ПОВЕЌЕ

    ЗБОГУМ, ТЕКИЛО, ТРАМП НЕ’ РАЗДЕЛИ: Ќе останат ли Американците без својот омилен пијалак поради царините од 25%?

    Време зa читање: 4 минути

    Мексиканските производители на текила се загрижени за потенцијалниот данок на увоз во САД од 25% што може да им наштети на бизнисите што ги граделе со години. Мексиканските жестоки пијалаци и пиво станаа попопуларни кај потрошувачите во Соединетите Американски држави повеќе од две децении, а продажбата на жестоките пијалаци текила и мескал го надмина американското виски за прв пат во 2023 година.

    Американскиот претседател Доналд Трамп првично планираше да воведе царина од 25 отсто за Мексико и Канада. Сепак, подоцна тој се согласи на 30-дневна пауза откако тие ветија дека ќе ги зајакнат своите граници.

    Патот напред за производите со потекло од Мексико останува неизвесен. Администрацијата на Трамп претходно овој месец го одложи воведувањето тарифи за увоз од Мексико – кои ќе вклучуваат карактеристични производи како мескал и текила – за еден месец додека траат преговорите за тарифи.

    „Овие тарифи направија хаос во нашата занаетчиска дестилериска заедница“, рече Сонат Бирнекер Харт, претседател и основач на дестилеријата КОВАЛ во Чикаго. „Многу занаетчиски дестилатори потрошија големо време, напор и ресурси за да се прошират на меѓународните пазари само за да видат уништени соништа од тарифите кои немаат апсолутно никаква врска со нашата индустрија“, додаде Харт.

    Свонгер, исто така, истакна дека тарифите би биле „катастрофален удар“ за дестилаторите и само ќе го дополнат притисокот што го прават повисоките каматни стапки врз синџирот на снабдување на индустријата, бидејќи трговците на големо и трговците на мало продолжуваат да го трошат акумулацијата на залихи и внимателно да ги обновуваат производите.

    „Потрошувачите се бореа со некои од највисоките цени и каматни стапки во последните децении, што ги оптоварува нивните паричници и принуди многумина да ги намалат трошоците за мали луксузи како дестилирани жестоки пијалаци“, рече Свонгер.

    Северноамериканските трговски здруженија, исто така, се противат на тарифите, бидејќи веруваат дека тие ќе ги загрозат работните места и ќе и наштетат на туристичката индустрија.

    Направена од растение бодликава агава и користена нашироко во Соединетите држави во коктели како што се култните маргарити, текилата енормно ја зголеми својата популарност во САД. Земјата увезла текила во вредност од 3,8 милијарди долари во првите девет месеци од 2024 година, според американскиот Совет за дестилирани алкохолни пијалоци.

    Ова претставува зголемување од 13% во однос на истиот период претходната година и е повеќе од комбинираниот увоз на виски, џин, рум, ракија и вотка.

    Како францускиот шампањ или италијанскиот пармезан, производите наречени текила или мескал мора да се прават во Мексико. Затоа, тарифите би ги зголемиле цените во САД.

    Американската индустрија за жестоки алкохолни пијалоци го задржа лидерството на пазарниот удел во однос на пивото и виното трета година по ред во 2024 година, иако приходите се намалија, според новите податоци објавени во вторникот.

    Продажбата на добавувачи на алкохолни пијалоци во САД падна за 1,1% минатата година на вкупно 37,2 милијарди долари, додека обемот се зголеми за 1,1%, според годишниот економски извештај на САД од Советот за дестилирани жестоки пијалаци, водечка трговска организација.

    Тоа е првпат приходите за категоријата жестоки пијалаци да паднат по повеќе од две децении. И покрај враќањето на повеќе типични модели на купување по пандемискиот бум, приходите од алкохолни пијалоци пораснаа во просек за 5,1% годишно од 2019 година. Помеѓу 2003 и 2019 година, просечната годишна стапка на раст беше 4,4%.

    „Иако индустријата за жестоки пијалаци се покажа како отпорна во тешки времиња, таа секако не е имуна на нарушувачките економски сили и предизвиците на пазарот, а тоа беше дефинитивно случај во 2024 година“, рече претседателот и извршен директор на DISCUS, Крис Свонгер.

    Текилата и мескалот останаа светла точка за годината како единствена категорија на алкохолни пијалоци што покажува раст на продажбата, бидејќи приходите се искачија за 2,9% на 6,7 милијарди долари.

    Најпродаваните пет категории на алкохолни пијалоци по приходи во 2024 година во САД се:

    Вотка: 7,2 милијарди долари (рамно од претходната година)
    Текила/мезкал: 6,7 милијарди долари (2,9%)
    Американско виски: 5,2 милијарди долари (намалување за 1,8%).

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично