Тојота ја задржа титулата на најпродаван производител на автомобили во светот, со речиси 11 милиони продадени возила во 2024 година. Сепак, продажбата на ЕВ изнесуваше околу 1% од глобалниот обем на Тојота бидејќи продолжи да заостанува во индустријата. Со приближувањето на ривалите како BYD и Hyundai, колку долго Toyota може да го задржи своето место на врвот, прашува во својот напис специјализираниот магазин за електрични возила, Електрек.
Тојота ја задржа титулата петта година по ред откако продаде над 10,8 милиони возила во 2024 година. Тоа ги вклучува нејзините Daihatsu (компактни автомобили), Hino (тешки камиони и автобуси) и луксузните марки Lexus.
Иако ова беше доволно за да остане во предност пред Volkswagen, кој продаде нешто повеќе од 9 милиони возила минатата година (-2,3% од 2023 година), глобалната продажба на Toyota се намали за прв пат во две години. Продажбата на јапонскиот автомобилски гигант падна за 3,7% од околу 11,2 милиони продадени возила во 2023 година.
Продажбата на брендовите Toyota и Lexus е намалена за 1,4% од 2023 година, на околу 10,1 милиони единици, исто така прв пад од година во година во последните две години.
Понискиот вкупен износ најмногу се должи на падот на домашната продажба од 20%. Случајот со неточните сертификати за возила предизвикаа Toyota да го запре производството на популарните модели Prius, Yaris Cross и Corolla Fielder.
Прекуокеанските продажби помогнаа да се неутрализираат последиците со поголема побарувачка во Северна Америка и Индија. На другите клучни пазари, како Кина (-6,9%), Индонезија (-9,5%) и Тајланд (-17,1%), Toyota рече дека „преместувањето кон возила со нова енергија“ и „засилената конкуренција во цените“ предизвикаа помала вкупна продажба .
И покрај тоа што хибридите достигнаа рекордни 40% удел во 2024 година, продажбата на возила на Toyota заостана во индустријата. Минатата година Toyota, вклучувајќи го и Lexus, продаде само 139.892 чисти EV модели, што претставува само 1,4% од продажбата.
ФОЛКСВАГЕН ЗАОСТАНУВА ВО ОДНОС НА ЛАНИ
Volkswagen минатата година продаде речиси 745.000 електрични возила, или околу 8% од продажбата, што сè уште е на долниот дел. И тоа е помалку за 3,4% од 771.100 VW испорачани во 2023 година.
Додека двата светски лидери на автомобили продолжуваат да заостануваат во преминот кон електрични возила, други, како што се BYD и Hyundai, се појавуваат како вистински глобални закани.
BYD ги надмина Нисан и Хонда за прв пат минатата година, со над 4,25 милиони продадени патнички возила, што е 41% повеќе од околу 3 милиони во 2023 година. глобалните рангови.
Hyundai Motor Group, третиот најпродаван производител на автомобили на глобално ниво, продаде над 7,2 милиони возила минатата година. Иако продажбата е намалена за 1% од 2023 година, Hyundai ја намалува разликата со Toyota и Volkswagen. Марките Hyundai и Kia продадоа над 200.000 електрични автомобили на глобално ниво минатата година за околу.
Hyundai и Kia лансираат неколку нови електрични возила во клучните сегменти кои се очекува да имаат значителна побарувачка, вклучувајќи го триредниот IONIQ 9 и евтините теренци Kia EV3 и Hyundai Inster.
Со новите закани кои се појавуваат, колку долго Toyota ќе го задржи водството во глобалната продажба? BYD агресивно се шири во странство оваа година, со електрични автомобили кои се продаваат во речиси секој сегмент, вклучително и пикап камиони од почетно ниво, паметни теренци, луксузни модели и електрични суперавтомобили.
BYD продаде повеќе електрични возила во Јапонија од Toyota минатата година, нејзиниот домашен пазар, а 2024 година беше првата целосна продажна година на BYD во земјата.
Hyundai исто така се подготвува за голема година во 2025 година со ажурираните IONIQ 5, IONIQ 9 и Inster EV за 2025 година. Kia очекува раст на продажбата оваа година со евтиниот EV3 кој ќе се појави на глобално ниво. Подоцна оваа година, ќе го претстави EV4, неговиот високоочекуван електричен седан од почетната класа.
Во меѓувреме, Toyota продолжува да го одложува лансирањето на новите електрични возила и другите големи проекти. Неговите долгоочекувани ултра-ефикасни електрични возила, кои се очекуваат следната година, нема да пристигнат барем до средината на 2027 година.
Додека индустријата се движи кон целосно електрични возила, колку долго Toyota може да го одложи неизбежното? Како што напредува ЕВ технологијата, хибридите ќе бидат во стил само уште малку.
(Фото: Електрек)