ПОВЕЌЕ

    Твитер на Маск пред можен судир со Епл и Гугл, се токми ли војна меѓу џиновите?

    Време зa читање: 5 минути

    Илон Маск најави големи, иако збунувачки, планови за Твитер откако ја презеде социјалната мрежа минатиот месец. Маск сака значително да ги зголеми приходите што компанијата ги остварува преку претплати, истовремено отворајќи ја страницата за повеќе „слободен говор“, што во некои случаи се чини дека значи враќање на претходно забранетите сметки како онаа во сопственост на поранешниот претседател Доналд Трамп.

    Но, плановите на Маск за Твитер би можеле да го доведат во конфликт со две од најголемите технолошки компании: Apple и Google.

    СЕ БИЛДААТ ТЕНЗИИ

    Еден од најголемите ризици за визијата на Маск за „Твитер 2.0“ е можноста неговите промени да ги нарушат правилата на апликациите Apple или на Google на начин што ја забавува компанијата или дури и го подигнува нејзиниот софтвер од продавниците за апликации. Веќе се создаваат тензии. Маск во твит минатата недела се пожали на таксите за продавницата за апликации што Google и Apple ги наплаќаат од компании како Twitter.

    „Надоместоците за продавницата за апликации се очигледно превисоки поради дуополот iOS/Android“, напиша Маск на Твитер. „Тоа е скриен данок од 30% на Интернет. Во последователен пост, тој го означи антимонополскиот оддел на Министерството за правда, кој наводно ги истражува правилата на продавницата за апликации“. Неговото незадоволство е поради тоа што Apple и Google земаат од 15% до 30% од профитот од купувањата направени во апликациите, што би можело да го намали очајно потребниот планиран раст на приходите во плановите на Маск за 8 долари месечно од претплатите на Twitter Blue.

    Во текот на викендот, Фил Шилер, поранешниот шеф на маркетинг директорот на Apple, кој сè уште ја надгледува App Store, очигледно го избриша својот широко следен профил на Твитер со стотици илјади следбеници.

    Постојат знаци дека Твитер веќе бележи зголемување на штетната содржина откако Маск ја презеде власта, со што се изложени на ризик апликациите на компанијата. Во октомври, набргу откако Маск стана „главен Твит“, бран од онлајн тролови и фанатици ја преплавија страницата со говор на омраза и расистички епитети. Троловите се организираа на 4chan, а потоа влегоа во Твитер со анти-црни и еврејски епитети. Твитер суспендираше многу од сметките, според непрофитниот Институт за истражување на заразни мрежи.

    Планот на Маск да понуди платени сини значки за верификација, исто така, доведе до хаос и сметки кои имитираат големи корпорации и личности, што предизвика некои огласувачи да се оддалечат од социјалната мрежа, особено Ели Лили по лажен потврден твит погрешно рече дека ќе биде обезбеден инсулин бесплатно.

    Продавниците за апликации забележаа. „И додека ја напуштав компанијата, повиците од тимовите за преглед на апликации веќе започнаа“, напиша поранешниот шеф на доверба и безбедност на Твитер, Јоел Рот, овој месец во Њујорк Тајмс.

    ДОСЕГА ПАРТНЕРИ-СЕГА ПРОТИВНИЦИ

    Твитер и Епл се партнери со години. Во 2011 година, Apple длабоко ги интегрира твитовите во својот оперативен систем iOS. Твитови кои функционираат како официјални комуникации на компанијата редовно се објавуваат под сметката на извршниот директор на Apple, Тим Кук. Apple ги рекламираше новите iPhone телефони и неговите големи настани за лансирање на Twitter.

    Но, се чини дека односот е подготвен да се промени бидејќи Маск се движи да генерира поголем дел од приходот од претплати.

    Твитер објави приход од 5,08 милијарди долари во 2021 година. Ако половина од тоа доаѓа од претплатите во иднина, како што рече Маск е целта, стотици милиони долари ќе завршат за Apple и Google – мала сума за нив, но потенцијално голем хит за Твитер.

    Едно од главните правила на Apple е дека дигиталната содржина – монети за игри, или облека за аватар или премиум претплата – што се купува во апликација за iPhone, мора да го користи механизмот за купување во апликацијата на Apple, во кој Apple директно го наплаќа корисникот. Apple презема 30% од продажбата, намалувајќи се на 15% по една година за претплати, а остатокот го плаќа на развивачот.

    Компании како што се Epic Games, Spotify, и Група за натпревар лобираат против правилата на Apple и Google како дел од Коалицијата за правичност на апликациите. Мајкрософт и Мета исто така поднесоа поднесоци во судот критикувајќи го системот и дадоа јавни забелешки насочени кон продавниците за апликации.

    Една од опциите за Маск е да заземе пристап сличен на она што го направи Spotify: да понуди пониска цена од 9,99 долари на интернет, каде што на Apple не му се исплати намалување, а потоа корисниците едноставно се најавуваат на нивната постоечка сметка во апликацијата. Корисниците кои се претплатуваат на премиум претплата во апликацијата за iPhone плаќаат 12,99 долари, ефективно покривајќи ги надоместоците на Apple.

    Или Twitter би можел да оди понатаму, како Нетфликс, кој престана да нуди претплати преку Apple целосно во 2018 година.

    Маск би можел да го продаде Twitter Blue на веб-страницата на компанијата по поевтина цена и да твита на своите над 118 милиони следбеници дека Blue е достапна само на Twitter.com. Тоа би можело да функционира и може да помогне во исклучувањето на Apple од какви било такси.

    Но, тоа исто така значи дека Твитер ќе мора да отстрани многу опции за информирање на корисниците за претплатата во апликацијата, каде што најверојатно ќе донесат одлука за купување. И Apple има детални правила за тоа до кои апликации може да се поврзат кога им кажува на корисниците за алтернативни начини на плаќање.

    13,495Следи нè на facebookЛајк

    слично