Не поминаа ни две години откако Форд Фиеста беше набрзина пензионирана, а сега има најави дека таа се враќа во живот. Овој пат, Фиестата ќе изгледа многу поинаку.
Неколку години, Фиестата беше најпродаваниот мал автомобил во Европа. Сепак, во јули 2023 година, последната Фиеста излезе од производствената линија во фабриката на Форд во Келн, Германија.
Форд тајно развива мала замена за Фиеста, која би можела да се покаже како нивен најважен автомобил во нивната модерна историја, а која ќе создаде цела фамилија на прифатливи електрични возила што ќе бидат воведени од 2026 година.
Сите ќе бидат дизајнирани да им конкурираат на другите евтини електрични возила, главно од кинески брендови како MG и BYD, кои ги преплавуваат пазарите низ целиот свет, но исто така ќе се борат и со долговетуваниот Tesla Mode 2, а за да се осигури дека ќе успее, идната Фиеста ќе биде поткрепена со пионерска нова платформа.
Форд го заврши производството во Келн како дел од инвестиција од 2 милијарди долари за надградба на објектот за производство на електрични возила. Објектот во Келн е првата јаглеродно неутрална фабрика за склопување возила на Форд во светот. Неколку класични модели, вклучувајќи ги Explorer и Capri, веќе се воведуваат во целосно електрична форма, и двата базирани на платформата MEB на Фолксваген.
Наместо традиционално враќање со мотор со внатрешно согорување, новата верзија може да пристигне во форма на електричен автомобил, како дел од растечката соработка на Форд со Фолксваген, партнерство кое веќе произведува модели како Explorer EV и Capri базирани на платформите на VW, пишува Карскупс.
Раководителот на продажба и маркетинг на VW, Мартин Сандер, вели дека соработката на производителот на автомобили со Форд за електрични возила веќе се покажа како „многу, многу, многу успешна“ и е отворена за споделување технологии на сличен начин во иднина.
Сандер претходно работеше во Форд во Европа и, бидејќи Explorer EV и Capri ја користат истата платформа како VW ID.4 и ID.5, Форд би можел да развие нови електрични возила со истата MEB Entry архитектура како ID.1 и ID.2.
Самиот Форд не коментираше за можноста за изградба на нов електричен хечбек од почетно ниво, но Auto Express шпекулира дека таков проект е замислив. Форд вели дека е „уверен во својата способност да се натпреварува во вистинските сегменти“, па ако види потенцијал со електричен хечбек, можеби е мудро да го продолжи.
Гледајќи ги бројките, ID.2 би можел да биде речиси идеален план за нова Фиеста. ID.2all Concept е само 0,7 инчи (или 18 мм) подолг од претходната Фиеста и го дели истиот распоред со пет врати.
Секако, Форд би морал да го убеди VW да му дозволи да ги користи неговите основи, иако новата Фиеста веројатно би ја одзела продажбата од ID.2, како и од поврзаните Cupra Raval и Skoda Epiq. Освен ако VW не мисли дека ќе добие нешто од договорот, тешко е да се види зошто би бил отворен за тоа. Секако, доколку новата Фиеста се продава на пазари каде што ID.2 нема да се продава, тоа би ја отстранило заканата од кражба на продажбата.
Во меѓувреме, Форд не мирува. Тим од Skunkworks во компанијата наводно работи на нов економичен електричен автомобил насочен директно кон новите конкуренти како BYD. Овој претстоен модел би можел да има почетна цена од околу 25.000 долари и може да има литиум-железо-фосфатен (LFP) пакет батерии, кој нуди предности во однос на трошоците и подобрена издржливост во споредба со традиционалните литиум-јонски батерии.
(Фото: nau.ch)