Ден Ивс, аналитичар на Wedbush Securities.

    Во очаен обид да го поткопа контрапротестното движење што го предизвика неговото однесување, Маск се обиде да ги прикаже демонстрантите во салоните на Тесла како платени оперативци за време на повикот во вторник, кои „примаа расипништво и измами“ од владата.

    Маск, исто така, даде сеопфатни ветувања за хуманоидните роботи Оптимус на компанијата и „целосно автономните возила“, што предизвика скептицизам.

    За некои инвеститори, неговите коментари се одвлекување на вниманието од многу поподмолни проблеми со кои се соочува производителот на автомобили. „Нема начин да се негира она што се случи овој квартал, без разлика дали тој го признава тоа или не“, изјави Ивс за Си-Ен-Ен.

    Други зазедоа посилен тон, отфрлајќи го ветувањето на Маск дека ќе помине повеќе време во Тесла, а помалку време во DOGE.

    За експертите, силното поврзување со еден екстремен крај од политичкиот спектар е збунувачки самопоразителен пристап кон продажбата на автомобили.

    „Кога го правите вашиот производ непривлечен за половина од пазарот, ви ветувам дека нема да ја зголемите продажбата“, изјави претседателот на фирмата за автомобилски истражувања и консалтинг „Стратеџик Вижн“, Александар Едвардс, за „Њујорк тајмс“ минатиот месец, неколку недели пред „Тесла“ да ги објави бројките за испораките за првиот квартал.

    „Демократите бегаат од брендот и велат дека нема да го земат предвид во иднина, па затоа природно има поголем дел од републиканските и независните купувачи“, изјави тој за „Њујорк тајмс“.

    МАСК НЕ Е ЕДИНСТВЕНИОТ ПРОБЛЕМ НА ТЕСЛА

    „Оваа идеја дека тој е фокусиран на Тесла, па нејзината продажба ќе се зголеми е целосна глупост“, изјави за Си-Ен-Ен критичарот на Тесла и основач на инвестициската фирма GLJ Research, Гордон Џонсон.

    „Штетата што ја направи е 100 проценти неповратна“, додаде тој, истакнувајќи го прифаќањето на Маск на крајно десничарските верувања.

    Дури и пред непостојаниот извршен директор да почне да го води растурањето на владините агенции, Тесла се соочуваше со „кошмарна“ година во 2024 година, со намалени испораки кои беа далеку под очекувањата. Сепак, изборот на Трамп ги воодушеви поддржувачите на компанијата, а инвеститорите ги насочија акциите на компанијата кон рекордни максимуми кон крајот на годината.

    Но, реалноста брзо се појави потоа. Цената на акциите на Тесла се лизна за над 32 проценти од почетокот на годината, уништувајќи голем дел од добивките што компанијата ги оствари претходно.

    Како што пожелноста на возилата на Тесла продолжува да опаѓа – сопствениците купуваат анти-Елон налепници во голем број за да ветат дека „го купиле ова пред да знаеме дека Елон е луд“ – брендот е речиси непрепознатлив.

    „Тоа беше бренд изграден околу непосредната закана од климатските промени, симбол на грижа за животната средина“, изјави за Си-Ен-Ен основачот на консултантската куќа за брендирање „Бренд Федерејшн“.

    „Тоа беше бренд за кој луѓето беа горди што го поседуваа“, додаде тој. „Не знам како ја отстранувате дамката од однесувањето на Маск.“

    Освен што ја отуѓи половина од земјата, производителот на автомобили на Маск се соочува и со голема конкуренција која брзо го достигнува брендот. BYD во Кина и General Motors во САД се издигнуваат на висина на задачата, како што истакнува The Economist.

    Иако најновите заработки на Tesla не се добар знак за иднината на компанијата, пазарот на електрични возила како целина се зголемува благодарение на мноштвото модели со пониска цена и подолг дострел кои привлекуваат повеќе потрошувачи. Аналитичарите очекуваат продажбата на електрични возила во САД да порасне за три проценти оваа година, и покрај нестабилниот политички пејзаж.

    Маск „брзо ги губи предностите во дометот, технологијата, вредноста и практичноста што ги тераа луѓето кон Tesla“, изјави за NYT главниот аналитичар на Paren, Лорен Мекдоналд. „За многу луѓе, време е да продолжат понатаму и да пробаат нешто ново“.

    Бројките раскажуваат загрижувачка приказна за некогаш престижниот бренд. Испораките на Tesla се намалија за 13 проценти во првиот квартал од оваа година во споредба со истиот период минатата година. Во САД, продажбата се намали за речиси девет проценти – и покрај тоа што вкупната продажба на електрични возила се зголеми за 11 проценти во истиот период.

    (Фото: CNBC)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично