Студија од осигурителната агенција „Гардијан Сервис“ сугерира дека значителен број сопственици на Тесла автомобили во Соединетите Американски Држави доживеале намерно оштетување на нивните возила, објави Тесларати, медиумот кој пишува за вести од компанијата.
Студијата на осигурителната агенција е спроведена во април 2025 година. Според „Гардијан Сервис“, студијата имала за цел да утврди како вандализмот и насоченото непријателство, меѓу другите фактори, го преобликуваат искуството со поседување електрични возила во Соединетите Американски Држави.
Вкупно 508 сопственици на „Тесла“ учествувале во студијата. Генерациската структура на испитаниците била 28% генерација Z, 31% миленијалци и 31% генерација X и бејби-бумери заедно.
44 проценти од сопствениците на Тесла вклучени во анкетата тврдеа дека доживеале некаков вид вандализам за време на нивното користење на автомобилот. Иако „Гардијан“ не ги анализираше инцидентите на временска рамка, имаше зголемување на целните напади врз автомобилите на „Тесла“, а една група антинацистички активисти дури и остави флаери на автомобилите „Тесла“, тврдејќи дека поседувањето на еден е еднакво на поддршка на фашизмот со оглед на политичките постапки на извршниот директор на компанијата, Елон Маск. За таа цел, многу од сегашните клиенти на компанијата презедоа мерки за да се обидат да се дистанцираат од поврзувањето со Маск.
Просечните трошоци за поправка за возила што претрпеле намерно оштетување биле речиси 1.900 долари.
Вкупно 43% од испитаниците во студијата, исто така, изјавиле дека добиле груби гестови и негативни коментари од минувачи додека ги возеле своите Тесла автомобили. Вкупно 72% од испитаниците во студијата, исто така, веруваат дека е поголема веројатноста да бидат цел на вандализам во споредба со другите возачи. Ова може да биде дел од причината зошто 66%, исто така, изјавиле дека се чувствуваат вознемирено оставајќи ги своите Тесла без надзор.
И покрај нивната загриженост за вандализам, поголемиот дел од сопствениците на Тесла, сепак се чини дека се задоволни од своите возила. Додека 19% од испитаниците во студијата изјавиле дека жалат за купувањето на Тесла, а додека 34% изјавиле дека размислуваат да го продадат или заменат својот Тесла во текот на следната година, 66% од испитаниците во студијата изјавиле дека сепак е веројатно да го препорачаат Тесла на пријател.
Сопствениците на Тесла кои учествувале во студијата, сепак, се чини дека се повнимателни од порано, при што 37% изјавиле дека сега избегнуваат објавување содржина за своите Тесла на социјалните медиуми од страв од негативни реакции или осуда.
Ваквите постапки беа широко објавени во вестите, и се чини дека сопствениците вклучени во анкетата на „Гардијан“ го забележале тоа. Повеќе од половина од испитаниците, односно 54 проценти, инсталирале или овозможиле надзор на возилата, како што е сопствениот режим „Сентри“ на „Тесла“, за да ги одвратат потенцијалните вандали – или барем да ги идентификуваат по настанот. А од оние кои доживеале вандализам во своите автомобили, 25 проценти успеале да го фатат сторителот на камера.
Како услуга за купување осигурување, Guardian се погрижи да ги анкетира учесниците во анкетата за нивните годишни премии, и за жал, вестите не се добри. Шеесет и еден процент од нив рекоа дека нивното осигурување станало поскапо во изминатата година, со стапки што се зголемуваат во просек за 340 долари годишно. Овој број го надминува остатокот од осигурителната индустрија, која забележа просечно зголемување од околу 289 долари за годишно осигурување со целосна покриеност помеѓу 2024 и 2025 година според Bankrate.
И повеќе од половина од сите анкетирани сопственици на Tesla, исто така, рекоа дека очекуваат да видат повисоки премии следниот пат кога ќе им се обнови осигурувањето – иако, за да бидеме фер, повеќето аналитичари го велат истото за индустријата како целина. „Бенкрејт“ вели дека зголемените трошоци за поправки што произлегуваат од технолошки посложените возила придонесуваат за повисоки трошоци за осигурување на автомобили, како и за национална стапка на кражба на возила што се зголемува секоја година од 2019 година. Сепак, иако трошоците за осигурување се зголемија за 12 проценти низ целата индустрија помеѓу 2024 и 2025 година, стапката значително се забави од 2023 до 2024 година, кога се забележа стрмен пораст од 17 проценти.
(Фото: King 5 News)