ПОВЕЌЕ

    Горивата од руската нафта на задна врата во Европа – како индиски

    Време зa читање: 3 минути

    Рекордно високиот увоз на сурова нафта од Русија во фискалната 2022-2023 година им помогна на индиските рафинерии да го зголемат извозот на дизел и авионско гориво во Европа, откако континентот ги избегнува руските производи по воведените санкции, покажаа прелиминарните податоци за следење на бродовите од Кплер и Вортекса, јавува Ројтерс.

    Пристапот до евтина руска сурова нафта го зголеми производството и профитот на индиските рафинерии, овозможувајќи им конкурентно да извезуваат рафинирани производи во Европа и да заземат поголем пазарен удел. Европа вообичаено увезуваше во просек 154.000 барели дневно (bpd) дизел и авионско гориво од Индија пред руската инвазија на Украина.

    Тоа се зголеми на 200.000 барели дневно откако Европската унија го забрани увозот на руски нафтени производи од 5 февруари, покажаа податоците на Кплер.

    ИНДИСКИОТ УВОЗ НА РУСКАТА СУРОВА НАФТА – ДО ПЛАФОН

    Индискиот увоз на руска сурова нафта во март порасна седми месец по ред за да ја заврши фискалната година како главен снабдувач на Индија, поместувајќи го Ирак за прв пат, покажаа податоците. Индиските рафинерии, кои ретко купуваа руска нафта претходно поради високите транспортни трошоци, увезуваа 970.000-981.000 барели дневно од неа во 2022/23 година, што претставува повеќе од една петтина од вкупниот увоз со 4,5-4,6 милиони барели дневно, покажаа податоците на Кплер и Вортекса.

    Увозот од Ирак се намали на 936.000-961.000 барели дневно од речиси 1 милион барели дневно во 2021/2022 година, покажаа податоците. Додека руската водечка класа Урал го сочинува најголемиот дел од набавките на Индија, рафинериите исто така увезуваат полесни производи од рускиот Далечен Исток и Арктикот како што се Сокол, Арко, Нови Порт и мешавината ESPO.

    Најголемиот руски производител на нафта Роснефт (ROSN.MM) и врвната индиска рафинерија Indian Oil Corp (IOC.NS) потпишаа договор за значително зголемување и диверзификација на нафтата доставени до Индија.

    Бидејќи забраната во Европа ги задржа руските производи надвор, извозот на дизел на континентот се зголеми за 12-16% на 150.000-167.000 барели дневно во последната фискална година, покажаа податоците на Кплер и Вортекса. Тоа сочинуваше околу 30 отсто од вкупниот извоз на бензин на Индија, од 21-24 отсто една година порано, покажаа податоците.

    Клучните европски купувачи на индиски дизел се Франција, Турција, Белгија и Холандија, покажаа податоците на Кплер.

    Европа учествуваше со околу 50% од индискиот извоз на авионско гориво, или околу 70.000-75.000 барели дневно во 2022/23 година, што е зголемување за 40.000-42.000 барели дневно претходната година, покажаа податоците. Покрај зголемувањето на извозот во Европа, Индија, исто така, ја зголеми испораката на вакуум гасно масло (VGO) во САД.

    САД земале околу 11.000-12.000 bpd VGO во 2022/23 година, или 65-81% од вкупниот извоз на Индија на суровина за рафинирање што може дополнително да се обработува за производство на горива како бензин и дизел, покажаа податоците.

    Во 2021/2022 година, Индија извезуваше само околу 500 bpd VGO во Соединетите држави.

    Сепак, вкупниот годишен извоз на рафинирано гориво на Индија во 2022/23 година беше помал од една година порано бидејќи некои рафинерии ги затворија единиците за одржување во подоцнежната половина од 2022 година.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично