
„Витаминка“ АД Прилеп, еден од најпрепознатливите домашни производители на кондиторски, солени закуски и напиточни брендови, влезе во втората половина од 2025 година со одржана профитабилност и засилен пазарен замав. Компанијата, која со децении гради широка дистрибутивна мрежа и портфолио со силни локални брендови, во деветмесечниот период покажува дека растот на продажбата е стабилен и дека основната дејност останува главниот мотор на резултатите.
Во периодот јануари-септември 2025 година, „Витаминка“ оствари единечни вкупни приходи од 3.021.325.000 денари (49,1 милион евра), што претставува раст од 14% во однос на истиот период лани. Структурата на приходите е јасна и конзистентна со профилот на бизнисот: дури 99% од вкупните приливи доаѓаат од продажба на производи и услуги од основната дејност, што укажува на силна побарувачка за клучните брендови и на ефикасна комерцијална изведба во домашниот и регионалните пазари.
Расходната страна, пак, е поизразено динамична: единечните вкупни расходи изнесуваат 2.984.765.000 денари (48 милиони евра) и се повисоки за 21% на годишна основа. Брзината на раст на трошоците над растот на приходите сигнализира притисок врз маржите – веројатно комбинација од поскапи суровини, енергија, логистика и потенцијално посилен маркетинг-микс, но компанијата успева да го апсорбира овој притисок и да остане во плус.
Нето-резултатот е позитивен: во извештајниот период е остварена добивка по оданочување од 37.890.000 денари (616 илјади евра), што претставува зголемување од 5% во однос на истиот период од 2024 година. Ова ниво на добивка, и покрај поостриот пораст на расходите, говори за оперативна скала и за дисциплина во управување со цените, миксот и трошоците.
Продажбата расте двоцифрено, трошоците растат побрзо, но „Витаминка“ ја задржува профитабилноста благодарение на обемот и на сила на бренд.
Сумирано, деветмесечната слика за 2025 година ја позиционира „Витаминка“ како компанија со здрава комерцијална траекторија и отпорност на трошковните шокови. Клучниот предизвик до крајот на годината ќе биде да се задржи двоцифрениот раст на приходите и паралелно да се амортизира трошковниот притисок за да се зацврсти маржата.
Аналитика








