ПОВЕЌЕ

    РУСИЈА НАЈАВУВА АВИО-ИДНИНА БЕЗ ЕРБАС И БОИНГ: Не очекуваме укинување на санкциите, ќе градиме наши авиони

    Време зa читање: 5 минути

    Руската воздухопловна индустрија има за цел да продолжи сама без Запад, користејќи локално произведени делови за да изгради и пушти во употреба 1.000 патнички авиони до 2030 година, со што ќе стави крај на зависноста од Боинг и Ербас, соопшти државната инженериска компанија Ростек.

    Забелешките од Ростек, огромна државна корпорација на чело со близок сојузник на претседателот Владимир Путин, која го вклучува единствениот руски производител на цивилни авиони, се најсилниот показател досега дека воздухопловниот сектор на земјата гледа конфронтацијата со Западот како постојан раскол.

    Воведувањето на најстрогите санкции во модерната историја од страна на Западот, откако Москва испрати илјадници војници во Украина, ја наметна најголемата промена на руската економија од распадот на Советскиот Сојуз од 1989 до 1991 година.

    АВИО-ФЛОТА БЕЗ БОИНГ И ЕРБАС

    Постсоветските претпоставки за воздухопловниот сектор се свртија наглавечки – странските авиони, главно Боинг и Ербас сочинуваат 95% од патничкиот сообраќај во Русија, но санкциите значат дека нема резервни делови – и, поради тоа, нема никаква перспектива.

    Ројтерс во август објави дека руските авиокомпании, вклучително и државно контролираниот Аерофлот, ги соголуваат авионите за да обезбедат резервни делови што повеќе не можат да ги купат во странство поради западните санкции. Но, Ростек, на чело со Сергеј Чемезов, кој работеше со Путин во Источна Германија во 1980-тите, го гледа пресвртот како можност за изградба на силна, самостојна воздухопловна индустрија.

    „Странските авиони ќе бидат отстранети од флотата“, рече Ростек во писмениот одговор на прашањата на Ројтерс за нејзините планови и ситуацијата во руската авијација. „Веруваме дека овој процес е неповратен и авионите Боинг и Ербас никогаш нема да бидат испорачани на Русија“, се вели во соопштението.

    Ростек управува со некои од главните индустриски, одбранбени и инженерски средства на Русија откако Путин потпиша декрет за создавање на корпорацијата во 2007 година.

    Руските авиокомпании, вклучително и Аерофлот, се преплавија со авиони Боинг и Ербас додека се обидуваа да ја обноват својата флота по хаосот во 1990-тите. Ќе биде тешко да се создаде конкурентна домашна алтернатива.

    Целта за изградба на 1.000 патнички авиони до 2030 година е „во основа невозможна“, според воздушниот аналитичар Ричард Абулафија, управен директор на Советодавниот совет со седиште во САД, AeroDynamic. „Дури и кога можеа да добијат полупроводници и други витални компоненти од Запад, тие имаа многу потешкотии да произведат повеќе од неколку млазни авиони“, рече тој. „За споредба со новата седумгодишна цел, Русија и остатокот од Советскиот Сојуз во минатото изградиле вкупно околу 2.000 големи комерцијални авиони“, додаде Абулафија.

    Кога станува збор за модерни млазни авиони, единствениот руски цивилен производител на авиони, Rostec’s United Aircraft Corporation (UAC), е ограничен поради недостигот на модели, производствени капацитети и странски компоненти. Половина од компонентите и технологиите користени во руската авионска индустрија во 2021 година потекнуваат од странски земји, се вели во документот насловен: „За стратешките насоки на активност во новите услови за периодот до 2030 година“, подготвен од владата и виден од Ројтерс .

    Ростек ќе мора да најде делови – или да ги направи. „Нашата следна цел е, во најкус рок, да ја завршиме увозната замена на оние увезени делови кои беа испорачани од странство, за ветувачки авијациски проекти – SSJ-New и MS-21“, рече Ростек.

    ПРОИЗВОДЕН ВО РУСИЈА
    Русија планира да произведува 20 регионални авиони целосно супституирани со домашно производство за сметка на увозот, познати како Superjet-New годишно од 2024 година и 72 нови MS-21 за средни дестинации од 2029 година, почнувајќи од шест во 2024 година, според планот за развој на руската авијација до 2030 година, објавен од Владата во јуни.

    Русија го тестира својот нов авион МС-21 со мотор PD-14 од домашно производство наместо PW1400G од американско производство, испорачан од Pratt & Whitney. МС-21 е обид на Русија да се пробие на главниот дел од пазарот на авиони во кој доминираат Ербас и Боинг.

    Но, таа се бори да ги замени странските компоненти на својот Суперџет, вклучувајќи го и моторот SaM-146 кој беше дизајниран од заедничко вложување со француската компанија за мотори Safran и повеќе не можеше да се произведува поради санкциите.

    UAC продолжува да произведува Superjets со SaM-146 од залиха и ќе испорача уште околу 20 авиони со овој мотор, соопшти Ростек. „Тие ќе бидат последни каде што ќе се користат нашите партнерски решенија со Safran. Потоа ќе инсталираме мотори PD-8 на овој тип на авиони“, рече Ростек. Моторите PD-8 се произведуваат и во Русија.

    „Од оваа година не се потпираме на меѓународна соработка со западните земји“, рече Ростек. „Можеме со сигурност да кажеме дека МС-21 со мотори од американско производство нема да биде испорачан на рускиот пазар“.

    Од 2022 до 2030 година Русија планира да испорача 1.036 патнички авиони. Тоа вклучува 142 Superjet-New и 270 MS-21, како и 70 турбопроп Ил-114, 70 Ту-214 со средни дестинации и 12 широко тело Ил-96, дизајнирани локално, според владините документи. „Не очекуваме ублажување на санкциите и ги градиме нашите планови врз основа на постојното тешко сценарио“, рече Ростек.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично