За најдобрите германски производители на автомобили 2024 година беше година во која претрпеа значајни удари дома и во Кина во 2024 година, покажаа најновите објавени податоци за обемот на продажбата,.
БМВ во понеделникот објави пад од 2,3% во вкупната продажба на возила на својот бренд БМВ, во споредба со падот од 3% кај Mercedes-Benz Cars и Porsche и пад од 12% кај Volkswagen на Audi.
Главен показател за состојбите се продажбите во Кина, како најголем пазар и домашниот во Германија, каде сепак, BMW забележа пад од 13,4% и 5,3%, соодветно, додека продажбата на Mercedes беше намалена за 7% и 9%. Продажбата на Audi падна за 11% во Кина и за 21% во Германија.
Пазарот на автомобили на Кина, најголемиот во светот, одржа стабилен раст во 2024 година, но странските производители на автомобили со понеконкурентна линија на електрични возила загубија пред кинеските ривали кои произведуваат само ЕВ, бидејќи ценовната војна и субвенционираната трговија за позелени возила ја поттикна побарувачката.
И продажбата на нови електрични возила во Германија опадна минатата година, покажаа официјалните бројки во понеделникот, бидејќи бавното преминување на автомобили на батерии ги продлабочи проблемите на водечката автомобилска индустрија во земјата.
Само 380.609 ЕВ биле регистрирани во 2024 година на најголемиот пазар на автомобили во Европа, 27,4% помалку отколку во претходната година, соопшти федералниот транспортен орган на Германија. По долгогодишен раст, побарувачката за автомобили на батерии го изгуби импулсот бидејќи германската економија се бори и клучните субвенции се повлечени.
„Падот на продажбата на електрични возила е „изгубена година за електромобилноста“, рече аналитичарот на EY, Константин Гал.
Ненадејниот крај на програмата за поддршка во 2023 година во услови на владина буџетска криза доведе до „масовна несигурност меѓу потенцијалните купувачи“, рече тој. Високите цени за новите ЕВ модели, сè уште непроменливата инфраструктура за полнење и ограничувањата на опсегот ги одложуваат новите купувачи во Германија, рече тој.
Падот на продажбата на ЕВ доведе до севкупен пад на германскиот пазар на автомобили, кој се бореше да се опорави од пандемијата.
Околу 2,8 милиони нови автомобили беа продадени во 2024 година во најголемата европска економија, 1% помалку од претходната година.
Слабата побарувачка за нови автомобили дома ги зголеми предизвиците со кои се соочува германската автомобилска индустрија, заедно со високите трошоци за производство и зголемената конкуренција од Кина.
Најголемиот европски производител на автомобили, Фолксваген, на крајот на минатата година објави договор со синдикатите за намалување на производниот капацитет во Германија за околу 730.000 единици и укинување на 35.000 работни места.
Драстичните намалувања беа потребни за да се постави основната марка Фолксваген на одржлива основа и да се финансираат инвестициите во тешката стратегија за електрична енергија на производителот, соопшти групацијата.
Тешкотиите во VW не го спречија да го задржи првото место во продажба, со 536.888 нови регистрации во Германија.
Кинеските производители кои го проголтаа пазарниот удел на нивниот домашен пазар и ги исплашија европските производители допрва треба да направат голем упад во Германија. Во комбинација, брендовите како BYD, XPeng и MG Roewe продадоа околу 25.000 единици во Германија.
Пазарниот удел на Tesla, исто така, падна на 1,3% од 2,2%, бидејќи американскиот производител на електрични возила продаде само 38.000 единици во Германија.
Целокупниот пад на продажбата на електрични автомобили во Германија доведе до тоа возилата на батерии да губат удел на пазарот во однос на традиционалните мотори со согорување и хибридните автомобили.
Електричните автомобили сочинуваа 13,5% од продажбата во 2024 година, што е намалување од 18,4% во претходната година.
Продажбата на хибридни автомобили се зголеми за 12,7% на речиси 950.000, бидејќи потрошувачите сакаа да ги заштитат своите облози со автомобили отколку што можат да работат и на електрична енергија и на фосилно гориво.
Канцеларот Олаф Шолц, чија влада ја укина претходната шема за субвенции, повика за кампањата за нова програма за поддршка на европско ниво.