Кина не го признава заклучокот од „протекционистичката“ истрага на ЕУ за субвенциите за производителите на електрични автомобили и поднела жалба до Светската трговска организација (СТО), соопшти кинеското Министерство за трговија, а информирани извори тврдат дека Пекинг зад затворени врати ги повика компаниите да не инвестираат во земјите на ЕУ кои гласаа за царини.
Кина „не го признава и прифаќа“ конечниот заклучок од истрагата и ги презема „сите неопходни мерки“ за да ги заштити легитимните права и интереси на кинеските компании, изјави портпаролот на Министерството за трговија за Глобал Тајмс во средата, откако во вторникот. 29-ти Во октомври, Европската комисија ја заврши својата истрага со воведување конечни компензаторни давачки за увоз на електрични возила на батерии, произведени во Кина, за период од пет години. Одлуката стапи на сила во среда, 30 октомври.
„Природата на истрагата е нефер трговски протекционизам маскиран како таканаречен „фер натпревар на пазарот““, истакнува кинеското министерство.
И Кинеската стопанска комора во ЕУ (CCCEU) во изјава за Global Times во средата рече дека е длабоко разочарана од одлуката на Европската комисија за „протекционистичка мерка“ насочена против кинеските електрични возила.
Суспендирање на инвестициите во земјите од ЕУ кои гласаа за царини?
На состанокот зад затворени врати на 10 октомври, Министерството им предложило на претставниците на компаниите да ги прекинат инвестициите во земјите на ЕУ кои гласаа за царини, изјавија за Ројтерс информирани извори. Тие ги охрабрија компаниите да инвестираат во земји кои се противат на царините и предложија штедливост во земјите што се воздржаа од гласањето.
На гласањето на почетокот на октомври, Германија се обиде да го собере потребното мнозинство за да ја блокира одлуката, но на неа се приклучија само Унгарија, Словенија, Словачка и Малта. Според неименуван извор за Ројтерс, предлогот на Комисијата бил поддржан од Франција, Полска, Италија, Холандија, Ирска, Летонија, Литванија, Естонија, Бугарија и Данска.
Хрватска беше воздржана, што за Форбс Хрватска беше потврдено од Министерството за европски и надворешни работи, како и Белгија, Чешка, Грција, Шпанија, Кипар, Луксембург, Австрија, Португалија, Романија, Шведска и Финска.
Според извори, на состанокот учествувале и претставници на повеќе странски производители на автомобили.
Кинескиот производител на автомобили Geely одби да ги коментира наводите, а SAIC, BYD и Министерството за трговија веднаш не одговорија на барањето на Reuters за коментар.
Италија и Франција се меѓу групата земји од ЕУ кои се обидуваат да привлечат кинески инвестиции, но истовремено предупредуваат дека „поплава“ од евтини кинески електрични возила може да ја загрози домашната индустрија.
Кинескиот SAIC, вториот по големина извозник на автомобили во Кина, моментално избира локација за фабрика за електрични возила во Европа, а одделно планира да отвори центар за делови во Франција за да ја задоволи побарувачката за автомобили MG.
Француската влада не одговори веднаш на барањето на Ројтерс за коментар на податоците.
Италијанците преговараат со потенцијални кинески инвеститори
Италијанската влада преговара со кинеската Chery за потенцијални инвестиции, а исто така разговара и со други кинески производители на автомобили, вклучувајќи го и Dongfeng Motor.
Италијанското министерство за индустрија одби да коментира. Донгфенг и Чери не одговорија веднаш на барањето на Ројтерс за коментар на информацијата.
BYD гради фабрика во Унгарија, која гласаше против тарифите. Во исто време, тие размислуваат за преместување на европското седиште од Холандија во Унгарија поради проблеми со трошоците, изјавија два упатени извори.
На средбата им било кажано и на компаниите дека треба да избегнуваат одвоени разговори со европските влади за инвестиции и да работат заедно за да преговараат заедно, велат изворите.