Царините за автомобили од 25 отсто, кои ги објави претседателот Доналд Трамп и кои стапија на сила на почетокот на месецов, ќе ги зголемат трошоците за околу 108 милијарди долари за производителите на автомобили во САД во 2025 година, покажа најновата анализа на Центарот за автомобилски истражувања, пренесува Ројтерс.
Студијата, објавена во четвртокот од организацијата со седиште во Ен Арбор, Мичиген, покажа дека детроитските производители на автомобили Форд Мотор, Џенерал Моторс и Стелантис, производителите на камиони џипови и Рам, конкретно ќе забележат зголемени трошоци од 42 милијарди долари. Студијата покажа дека „тројката од Детроит“ може да почувствува царини од речиси 5.000 долари за деловите што ги увезуваат во просек за секој автомобил произведен во САД и околу 8.600 долари во просек за секој автомобил што го увезуваат.
Царините на Трамп за увоз на автомобили од 25 отсто стапија на сила на 3 април, предизвикувајќи шокантни бранови низ индустријата, бидејќи испораките доаѓаат од целиот свет. Возилата произведени во Мексико и Канада се соочуваат со давачка, но производителите на автомобили што се усогласени со условите од Договорот САД-Мексико-Канада може да ја одземат вредноста на содржината во САД.
Царините ги натераа производителите на автомобили да направат промени во производството, при што GM го зголеми производството на камиони во фабрика во Индијана, а Stellantis привремено го затвори производството во фабрика во Мексико и една во Канада. Овие потези погодија пет американски објекти кои се поврзани со нив.
Студијата, наведува извештајот на Ројтерс, проценува дека производителите на автомобили од „тројката од Детроит“ ќе имаат просечна цена на царинските давачки по возило за увезени делови за возила од 4.911 долари, повисока од просекот на вкупната индустрија од 4.239 долари по возило.
За увезените возила, студијата покажа дека просечната цена на тарифи по возило е 8.722 долари за целокупната индустрија и 8.641 долари за овие производители.
Мет Блант, претседател на Американскиот совет за автомобилска политика, кој ги претставува производителите на автомобили од „тројката од Детроит“, во изјавата рече дека студијата „го демонстрира значителниот трошок што царината од 25 проценти ќе ја има за автомобилската индустрија. Американските производители на автомобили Ford, GM и Stellantis имаат намера да го одржат нашиот тековен дијалог со администрацијата за да ја постигнеме нашата заедничка цел за зголемување на автомобилското производство во САД“.