ПОВЕЌЕ

    Цукерберг „не знае каде тера“ со Фејсбук, смета експерт од Харвард

    Време зa читање: 5 минути

    Лошите лидерски способности на Марк Цукерберг полека го влечат Мета кон неуспех, вели експерт од Харвард. Недостатоците на Цукерберг како извршен директор „продолжуваат да го исфрлаат од колосек“ технолошкиот гигант порано познат како Фејсбук, според Бил Џорџ, постар соработник на бизнис школата Харвард и поранешен извршен директор на компанијата за медицинска технологија Медтроник.

    „Мислам дека Фејсбук нема да работи добро додека тој е таму“, изјави Џорџ за CNBC Make It. „Тој веројатно е една од причините зошто толку многу луѓе се оддалечуваат од компанијата. Тој навистина го загуби својот пат“.

    Џорџ ги помина изминатите 20 години проучувајќи ги лидерските неуспеси на работното место, неодамна собирајќи ги тие наоди во нова книга наречена „Вистински север: автентично водење на денешното работно место, издание на нови лидери“.

    Накратко, Џорџ вели дека газдите кои ги губат од вид своите најдлабоки верувања, вредности и цел како лидер – особено во име на парите, славата или моќта – се осудени на неуспех. И по децении истражување на корпоративни колапсови од висок профил, тој вели дека гледа впечатливи сличности со Цукерберг и Мета денес.

    Цукерберг и Мета не одговорија веднаш на барањето за коментар на CNBC Make It. Извршниот директор на Мета е во голема мера одговорен за метеорскиот раст на неговата компанија до овој момент, трансформирајќи ја компанијата што ја коосноваше во 2004 година во технолошки гигант со пазарна вредност од 450,46 милијарди долари, од понеделник наутро.

    Притоа, тој помогна да се создаде модерната индустрија за социјални медиуми – потег што се обидува да го повтори сега со репозиционирање на својата компанија во просторот на метаверс. Со оглед на неговиот минат успех, можеби не е мудро да се обложиме против него, како што рече Џим Крамер од CNBC на „Squawk Box“ во февруари. „Знам дека ова веројатно не е мода, имам целосна верба во Марк Цукерберг. Мислам дека Цукерберг ќе може да го извлече “метаверсот”, рече Крамер, додавајќи дека Мета има рекорд на враќање по падот на акциите, скандалите и контроверзите.

    Сепак, Џорџ вели дека Мета сигурно ќе пропадне се додека Цукерберг остане на чело. Книгата на Џорџ разгледува пет различни типови на лоши шефови. Цукерберг не спаѓа во една туку во три од тие категории, вели Џорџ.

    Џорџ вели дека Цукерберг е шеф кој не е подготвен да ги признае или да учи од своите грешки. Наместо тоа, тие ги рационализираат погрешните чекори ставајќи ја таа вина на другите. Во февруари, Мета загуби повеќе од 232 милијарди долари од својата пазарна вредност, што го означи најголемиот еднодневен пад од која било американска акција во историјата.

    Цукерберг и неговите директори ги припишаа резултатите на неколку фактори, вклучително и промените во приватноста на Apple во 2021 година, кои го отежнаа насочувањето на рекламите кон корисниците на паметни телефони, како и зголемената конкуренција од ривалите како TikTok. Тие фактори можеби играа улога – но исто така веројатно е дека влијаело и големото трошење за истражување и развој на метаверс. Одделот за виртуелна реалност на Мета објави повеќе од 10 милијарди долари загуби само во текот на 2021 година и 2,8 милијарди долари само во текот на вториот квартал од 2022 година.

    Барем јавно, Цукерберг допрва треба да го признае или да преземе одговорност за тоа, вели Џорџ – иако Цукерберг рече за време на состанокот на акционерите во мај дека очекува неговата компанија да загуби „значителни“ суми пари во следните три до пет години, бидејќи инвестира во метаверзни технологии.

    Цукерберг стана осаменик кој избегнува да создава блиски врски и ги оттурнува другите, вели Џорџ. Тие шефови често не прифаќаат помош, совет или повратна информација, што ги прави склони кон грешки. До одреден степен, Цукерберг е познат по тоа што си верува себеси: тоа е дел од тоа како тој ја изгради Мета во технолошки гигант од повеќе милијарди долари. Сепак, во раните денови, тој земал барем некои совети од доверливи советници.

    Еден пример: Роџер Мекнами, ко-основач на приватната компанија Elevation Partners и ран инвеститор во Facebook. Во 2006 година, Мекнеми го советуваше Цукерберг да ја одбие понудата на Јаху да го купи Фејсбук за 1 милијарда долари. Мекнеми подоцна го охрабри Цукерберг да ја вработи поранешната директорка Шерил Сандберг, која на крајот одигра клучна улога во градењето на рекламниот бизнис и внатрешните операции на компанијата.

    И двата пати, одлуките на Цукерберг се потпираа на советите на Мекнеми – и двете одлуки се покажаа многу успешни. Сепак, како што растеше Мета, Цукерберг на крајот престана да слуша, изјави Мекнеми за New Yorker во 2019 година.

    Одлуката можеби имаше барем една голема последица: во 2016 година, Мекнеми се обиде да го предупреди Цукерберг за влијанието на руското мешање во изборите во САД на платформите на Фејсбук. Цукерберг наводно го отфрлил предупредувањето, игнорирајќи го Мекнеми со месеци. Американските разузнавачки агенции оттогаш заклучија дека Фејсбук е клучна платформа во напорите за мешање на Русија, што можеби придонело за изборот на претседателот Доналд Трамп.

    И на крај, Цукерберг е трагач на слава кој ги става славата и богатството над сè друго, вели Џорџ. Тие типови на шефови никогаш не се вистински задоволни со она што го имаат и се подготвени да одат до крајности за да добијат повеќе.

    Цукерберг дава приоритет на профитот и растот на Мета, дури и на сметка на милијардите корисници на компанијата, вели Џорџ. Тоа не е единствена опсервација: компанијата на Закерберг долго време е вмешана во контроверзии околу прашања поврзани со приватноста и здравјето на нејзините корисници.

    Во еден пример, истрагата на Вол Стрит Журнал минатата година покажа дека платформата Инстаграм во сопственост на Мета придонесува за менталните здравствени проблеми на корисниците, особено кај тинејџерките. Истрагата покажа дека раководството на Мета активно избрало да го игнорира проблемот, за да избегне загрозување на ангажманот и растот на корисниците.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично