Акциите на европските дестилатори се намалија откако Кина соопшти дека ќе воведе антидампинг тарифи за ракија и коњак увезени од Европската Унија, што ги продлабочува тензиите меѓу двете трговски сили.
Француското тело BNIC што ги претставува производителите на коњак соопшти дека новите кинески давачки за нејзините производи се одмазда за планот на ЕУ да воведе царини за електричните возила произведени во Кина, повикувајќи ги властите да ја заштитат индустријата за ракија.
„Мора да се направи сè за да се избегне спроведувањето на овие должности“, рече портпаролот на БНИЦ во коментар за Ројтерс.
Кинеските царини варираат според брендот, слично како и царините кои ги воведе ЕУ за кинеските возила. На пример, за увоз на Мартел ќе се плаќа царина од 30%, за Реми Мартен 38%, а за коњакот на Хенеси дури 39%. Меѓу погодените производители има и шпански фирми.
Кина увезла повеќе ракија од кој било друг алкохолен пијалок во 2022 година, а најголемиот дел доаѓа од Франција, според извештајот на истражувачката група Daxue Consulting.
Во мај, францускиот претседател Емануел Макрон му се заблагодари на својот кинески колега Си Џинпинг што не наметна царина за францускиот коњак, подарувајќи му шишиња од скапиот пијалок.
Но, минатата недела, ЕУ даде дефинитивно зелено светло за воведување дополнителни царини до 35,3 отсто за електричните возила увезени од Кина, велејќи дека Пекинг неправедно ја субвенционирал својата домашна индустрија на штета на европските производители на автомобили.
По тоа гласање, производителите на француски коњак – кој го претставува огромното мнозинство европски ракии увезени во Кина – рекоа дека се „жртвувани“.
Покрај тоа, Кина сигнализираше дека може да воведе царини за увезените автомобили од Европската Унија како начин да ги „заштити легитимните права на кинеските индустрии и компании“, се вели во соопштението на Министерството за трговија.
Кина започна серија анти-дампинг истраги за увозот на коњак, свинско месо и млечни производи од Европа.