Доналд Трамп цврсто се спротивстави на предупредувањата дека неговата закана за трговска војна ризикува да ја попречи американската економија, тврдејќи дека неговата администрација би можела да ги погоди странските автомобили со царини од околу 25% во рок од неколку недели.
Полупроводничките чипови и лековите ќе се соочат со повисоки давачки, им рече Трамп на новинарите на прес-конференција во вторникот.
Белата куќа постојано ја покренува заканата за царини откако Трамп се врати на функцијата минатиот месец, ветувајќи дека ќе го ребалансира глобалниот економски поредок во корист на Америка.
Сепак, низа најавени тарифи допрва треба да се воведат, бидејќи економистите и бизнисот бараат од администрацијата на Трамп да размисли.
Давачките за увоз од Канада и Мексико постојано се одложуваат; изменетите давачки за челик и алуминиум, објавени минатата недела, нема да бидат спроведени до следниот месец; и бранот таканаречени „реципрочни“ тарифи, исто така заостанати минатата недела, нема да започне пред април.
Тарифите се даноци за странска стока. Тие ги плаќа увозникот на производот – во овој случај, компаниите и потрошувачите со седиште во САД – наместо извозникот, на друго место во светот.
Трамп вели дека цените во САД „може да се зголемат“ бидејќи се заканува со нови царини за трговските партнери.
Запрашан во вторникот дали одлучил за стапката на загрозена тарифа за автомобили од странство, Трамп рече дека „веројатно“ ќе го објави тоа на 2 април, „но тоа ќе биде во близина на 25 отсто“.
Откако му беше поставено истото прашање за заканите за царини за полупроводници и фармацевтски производи, Трамп одговори: „Ќе биде 25% и повисоко, и ќе биде многу значително повисоки во текот на една година“.
Рампата, објасни тој, е дизајнирана да ги привлече производителите во САД. „Кога ќе дојдат во Соединетите Држави и ќе имаат своја фабрика или фабрика тука, нема тарифа“.
Извршните директори предупредија дека планот на администрацијата за царини ризикува да и наштети на американската економија. Тарифата од 25 отсто за Мексико и Канада „ќе направи дупка во американската индустрија каква што досега не сме виделе“, изјави Џим Фарли, извршниот директор на Форд, на конференцијата за инвеститори во Њујорк минатата недела.