Додека затворањето на американската влада продолжи без да постои излезна платформа, министерот за транспорт Шон Дафи предупредува дека влијанијата врз патувањето веројатно ќе станат посериозни. Повеќе од 16.700 летови во САД беа одложени, а уште 2.282 беа откажани во текот на викендот од петок до недела, според FlightAware, американска веб-страница што обезбедува следење на летовите во реално време.
„Ќе одложиме, ќе откажеме, секаков вид лет низ националниот воздушен простор за да се осигураме дека луѓето се безбедни“, изјави тој за ABC News за време на викендот. „Ако владата не се отвори во следната недела или две, на ова ќе гледаме како на подобри денови, а не лоши денови.“
Досега, влијанијата врз летовите како резултат на затворањето биле релативно минимални. Многу од доцнењата од почетокот на затворањето беа поврзани со доцнења, иако недостигот на персонал предизвика изолирани доцнења на некои аеродроми, бидејќи контролорите на летање ги забавија стапките на пристигнувања за да го одржат својот товар на летови безбеден и управлив.
Аеродромите низ Соединетите Американски Држави доживуваат големи доцнења и откажувања поради зголеменото отсуство на контролорите на летање, кои се под „огромен стрес и замор“ од тековното, рекордно затворање на американската влада, според Федералната администрација за воздухопловство (FAA).
Сепак, како што продолжува затворањето, доцнењата и откажувањата на летовите би можеле да се зголемат.
ФАА на X соопшти дека половина од нејзините објекти „Јадрени 30“ на главните американски аеродроми имаат недостиг од персонал поради затворањето, а отсуствата на аеродромите во областа на Њујорк достигнуваат 80 проценти.
Контролорите на летање, и многу други вработени во Федералната администрација за воздухопловство, кои бројат речиси 13.000 низ САД, се класифицирани како „неопходни работници“, што значи дека работат без плата откако започна затворањето на 1 октомври.
Но, ФАА соопшти дека имало пораст на отсуства, што ја принудило да го намали протокот на воздушниот сообраќај во САД за да ги одржи безбедносните стандарди.
Иако од вработените во обете агенции се очекува да им се исплатат заостанатите плати за должностите што ги извршувале откако ќе заврши затворањето, многу застапници велат дека престојот без плата со недели ги става под дополнителен стрес и може да резултира со тоа што ќе мора да најдат други начини за заработка на привремен приход.
„Сте ги слушнале приказните за контролори кои работат во Uber или DoorDash, контролор кој можеби оди во банка за храна за да помогне да се сврзат крај со крај“, рече претходно Дафи.
Кога контролорите на летање или службениците на TSA не се појавуваат на работа, тоа може да резултира со одложувања на летовите и подолги редици за безбедност.
„Многумина (контролори на летање) веќе работат шест дена во неделата, а сега се соочуваат со невозможниот избор да прифатат дополнителни работни места само за да ги прехранат своите семејства. Во меѓувреме, Конгресот нè води кон она што би можело да биде најдолгото затворање во историјата на нашата нација и воведува ризик во веќе кревкиот систем“, изјави претседателот на Националното здружение на контролори на летање, Ник Даниелс, во изјава од 29 октомври.
БЛОКАДАТА НЕ Е ЕДИНСТВЕНИОТ ПРОБЛЕМ ВО АВИОСООБРАЌАЈОТ
Иако бројот на вработени предизвика доцнења за време на затворањето, дури и откако истекоа владините средства за финансирање, тоа не беше главен двигател на проблемите со летовите.
„Проверете го времето“, изјави Мајк Арнот, портпарол на Сириум, компанија за анализа на податоци за воздухопловство, во изјава на 31 октомври.
Бурите, особено силните ветрови, остануваат една од најголемите причини за доцнења на летови, дури и додека контролорите на летање се справуваат со последиците од затворањето.
ФАА има долгогодишен недостиг на персонал, при што контролорите во многу објекти работат задолжително прекувремено за да компензираат.
Министерството за транспорт, под повеќе администрации, се обиде да го реши недостигот, но се бореше да привлече доволен број регрути во организацијата за контрола на летање. Дури и пред да започне затворањето, недостигот на персонал повремено предизвикуваше доцнења на летови.
Оваа пролет, по серија дефекти на опремата во контролниот објект на Меѓународниот аеродром „Њуарк Либерти“, некои оператори за контрола на воздушниот сообраќај зедоа време за да се опорават од стресот, што доведе до зголемување на доцнењата и откажувањата на тој аеродром.
Недостатокот на персонал доведе до програми за контрола на протокот за да се одржат летовите безбедни и во други области, како што е воздушниот простор контролиран од Центарот Џексонвил.
Затворањето може да придонесе за некои од овие проблеми со персоналот, бидејќи контролорите треба да најдат други извори на приход, но тоа не е нужно основната причина за сите проблеми поврзани со персоналот во воздушниот сообраќај дури и сега.
(Фото: samaa.com)
Аналитика








