Се чини нема крај на проблемите на Тесла и на извршниот директор на оваа американска компанија и најбогатиот човек на светот, Илон Маск, посебно кога се во прашање деловните резултати. Продажбата на нови автомобили на „Тесла“ во Европа се намали за 27,9% во мај во споредба со претходната година, дури и кога продажбата на целосно електрични возила во регионот скокна за 27,2%, а ревидираниот „Модел Y“ на американскиот производител на електрични возила сè уште не покажува знаци на оживување на среќата на брендот.
Соочен со лошите резултати на продажба, извршниот директор на Тесла, Илон Маск, го отпушти раководителот на операциите на Тесла во Северна Америка и Европа, Омеад Афшар, поради падот на продажбата во двата региона и падот на популарноста на брендот на електрични возила, според луѓе запознаени со ова прашање.
Иако вкупната продажба на автомобили во Европа се зголеми за 1,9%, а најсилниот раст доаѓа од хибридите со приклучок и автомобилите напојувани со алтернативни горива, според Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), продажбата на „Тесла“ во Европа сега опаѓа пет месеци по ред. Клиентите се префрлаат на поевтини кинески електрични возила и, во некои случаи, протестираат против политиката на извршниот директор на „Тесла“, Елон Маск.
Уделот на европскиот пазар на Тесла се намали на само 1,2% во мај од 1,8% пред една година.
Ревидираниот „Модел Y“ има за цел да ја обнови застарената гама на модели на компанијата, бидејќи традиционалните производители на автомобили и кинеските конкуренти лансираат електрични возила со брзо темпо поради трговските тензии.
Омеад Афшар, кој започна во Тесла како инженер во 2017 година, стана еден од главните соработници на Маск и беше унапреден во потпретседател за да го надгледува бизнисот во двата клучни региони минатиот октомври. Тој не одговори на барањето за коментар, ниту Маск или Тесла.
Отстранувањето на Афшар доаѓа неколку дена пред крајот на вториот квартал и следи по веста дека продажбата на електрични возила на Тесла падна петти месец по ред во Европа. Продажбата во САД исто така е намалена оваа година, а Кина, најголемиот пазар на компанијата со седиште во Остин, забележа пад од 15% во мај. Аналитичарите за акции предвидуваат пад на испораките на електрични возила на Тесла од најмалку 10% низ целиот свет во кварталот што завршува на 30 јуни, на околу 392.800 единици во споредба со 443.956 пред една година.
Истовремено, со одлука на својата комисија за борба против измами, Франција ѝ наложи на Тесла да престане со измамничките комерцијални практики во рок од четири месеци или да се соочи со дневна казна од 50.000 евра. Одлуката следува по истрагата за измамнички тврдења околу целосното самостојно возење, достапноста на опциите и јасноста на договорот.
Француските операции на Тесла се под лупа по формална директива од француската агенција за борба против измами, DGCCRF (Генерал за борба против измами), во која се заклучи дека компанијата се вклучила во „измамнички комерцијални практики“ штетни за потрошувачите. Истрагата, спроведена помеѓу 2023 и 2024 година, беше поттикната од повеќекратни жалби од потрошувачите поднесени преку владина платформа.
Со оглед дека Тесла е лидер во промовирањето на напредни системи за помош на возачот (ADAS), европските регулатори го заоструваат надзорот врз тоа како се пласираат на пазарот ваквите карактеристики – особено кога тврдењата за „целосна автономија“ може да ги доведат во заблуда потрошувачите. Агенцијата, исто така, наведе постојани проблеми како што се доцнења во враќањето на откажани нарачки, недоволна транспарентност на локациите за испорака на возила и нецелосни договори за продажба.
Налогот за спроведување ѝ дава на Тесла четири месеци да ги поправи овие проблеми. Непочитувањето ќе резултира со дневна казна од 50.000 евра. Мерките првенствено се однесуваат на маркетингот и продажбата на таканаречената функција за целосно самостојно возење (FSD) на Тесла на францускиот пазар.
Оваа регулаторна акција доаѓа во предизвикувачки период за Тесла во Европа, каде што компанијата се соочува со зголемен конкурентски притисок, стагнирање на понудата на модели и промена на јавното расположение. Според набљудувачите на индустријата, опаѓачката перцепција за брендот на Тесла е поттикната од политичките асоцијации на извршниот директор Илон Маск, особено неговата поддршка за администрацијата на американскиот претседател Доналд Трамп.
Блиската поврзаност на Маск со претседателот Доналд Трамп и неговата огромна финансиска поддршка негативно влијаеја врз брендот Тесла, особено за време на неговиот мандат како раководител на федералната иницијатива DOGE за намалување на работните места. Компанијата очајно треба да ја подобри својата понуда, по неуспехот на многу исмејуваниот Сајбертрак да ги достигне целите за обем на продажба што Маск ги постави за неа, и да открие како да се натпреварува со брзорастечките кинески конкуренти. Но, наместо да додава нови електрични модели за да ја зголеми продажбата, најбогатиот човек во светот се обиде да ги убеди инвеститорите дека иднината на компанијата лежи во нова услуга за роботски такси, хуманоидни роботи и вештачка интелигенција. Тоа е тешка пресвртница бидејќи електричните автомобили, батериите и услугите за полнење сочинуваат практично сите приходи на Тесла, пишува магазинот Форбс.