ПОВЕЌЕ

    НЕЗАДОВОЛНИ ИНВЕСТИТОРИ, ГНЕВНИ ГРАЃАНИ ШИРУМ СВЕТОТ: Маск го навлече бесот за својот политички ангажман, продажбата на Тесла никогаш не била полоша

    Време зa читање: 6 минути

    Протести пред неговите салони, јавни кампањи за бојкот на неговите возила, незадоволни инвеститори и пад на продажбата се само некои од последиците на гневот што првиот човек на Тесла, Илон Маск го навлече со својот политички ангажман во тимот на новиот американски претседател Доналд Трамп, а посебно со отворената поддршка за екстремната десница.

    Некогашните ентузијасти за електричните автомобили на најголемиот американски производител на возила и неговиот удел во борбата против климатските промени, од кои огромен број станале сопственици на некој од моделите на Тесла, сега се во конфузија откако тој комплетно застана зад Трамп и неговата агенда за засилена експлоатација на фосилни горива.

    НЕЗАДОВОЛСТВО ОД ПОТЕЗИТЕ НА МАСК

    Минатата недела демонстранти се собраа пред продавниците на Тесла ширум САД во саботата за да протестираат против извршниот директор на автомобилската индустрија, милијардерот, Илон Маск, и неговиот обид за намалување на владините трошоци во име на претседателот Доналд Трамп.

    Демонстрациите се дел од зголемената реакција во Северна Америка и Европа на нарушувачката улога на Маск во Вашингтон.

    Критичарите на Трамп и Маск се надеваат дека ќе ги обесхрабрат и стигматизираат купувањата на Тесла, компанијата за електрични автомобили која е највредниот производител на автомобили во светот. Либералните групи со недели организираа протести против Тесла со надеж дека ќе го поттикнат противењето на Одделот за владина ефикасност на Маск и ќе ги поттикнат демократите сè уште деморализирани од ноемвриската победа на Трамп.

    Продажбата на нови автомобили на Tesla речиси се преполови во Европа минатиот месец, што укажува на намалена побарувачка за возила на американскиот производител на автомобили бидејќи нејзиниот главен извршен директор Илон Маск постојано интервенираше во политиката на двете страни на Атлантикот, пишува Блумберг.

    Производителот на автомобили со седиште во Тексас продаде 9.945 возила во Европа во јануари, што е за 45% помалку од минатогодишните 18.161, според податоците на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA). Уделот на Tesla на пазарот падна на 1% од 1,8%.

    Ова би можело да сугерира дека интервенциите на Маск во европските политички работи и високата улога во администрацијата на Доналд Трамп за дефинансирање и депопулација на американската влада – вклучително и затворање на нејзината програма за помош – доведуваат до реакција на потрошувачите.

    ПАД НА ПРОДАЖБАТА НА ТЕСЛА АВТОМОБИЛИТЕ

    Политичкото мешање на Илон Маск во Европа ја намалува продажбата на Tesla – и тоа ги става во ризик нејзините приходи од продажба на кредити на други производители на автомобили кои сакаат да избегнат плаќање казни за неисполнување на целите на Европската унија за емисиите.

    Европските производители на автомобили се соочуваат со казни доколку не ги исполнат овогодинешните цели за намалување на јаглерод диоксидот, но оние што продаваат премногу автомобили што емитуваат CO2 можат да ја избегнат таксата со здружување со компанија која работи подобро од барањата на ЕУ. Тоа беше профитабилна заработка за целосно електричната Тесла.

    Од своето основање, компанијата за електрични возила има донесено милијарди од таквите шеми. Во 2024 година, таа заработи 2,76 милијарди долари за договори за емисии, што е зголемување од 54 отсто од година во година, покажува нејзиниот годишен извештај за финансиската заработка.

    Тој прилив на приходи сега е загрозен бидејќи потрошувачите ширум Европа го избегнуваат брендот откако Маск, клучен советник на американскиот претседател Доналд Трамп, ја стави својата поддршка зад екстремно десничарските партии и коментираше за тоа дека Германија се откажува од своето нацистичко минато, што предизвика контроверзи.

    Tesla Inc. го имаше својот најлош продажен месец во последните години во Франција со уште едно слабо прикажување во февруари, продолжувајќи го својот пад од почетокот на годината на еден од најголемите европски пазари за електрични возила.

    Компанијата регистрирала 2.395 автомобили минатиот месец, што е за 26% помалку од пред една година, според француското индустриско здружение Plateforme Automobile. Падот на Tesla се споредува со пад од 0,7% во вкупната продажба во индустријата.

    Stellantis, Toyota и Ford се приклучија на тимот со Tesla оваа година, одлучувајќи да му платат на американскиот производител на автомобили за неговите кредити. „Ако работите тргнат лошо за Тесла и тие не продаваат доволно автомобили оваа година, можеби нема да имаат доволно кредити за она што го ветија на Стелантис и на другите“, рече Питер Мок, управен директор на Меѓународниот совет за чист транспорт. „Тесла е под притисок“.

    Тимот на Tesla веќе не ги исполнува целите за емисиите за 2025 година, според анализата на ICCT, и покрај тоа што продажбата на електрични возила во јануари се зголеми за 34 проценти во Европа.

    Застапниците на Tesla возилата низ целиот континент и во САД беа предмет на протести и вандализам; потрошувачите исто така го изразуваат своето незадоволство со своите новчаници. Продажбата на компанијата во Европа се намали за 50 отсто во јануари на годишно ниво, покажуваат податоците од автомобилското лоби ACEA.

    „ГО КУПИВ ПРЕД МАСК ДА ПОЛУДИ“

    Маск предизвика бес во Германија – и полскиот министер за транспорт да повика на бојкот на брендот – откако зборуваше на митингот на партијата Алтернатива за Германија пред изборите на 23 февруари. Додека вкупната продажба на ЕВ во Германија во јануари се зголеми за повеќе од 50 отсто на годишно ниво, продажбата на Тесла падна за 60 отсто.

    Сличен тренд се случува во Норвешка и Франција, каде продажбата на Tesla падна за 38, односно 63 отсто.

    Третина од сопствениците на Tesla, анкетирани од холандскиот центар EenVandaag, рекоа дека или ја продале својата Tesla или планираат да го сторат тоа како реакција на активностите на Маск. „Да знаев како е сега, никогаш немаше да земам Тесла“, рекол еден од испитаниците.

    Најпрвин во САД, а сега и низ Европа, се почесто можат да се видат сопственици на Тесла возила кои самите си лепат налепници на своите автомобили со следниве пораки: „Го купив ова пред Илон да полуди“ или „Илон е за никаде“.

    Но, проблемите на Тесла не се целосно поради тоа што Маск стана фронтмен на глобалните десничарски популисти. Компанијата, исто така, стагнира во последниве години, заглавена со стари модели додека ривалите во Кина и Европа излегуваат со поатрактивни автомобили.

    „Многу поголемо влијание врз Tesla е фактот што моделите се застарени“, рече Лукаш Пајак, ко-основач на германската платформа за користени автомобили Cardino. „И тогаш го имате ценовниот елемент каде што новите играчи на пазарот се многу попристапни“.

    Tesla ќе започне со производство на ажуриран Model Y за европскиот пазар подоцна оваа година.

    (Фото: Индипендент)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично