ПОВЕЌЕ

    ЌЕ СИ ДОНЕСЕ СИ РЕНО НОВ ДИРЕКТОР ОД СТЕЛАНТИС: Дилеми за наследникот на кормилото по ненадејното заминување на де Мео

    Време зa читање: 4 минути

    Ненадејното заминување на Лука де Мео од функцијата извршен директор на Рено го започна потрагата по негов наследник, а аналитичарите ги споменуваат долгогодишниот инсајдерски Денис Ле Вот и Максим Пика од конкурентот Стелантис како соодветни кандидати за продолжување на пресвртот на францускиот производител на автомобили, јавува Ројтерс.

    Акциите на Рено паднаа за дури 8% во понеделник, што е нивниот најголем процентен пад во еден ден од февруари 2022 година, по веста за заминување на првиот човек на автомобилскиот гигант, бидејќи инвеститорите се загрижени за иднината на компанијата без де Мео на чело. Истовремено, акциите на Керинг, фирма-мајка на модните брендови како Гучи, каде што тој ќе стане извршен директор, пораснаа.

    Пика, кој е директор на глобалните синџири за набавки и снабдување во Стелантис, беше во трка за функцијата извршен директор во четвртиот производител на автомобили во светот. Како еден од двајцата внатрешни кандидати, тој загуби од Антонио Филоса.

    Извршниот потпретседател Ле Вот се приклучи на Рено од универзитетот и го води нивниот нискобуџетен бренд Дачија од мај 2022 година.

    Аналитичарите во француската брокерска куќа Кеплер Шовро рекоа дека двајцата би можеле да бидат потенцијални наследници, додека аналитичарот на Џеј Пи Морган, Жозе Асуменди, ја забележа „силната клупа“ на менаџери на брендови на Рено, вклучително и во Дачија.

    „Ние (…) исто така би предвиделе потенцијални надворешни кандидати од (други компании) како што се Стелантис, Фолксваген Груп, Нисан, меѓу другите конкуренти“, рече тој.

    Ле Вот и Пикат, кои двајцата се француски државјани, не одговорија веднаш на барањата за коментар. Рено одби да коментира за своите планови за наследување.

    Кој и да го наследи де Мео ќе мора да се зафати со работа.

    Иако тој го оживеа Рено и го преиспита својот стратешки сојуз со Нисан за време на неговите пет години како извршен директор, како и другите традиционални производители на автомобили, се соочува со зголемена конкуренција од кинеските конкуренти. Компанијата, исто така, мора да се потпре на партнерства бидејќи е помала од повеќето други мејнстрим производители.

    Заминувањето на Де Мео ќе ги зголеми загриженостите за способноста на Рено да остане независен, велат аналитичарите на Џефрис, што е траен предизвик во индустријата изградена на големи размери.

    Рено беше 15-ти производител на автомобили во светот по продажба во 2024 година, според податоците собрани од индустрискиот аналитичар Фелипе Муњоз, што е пад од 14-то место во 2023 година.

    Во последниве години, беше престигнат од кинеските производители на автомобили BYD, Geely, Chery, а Changan веројатно ќе го надмине во продажба оваа година.

    За да го надомести својот мал обем додека автомобилската индустрија се бори со огромните трошоци за преминување на електрична енергија, Рено под водство на де Мео се здружи со голем број партнери и инвеститори, вклучувајќи ги Google, Qualcomm и кинескиот Geely.

    Партнерствата помогнаа да се намалат трошоците, но синдикатите тврдат дека тие го загрозуваат внатрешното знаење на компанијата.

    Под водство на Ле Вот, брендот Дачија добро се покажа благодарение на моделите Sandero и Duster.

    Во април, субкомпактниот Sandero беше втор најпродаван автомобил во Европа – зад Renault Clio – а теренскиот модел Duster беше седми, според истражувачката фирма JATO Dynamics.

    Ле Вот имал претходни менаџерски позиции во Турција и Русија, каде што бил главен оперативен директор од 2011 до 2013 година, и ги водеше северноамериканските операции во партнерот на алијансата Nissan, каде што го надгледуваше лансирањето на новиот седан Altima во 2018 година.

    Пика ја поминал целата своја кариера во PSA, а потоа и во Stellantis, формирана кога француската група се спои со FCA во 2021 година.

    Тој беше раководител на брендот Peugeot од 2012 година, каде што го надгледуваше лансирањето на два од неговите бестселери, теренските возила 2008 и 3008.

    Извор од Stellantis кој го познава Пика рече дека не знае дали е заинтересиран за раководната позиција во Renault, но дека „нема да биде изненаден“ ако разговара со францускиот производител на автомобили.

    Изворот, кој зборуваше под услов на анонимност бидејќи не бил овластен јавно да зборува за ова прашање, рече дека би било нормално еден извршен директор да бара на друго место откако ќе ја изгуби трката за извршен директор.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично