ПОВЕЌЕ

    Фејсбук го објави првиот пад на приходите од 2012

    Време зa читање: 5 минути

    Фејсбук е во пад. Мета (FB), матичната компанија на Facebook, објави приход од 28,8 милијарди долари за трите месеци што завршуваат во јуни, што е пад од 1% во однос на кварталот од претходната година и нејзиниот прв пад на приходите од година во година откако излезе на берза во 2012 година.

    Добивката на компанијата падна многу посилно од очекуваното. Нето приходот во текот на кварталот се намали за 36% на годишно ниво на речиси 6,7 милијарди долари, што е огромен пресврт во однос на претходната година кога нејзиниот профит се удвои. Мета објави намалување од 14% од година во година на просечната цена по реклама, што е вознемирувачки знак бидејќи побарувачката за онлајн реклами слабее поради неодамнешниот економски пад.

    Бројот на месечни активни корисници на апликацијата Фејсбук, исто така, благо се намали од првиот квартал од 2022 година, од 2,936 милијарди на 2,934 милијарди. На конференциска врска со аналитичарите во средата, извршниот директор на Мета, Марк Цукерберг, рече дека падот е очекуван и го припиша „на интернет блоковите поврзани со војната во Украина“.

    „Бројот на луѓе кои секојдневно го користат Фејсбук продолжува да расте“, рече тој.
    Резултатите на Мета следат по неколкунеделни застрашувачки извештаи дека компанијата ќе се врати на построг процес на преглед на перформансите и ќе се обиде да ја зголеми продуктивноста на работниците бидејќи се обидува да го преброди периодот на забавување на растот и тешка конкуренција од поновите ривали како што е TikTok.

    Тие предизвици се совпаѓаат со поголемите макроекономски притисоци, вклучувајќи ги и зголемените стравови од инфлација и рецесија. Цукерберг претходно овој месец рече дека компанијата ќе ги намали плановите за ангажирање инженери за најмалку 30% оваа година, велејќи им на вработените во прашања и одговори дека „ова можеби е еден од најлошите падови што сме ги виделе во поновата историја“.

    Во својот извештај за заработка во средата, компанијата рече дека ги „намалила нашите планови за вработувања и раст на вкупните трошоци оваа година за да го земе предвид попредизвикувачкиот оперативен амбиент додека продолжил да ги насочува ресурсите кон приоритетите на нашата компанија“. „Многу тимови ќе се намалат за да можеме да ја префрлиме енергијата во други области во рамките на компанијата“, рече Цукерберг на конференцијата.

    Сепак, падот на продажбата на компанијата се очекува да продолжи и во следниот квартал. Мета рече дека очекува приходите за тековниот квартал да бидат помеѓу 26 и 28,5 милијарди долари. Дури и на највисоко ниво, тоа би означило пад од 1,76% од претходната година.

    Мета посочи на пониските приходи од нејзината единица за VR, Reality Labs, и тековната слабост во побарувачката за онлајн рекламирање предизвикана од економската несигурност како фактори зад насоките. Други технолошки компании, вклучително и Твитер и Снеп, исто така се соочуваат со заострени буџети на огласувачите во услови на економски пад. Мета веќе се мачеше откако промените во следењето на апликациите на Apple го отежнаа насочувањето на рекламите.

    Акциите на Мета паднаа за дури 5% во последователно тргување во средата по извештајот за заработка пред малку да закрепнат. Неколку часа пред да излезе извештајот за заработката, американскиoт Комитет за трговија FTC  го блокираше купувањето на компанијата VR од страна на Мета, со тврдење дека технолошкиот гигант незаконски се обидува да ја развие својата „империја за виртуелна реалност“. Додека Мета ја нарече забраната „погрешна во однос на фактите и законот“, таа ги истакнува потенцијалните регулаторни пречки со кои компанијата се соочува во развојот на бизнисот со виртуелна реалност.

    Влогот е голем за компанијата со таа конкретна поделба. Мета ја обложи својата иднина на сѐ уште во голема мера хипотетичка верзија на интернет наречена „метаверс“ која се потпира на технологии за виртуелна и проширена реалност. И таа промена е скапа: Мета соопшти дека изгубила 2,8 милијарди долари во текот на кварталот од нејзината единица Reality Labs.

    Финансискиот директор на Мета, Дејв Венер, за време на разговорот во средата рече дека спојувањата и превземањата се „дефинитивно компонента“ на нејзината стратегија за изградба на метаверс и „ние ќе продолжиме да гледаме на аквизициите понатаму“ и покрај предизвикот од FTC.

    „Компанијата за социјални медиуми се соочува со неколку предизвици во месеците што следат, главно забавување на растот на приходите поради намаленото трошење реклами, како и недостаток на иновации и воведување на нови кориснички функции“, смета вишиот аналитичар на Investing.com, Џеси Коен во белешка за инвеститори по извештајот за заработка. Згора на тоа, рече Коен, инвеститорите, исто така, „треба да се грижат за негативното влијание на потенцијалните регулаторни активности на американската влада“.

     

    „Додека го градиме нашиот мотор за откривање… сакам да бидам јасен дека сè уште сме социјална компанија“, рече Закерберг. Тој додаде дека моментално околу 15% од содржината на доводите на Фејсбук на корисниците (и малку повеќе на Инстаграм) се препорачани од вештачката интелигенција од сметките што тие не ги следат. Очекува дека до крајот на следната година тој број ќе се удвои.

    Главниот оперативен директор на Мета, Шерил Сандберг, се обиде да ги увери инвеститорите за време на повикот во средата – кој ќе и биде последен, откако објави дека ќе се повлече минатиот месец – велејќи: „Мета е компанија која покажа извонредна издржливост“. „Направивме големи транзиции, како што е промената од десктоп на мобилен или Feed to Stories“, рече таа. „Инвестициите што ги правиме во Reels, во нашиот мотор за откривање, деловни пораки, контролирање на нашиот систем за реклами и особено во помагањето да се изгради метаверс претставуваат огромни можности за нашиот бизнис.

    Мета објави уште една промена на својот C-Suite во средата. Венер на 1 ноември ќе стане првиот главен директор за стратегија на Мета, одговорен за „стратегијата на компанијата и корпоративниот развој“. Сегашната директорка на финансии на Мета, Сузан Ли, ќе ја преземе функцијата финансиски директор.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично