ПОВЕЌЕ

    Акциите на Порше на повисоко ниво по котацијата од 72 милијарди долари

    Време зa читање: 4 минути

     

    Акциите на Порше АГ направија силен почеток во четвртокот, откако Фолксваген успеа да им се спротистави на нестабилните пазари, така што марката за спортски автомобили со проценка од 75 милијарди евра се најде на второто најголемо деби на пазарот во Германија досега. Акциите се затворија на 82,50 евра (80,74 долари), враќајќи се на нивната емисија од највисоката сесија од 86,76 евра.

    Фолксваген ги цени акциите на Порше АГ на врвот од посочениот распон и собра 19,5 милијарди евра од флотацијата за финансирање на електрификацијата на групацијата.  Тоа ја подигна вредноста на Порше на 77,4 милијарди евра, блиску до пазарната капитализација на Фолксваген како целина, која вреди околу 80,1 милијарди евра, и го става пред ривалите како Ферари. Тоа е најголемата котација во Германија од Дојче Телеком во 1996 година.

    Како најголеми инвестотори се појавија инвестициската управа на Катар, Т. Роу Прајс, норвешкиот државен фонд и Абу Даби полагаа барање за 40% од понудата на акции. Околу 25% плус една обична акција отидоа на семејствата Porsche и Piech преку Porsche SE, најголемиот акционер на Volkswagen кој сега има блокирачко малцинство во брендот за спортски автомобили.

    Врвот на акциите беше 86,76 во доцните утрински часови.

    Изведбата на акциите ја става вредноста на Porsche AG на околу 75,43 милијарди евра, само малку под поранешниот матичен Volkswagen, кој вреди околу 80,1 милијарди евра, и пред ривалите како Ferrari. Тоа е најголемата котација во Германија од Дојче Телеком во 1996 година. Акциите на Porsche SE, најголемиот акционер на Volkswagen, кој сега поседува и блокирачко малцинство во брендот спортски автомобили, паднаа за 10,9% додека инвеститорите се префрлија. Акциите на Фолксваген паднаа за 6,9% од отвореното во четвртокот на 128,5 евра.

    Трговците рекоа дека некои инвеститори кои ги купиле Volkswagen и Porsche SE како IPO игра би можеле да ги отстранат своите позиции и да се префрлат во Porsche AG, поткопувајќи ја целта на Фолксваген да ја зголеми својата капитализација со прикажување на вредноста на само една од неговите брендови. „Порше беше и е бисер во групацијата Фолксваген“, рече Крис-Оливер Шикентанц, главен инвестициски директор во фонд менаџерот Capitell. „ИПО сега направи многу, многу транспарентно каква вредност му носи пазарот на Порше“.

    Извршниот директор на Фолксваген, Арно Антлиц, изјави за Ројтерс дека огласот го направил својот дел во помагањето да се финансира електрификацијата на автомобилскиот погон.

    Од 19,5 милијарди евра собрани од ИПО, околу 9,6 милијарди ќе одат за Фолксваген – нешто помалку од една петтина од буџетот од 52 милијарди евра потребни за плановите за електрификација – а остатокот ќе биде распределен меѓу акционерите како посебна дивиденда. „Ние сме добро поставени финансиски и имаме силни парични текови за самите да ја финансираме нашата стратегија за електромобилност“, рече главниот финансиски директор.

    Фолксваген ги цени акциите на Porsche AG на врвот на гамата и покрај послабите берзи по вжештените податоци за германската инфлација и општите пазарни превирања предизвикани од зголемените каматни стапки. „Ова не е точно опкружување од соништата за ИПО денес“, рече менаџерот за богатство на QC Partners, Томас Алтман.

    Фолксваген рече дека нестабилноста на пазарот е токму причината зошто на менаџерите на фондовите им е многу потребен стабилен и профитабилен бизнис како Порше АГ во кој ќе инвестираат.

    Еден банкар вклучен во трансакцијата го опиша огласот на Porsche како еднократен, предвидувајќи дека пазарот многу брзо повторно ќе замрзне.

    Огласот собори рекорди, собирајќи го највисокиот износ од Дојче Телеком во 1996 година. Но, Porsche тргува со повеќекратно од околу 7,2 пати повеќе од неговата заработка – далеку под множителот на Ферари (RACE.MI) од 40.

    Компаниите во регионот собраа 44 милијарди долари од договорите на пазарите на капитал до 27 септември, покажуваат податоците на Refinitiv, со само 4,5 милијарди долари од првичните јавни понуди. „Има многу што да се допадне во компанијата, со нејзините агресивни планови за електрификација, очекуваното генерирање на готовински прилив и позиционирање на врвниот бренд на пазарот“, изјави за Ројтерс Чи Чан, менаџер на портфолио на европските акции во Федерацијата Хермес Лимитед. „Сепак, тој доаѓа на пазарот во време на невиден превирања и опаѓа довербата на потрошувачите“.

    Главниот извршен директор на Porsche AG, Блуме, чија двојна улога како нов шеф на Фолксваген предизвика критики од некои инвеститори, го поздрави огласот како „историски момент“ и ја отфрли идејата дека во одреден момент ќе се откаже од една од двете позиции.

    Во првичната јавна понуда беа продадени до 113.875.000 приоритетни акции на Porsche AG, без право на глас.

    Банката на Америка, Ситигруп, Голдман Сакс и Џеј Пи Морган работеа како заеднички глобални координатори и заеднички книговодители на договорот, додека Медиобанка делуваше како финансиски советник на Порше.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично