Тесла се откажа од масовниот пазар Модел 2, кој требаше да биде неговото најприфатливо возило, почнувајќи од околу 25.000 долари по стимулации.
Наместо да го објави некое време во 2026 година, како што се шпекулираше претходно, Tesla ќе го понуди само Robotaxi без возач во тоа време и во тој опсег на цени.
Според Илон Маск на повикот за заработка во Q3, моделот 2 би бил „бесмислен“ сега кога Tesla го објави автономното Robotaxi, за кое првично рече дека ќе чини под 30.000 долари.
Сепак, не станува јасно дали цената на Robotaxi од под 30.000 долари е пред или по стимулации. Во еден момент од повикот за заработка, Илон вели дека „ќе чини околу 25.000 долари, така што е автомобил од 25.000 долари“, веројатно по федералниот даночен кредит и други стимулации.
Сепак, претходно во повикот, Маск рече дека цената на Robotaxi ќе биде „со поттик под-30 илјади, што е еден вид клучен праг“. Непотребно е да се каже дека цената од 25.000 долари се вклопува во тој опсег, така што двете изјави не се исклучуваат меѓусебно.
Покрај тоа, Tesla веќе продава автомобил од под 30.000 долари, бидејќи основниот Model 3 RWD чини 29.990 долари по „проценетите стимулации од 7.500 долари и 5-годишната заштеда на гас од 5.000 долари“.
Бидејќи таквите стимулации ќе важат и за Robotaxi, Tesla ќе треба да го цени многу пониско од Model 3, а ознаката од 25.000 долари би била многу посоодветна. Со оглед на тоа што Robotaxi ќе доаѓа само со две седишта и мала батерија од 40 kWh способна за опсег од 322 км, неговите трошоци за производство ќе бидат многу пониски од оние на Model 3, така што цената од 25.000 долари по стимулации звучи веродостојно.
Илон, исто така, истакна дека производството на Robotaxi/Cybercab ќе биде побрзо од било што друго на пазарот, што ќе помогне дополнително да ги намали трошоците по единица:
Тоа не е само револуционерен дизајн на возило, туку револуција во производството на возила што доаѓа и со Cybercab. Времето на циклусот, како, на пример, единиците на час на линијата Cybercab е – како, ова е навистина нешто посебно. Мислам, ова е веројатно половина ред на големина подобро од другите линии за производство на автомобили. Како да не во иста лига е тоа што го велам.
Ова е причината зошто, наместо да издаде евтин Model 2, Tesla ќе се обиде да ги намали цените на своите најпродавани возила како Model Y и Model 3, додека пословичен опсег од 25.000-30.000 долари масовен пазарен опсег во нејзиниот список ќе биде окупиран од Robotaxi.
Инженерскиот шеф на Tesla, Ларс Морави, исто така се огласи, велејќи дека нејзината „мисија отсекогаш била да ги намали трошоците на нашите возила за да го зголеми усвојувањето на одржлива енергија и транспорт“, а „дел од тоа е намалувањето на трошоците за сегашните возила“.
Tesla планира да ги направи најевтините EV батерии во САД следната година, што би можело да биде еден начин да продолжи да ги намалува цените на Model 3 и Model Y. Наводно, развива четири различни дизајни на батерии 4680 направени со методот на сува катодна заштеда на трошоци – за Cybertruck, Model Y, Model 3 и, на крајот, Robotaxi – кои ќе бидат „најконкурентни“ во однос на трошоците и ќе ја контролираат цената на своите возила.
(Фото: Мувелектрик)