ПОВЕЌЕ

    ГОЛЕМИОТ ПРЕСВРТ НА РЕНО: И најпопуларните модели Megane и Scenic, освен електричната, ќе имаат и бензинска верзија?

    Време зa читање: 5 минути

    Автомобилскиот гигант Рено е во процес на суптилна, но значајна стратешка промена. По години претставување како еден од најамбициозните шампиони во електрификацијата во Европа, компанијата сега повторно издвојува простор за мотори со внатрешно согорување. Ова не е полукружен пресврт, туку намерна рекалибрација. Со своето заедничко вложување со Geely – проектот HORSE Powertrain – Renault развива нова генерација ефикасни хибридни и бензински мотори. Овој потег одразува прагматично разбирање дека глобалната транзиција кон електрични возила не се случува со униформно темпо и дека многу пазари ќе продолжат да бараат автомобили базирани на согорување и во следната деценија.

    МЕШАНА ТЕХНОЛОШКА ИДНИНА

    Ова стратешко преиспитување веќе ги обликува одлуките на Renault за клучните модели. Два од неговите водечки модели, Megane и Scenic, кои неодамна ги симболизираа електричните амбиции на компанијата, сега се враќаат во мешана технолошка иднина.

    Megane е најјасен пример. Иако целосно електричниот Megane E-Tech беше јавното лице на модернизацијата на Renault, компанијата веќе нуди софистицирана plug-in хибридна верзија на моделот. Овој хибриден Megane E-Tech користи 1,6-литарски бензински мотор поврзан со два електрични мотори во разновиден распоред што му овозможува на автомобилот да работи на електрична енергија, бензин или комбинација од двете. Неговата батерија од 9,8 kWh му овозможува до 50 километри возење само на електрична енергија според WLTP услови, со можност за достигнување брзина од 135 km/h во EV режим.

    Во секојдневна употреба, Renault тврди дека хибридниот Megane може да испорача впечатливо ниска потрошувачка на гориво – околу 1,3 литри на 100 километри – и емисии на CO₂ од само 28 грама на километар. Излезната моќност на системот е приближно 158 коњски сили, а моделот ја задржува практичноста што ја очекуваат купувачите на Megane: караван верзијата сè уште нуди над 430 литри простор за багаж. Полнењето е исто така едноставно, со целосно полнење дома што обично трае помеѓу три и пет часа.

    Scenic раскажува малку поинаква приказна. Тековниот Scenic E-Tech е целосно електричен модел и, во многу погледи, олицетворение на стремежот на Renault кон одржливост. Неговиот максимален WLTP опсег достигнува 625 километри, а Renault го изгради автомобилот со јасни еколошки намери: структурата на контролната табла е во голема мера направена од рециклирани материјали, кабината користи рециклирана пластика, па дури и панорамскиот Solarbay покрив вклучува рециклирано стакло, а воедно ја намалува потрошувачката на енергија благодарение на неговата полесна тежина. Внатрешноста е пространа и паметно распоредена, со рамен под и низа прегради за складирање, што го прави практичен семеен автомобил со модерен, етички имиџ.

    Сепак, дури и со Scenic, новата стратегија на Renault фрла интригантна сенка. Иако не е дадена официјална потврда, извештаите од индустријата сугерираат дека компанијата е отворена за повторно воведување на хибридна или дури и варијанта на Scenic базирана на мотор со внатрешно согорување во идните генерации.

    ЕВОЛУЦИЈА – СО ВРАЌАЊЕ НАЗАД?

    Со оглед на развојниот процес на HORSE Powertrain и интересот на Renault за одржување на широка база на клиенти, таков чекор не би бил изненадувачки. ICE или хибриден Scenic би им дал на купувачите поприфатлива алтернатива на електричниот модел и би го зајакнал присуството на Renault на пазарите каде што инфраструктурата за електрични возила останува нерамномерна.

    Она што ги поврзува овие случувања е желбата на Renault за флексибилност. Компанијата повеќе не сака да биде затворена во чисто електричен идентитет, ниту пак има намера да ги напушти своите инвестиции во батерии. Наместо тоа, се позиционира за да се движи низ неизвесните пазарни услови нудејќи паралелни технолошки патеки.

    Партнерството со Geely ги намалува трошоците за развој на нови системи за согорување и хибридни системи. Хибридната технологија E-Tech му овозможува на Renault да ја спои електрификацијата со познати мотори на начин што е привлечен за поширок спектар на возачи. А континуираното усовршување на неговите електрични модели го одржува кредибилитетот на Renault во сè поконкурентниот европски сектор за електрични возила.

    Враќањето на Renault кон моторите за согорување, тогаш, не е повлекување, туку еволуција. Со модернизација на ICE технологијата и нејзино спарување со своето зрело електрично портфолио, компанијата ја проширува својата привлечност низ Европа и пошироко. Хибридниот Megane веќе покажува колку ефикасно може да функционира оваа двојна стратегија, а Scenic можеби ќе го следи истиот пат. Според Рено, иднината на мобилноста не е единствена – таа е слоевита, адаптивна и изградена на повеќе технолошки гранки.

    Стратешкото преиспитување на Renault добива на интензитет: дури и
    Овој пристап на „враќање кон ICE (мотори со внатрешно согорување)“ не е признавање на пораз од страна на Renault во електрификацијата, туку прифаќање на стратегија со двоен пат, нудејќи и електрични возила и по традиционални погонски склопови. И како дел од тоа, компанијата планира ICE (или хибридни) верзии на некои модели кои имаат силни електрични идентитети – вклучувајќи го Megane и, можеби, Scenic.

    Иако Renault сè уште официјално не го потврди Scenic со внатрешно согорување, неговата стратегија за оживување на внатрешно согорувањето ја прави таквата варијанта поверојатна отколку што може да изгледа на прв поглед.

    (Фото: Autoweek.nl)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично