ПОВЕЌЕ

    BOEING објави помала загуба од очекуваната, откако потроши речиси 4 милијарди долари за справување со последиците на безбедносната криза

    Време зa читање: 4 минути

    Компанијата Боинг потроши речиси 4 милијарди долари во последниот квартал додека се обидуваше да ја спречи безбедносната криза предизвикана од експлозијата на панелот во кабината во текот на летот на сосема новиот авион 737 Max 9.

    Американскиот производител на авиони е длабоко засегнат од инцидентот во јануари, кој покрена прашања за неговиот најпродаван комерцијален авион и предупредувања од свиркач за други делови од неговата производна линија.

    Откако се тркаа да ги уверат регулаторите, авиокомпаниите и патниците, Дејв Калхун, главниот извршен директор на Боинг и Лери Келнер, претседател на неговиот одбор, минатиот месец објавија дека планираат да поднесат оставка.

    Додека компанијата го објави својот прв квартален пад на приходите за речиси две години во средата, нејзините резултати сепак ги надминаа очекувањата на Вол Стрит, кои беа намалени по падот во јануари за време на летот на Алјаска ерлајнс го натера Боинг да го забави производството.

    Компанијата рече дека нејзиното согорување на готовина во првиот квартал, метрика што внимателно ја следат инвеститорите, изнесува 3,93 милијарди долари; пониска од просечната прогноза на аналитичарите од 4,49 милијарди долари.

    Во март, Боинг посочи дека ќе искористи помеѓу 4 и 4,5 милијарди долари бидејќи се соочи со најголемата безбедносна криза од несреќите на двата негови авиони Max 8, во 2018 и 2019 година, во кои загинаа 346 луѓе.

    Приходите се намалија за 1,4 милијарди долари, или 8% на 16,6 милијарди долари, бидејќи проблемите во производителот на авиони резултираа со остар пад на испораките на авиони за клиентите на авиокомпаниите. Компанијата најголемиот дел од парите ги добива од продажбата на комерцијални авиони само при испорака до клиентите.

    Акциите на Боинг, кои се повлекоа за една третина во последните месеци, пораснаа за 2% за време на почетокот на тргувањето во Њујорк.

    Од инцидентот во Алјаска, американската Федерална управа за авијација воведе ограничување на производството на силно продаваната линија на авиони 737 Max на Боинг. ФАА, исто така, му порача на Боинг да развие сеопфатен план за решавање на „проблеми со системската контрола на квалитетот“.

    „Па, можеше да биде полошо“, рече во белешка аналитичарот на Vertical Research Partners, Роберт Сталард. „Иако загубата и одливот на готовина не се толку лоши како што се стравуваше, компанијата сè уште очигледно се соочува со некои сериозни предизвици во одделот за комерцијални авиони што ќе треба да се поправат“.

    Пред извештајот, Калхун во писмо до вработените рече дека Боинг е „во тежок момент“, забавувајќи го системот за да го подобри квалитетот и безбедноста. „Пониските испораки може да бидат тешки за нашите клиенти и за нашите финансии. Но, безбедноста и квалитетот мора и ќе бидат над сè друго“, додаде тој.

    Додека Боинг допрва треба да го избере својот следен шеф, Калхун за новинската мрежа CNBC во средата изјави дека верува оти Стефани Поуп – моментално главен оперативен директор на компанијата и шеф на нејзиниот огранок за комерцијални авиони – има потенцијал да ја води целата компанија.

    Боинг објави дека поправањето на проблемите што привлекоа внимание по инцидентот на „Аљаска Ер“ ќе го уназади неговото финансиско закрепнување и ќе го чини уште 443 милиони долари како компензација за клиентите на авиокомпаниите.

    Боинг објави основна оперативна загуба од 388 милиони долари, или 1,13 долари по акција, од 440 милиони долари што ги загуби по таа основа една година порано. Тоа беше значително помалку од прогнозата на аналитичарите од 1,63 долари по акција во кварталот. Но, подобрувањето дојде надвор од нејзината клучна единица за комерцијални авиони, каде загубите од операциите речиси се удвоија на 1,1 милијарди долари.

    Малку подобрите финансиски резултати од очекуваните не ја надоместуваат компанијата која се бори со прашања од Конгресот, регулаторите и патувачката јавност за квалитетот и безбедноста на нејзините авиони. Не само што се обидува да ја поправи својата тешко нарушена репутација, туку и да ги задоволи клиентите на авиокомпаниите кои се повредени со тоа што не го добиле авионот што им бил ветен. Боинг соопшти дека ги презема неопходните чекори за да ги поправи проблемите со квалитетот. Но, тие поправки ќе продолжат да предизвикуваат дополнителни загуби и промашени цели за испорака во месеците што следат.

    Боинг соопшти дека ќе произведе помалку авиони 737 Max отколку што првично планираше за остатокот од оваа година, бидејќи се обидува да ги реши проблемите на своите производни линии. Производството на неговиот поголем 787 Dreamliner, исто така, ќе биде ограничено поради проблеми со добавувачите, рече тој.

    „Ќе одвоиме потребно време за да ги зајакнеме нашите системи за управување со квалитетот и безбедноста, а оваа работа ќе нè постави за посилна и постабилна иднина“, рече извршниот директор Дејв Калхун, кој во текот на кварталот ги објави своите планови да ја напушти функцијата до крајот на годината.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично