Ракетниот авион Вирџин Галактик на Сер Ричард Бренсон се врати во акција по пауза од речиси две години. Леталото Unity, со двајца пилоти и четворица патници, се искачи високо над пустината Ново Мексико до работ на вселената – пред да се спушти назад.
Тоа беше наведено како последно пробно патување на авионот пред да стапи во комерцијални услуги во јуни.
Галактик продаде над 800 билети на поединци кои сакаат да се возат повеќе од 80 км над Земјата. Компанијата очекува да започне да работи преку оваа листа на патници со летови на Unity кои првично се случуваат по стапка од еден месечно. Новите ракетни авиони се дизајнирани за употреба во 2026 година, кои треба да бидат способни да ја зголемат брзината на еден неделно.
Мисијата во четвртокот дојде кусо откако другата вселенска фирма на Сер Ричард, Virgin Orbit, поднесе пријава за банкрот. Овој бизнис пропадна по неуспешниот обид за лансирање сателити во вселената од Велика Британија во јануари.
Со вселенскиот лет на Унити пилотираше Мајк Масучи со копилотот Си Џеј Стурков. Леталото иташе нагоре со речиси три пати поголема брзина од звукот, за да достигне висина од 87,2 километри.
Во задниот дел, во патничката кабина, беа четворица вработени во Галактик -Џамила Гилберт, Крис Хуи, Лук Меј и Бет Мозес беа таму за да го проценат искуството на клиентите што наскоро треба да се појави. Г-ѓа Мозес е главен астронаут инструктор на компанијата.
Вирџин Галактик се чинеше дека е подготвен да започне комерцијални операции откако го лансираше Бренсон до работ на вселената заедно со тројца колеги од екипажот во јули 2021 година, лет што се случи помалку од две недели пред ривалот на Бренсон, Џеф Безос, да изврши сопствен лет до работ на вселената. Бренсон негираше дека се тркал со Безос.
Но, американската Федерална управа за авијација, која дава лиценци за лансирање на комерцијални ракети, подоцна отвори истрага за летот на Бренсон кога беше откриено дека вселенскиот авион излетал од курсот за време на летот од висок профил. Таа истрага заврши во септември 2021 година и ѝ даде на Virgin Galactic целосно јасно за повеќе летови. Но, компанијата тогаш објави дека го одложува почетокот на комерцијалните услуги, повикувајќи се на неповрзани технолошки надградби.
Ракетното возило и авионот што го носи да лансира надморска височина – авион наречен Ева – потоа беа сопрени за програма за надградба.
Потрагата на Сер Ричард да воведе комерцијален вселенски брод е во игра од 2004 година. Развивањето на технологијата траеше многу подолго – и чинеше многу повеќе – отколку што било предвидено. Сепак, огромното мнозинство на луѓе кои влегоа рано за да ги положат депозитите за лет, останаа трпеливи. Навистина, листата на патници постојано расте со текот на времето.
Сепак, чекањето за многумина ќе биде уште подолго. Дури кога новата флота на компанијата со ракетни авиони од класата Делта ќе почне да лета кон средината на оваа деценија, листата на чекање ќе почне значително да се намалува.
Унити е суб-орбитално возило. Ова значи дека не може да ја постигне брзината и висината потребни за да се задржи во вселената за да ја обиколува земјината топка. Единството прво се носи со многу поголем авион на височина од околу 15 километри, каде што се ослободува. Ракетниот мотор во задниот дел на Unity потоа се запали за да го разнесе бродот кон небото.
Вселенскиот брод е дизајниран да им овозможи на своите патници неверојатни погледи на врвот на неговото искачување и да им овозможи неколку минути да доживеат бестежинска состојба. Максималната висина што може да ја постигне Unity е приближно 90 километри. На патниците им е дозволено да се откопчаат за да лебдат до прозорецот. Унити ги превиткува опашките при спуштањето за да го стабилизира својот пад, пред да се лизне назад кон тлото.
Првата комерцијална мисија на Virgin Galactic во јуни ќе земе тројца италијански државјани. Овие научници планираат да спроведат голем број научни експерименти за време на летот, а особено за време на тие неколку минути бестежинска состојба што ќе ги доживеат на врвот на искачувањето на Unity.