Речиси седум децении по првото парче пица што „Пица Хат“ го послужи во Велика Британија, славниот синџир повторно се соочува со турбулентни времиња. Бизнисот што некогаш беше симбол на семејните излегувања и полните салатски барови сега ќе го намали своето присуство — 68 ресторани и 11 локации за достава низ земјата ќе ги спуштат „ролетните“, а со тоа ќе бидат изгубени околу 1.210 работни места.
Компанијата што управуваше со британските ресторани, „Ди-Си Лондон Пај Лимитед“, падна во стечај и во понеделник ги назначи „ФТИ Консалтинг“ за администратори. Но, не е сè така мрачно за љубителите на познатата пица. Глобалниот сопственик, Yum! Brands, кој го лиценцира брендот „Пица Хат“ ширум светот, се согласи да преземе 64 ресторани, со што ќе се зачуваат 1.276 работни места и дел од традицијата на овој препознатлив ланец.
Овој потег доаѓа помалку од една година откако „Ди-Си Лондон Пај“ ги купи британските ресторани на „Пица Хат“ од претходна несолвентност. Фирмата, која управува и со франшизи во Шведска и Данска, не успеа да го стабилизира бизнисот. Според документите од администраторите, компанијата претрпела „значителен пад на приходите“ и загуба од 9,4 милиони фунти во 2024 година, што на крај довело до нов финансиски крах.
Портпаролот на „Пица Хат УК“ изјави дека се задоволни што успеале да ја обезбедат континуираната работа на дел од локациите за да се „заштити искуството на гостите и поврзаните работни места“. Дел од персоналот, околу 1.277 вработени, ќе бидат префрлени во новата структура под контрола на Yum! Brands, согласно британското законодавство за заштита на работниците при промена на сопственик.
Генералниот директор на „Пица Хат Европа и Канада“, Николас Буркиер, изјави дека целта на оваа аквизиција е „да се заштитат работните места каде што е можно и да се обезбеди оперативен континуитет на стекнатите локации“. Тој додаде дека приоритет во следниот период ќе биде поддршката на вработените за време на транзицијата.
Според експертите, ситуацијата на „Пица Хат“ не е изолиран случај. Зголемените оперативни трошоци, инфлацијата и „континуираната претпазливост на потрошувачите“ го притиснаа целиот сектор на неформални ресторани, вели Дани Хјусон од „Еј Џеј Бел“. Таа додава дека дури и за глобален бренд со долгогодишна историја, успехот во денешниот конкурентен пазар е тежок предизвик.
Професорката Зои Аџај од Универзитетот во Источен Лондон потсетува дека „Пица Хат“ била „на чело на револуцијата на брзата храна во Велика Британија“ во 1970-тите, но со текот на времето ја изгубила својата предност. „Пазарот на пица денес е многу поскап и поконкурентен, со многу нови луксузни брендови кои го презедоа приматот“, објаснува таа. Дополнително, „Пица Хат“ не успеала да се адаптира на новите дигитални трендови и присуството на социјалните медиуми, каде што нејзините помлади конкуренти доминираат.
Иако сегашната состојба изгледа сериозно, аналитичарите гледаат потенцијал во новиот почеток под капата на Yum! Brands. Со децении искуство и податоци за навиките на потрошувачите, компанијата можеби ќе успее да ја врати „Пица Хат“ на патот на стабилноста.
Од првиот ресторан отворен во Лондон во раните 1970-ти до денес, „Пица Хат“ останува дел од колективната гастрономска меморија на Британија. Но, најновите затворања покажуваат дека дури и најпознатите брендови мора постојано да се менуваат за да преживеат во динамичниот свет на угостителството.