Иако цените на горивата веќе одамна се тема на дебата, сега и полнењето на електричните возила станува сè поважен економски фактор за европските возачи. Новата анализа на ирската компанија Switcher.ie открива дека трошоците значително се разликуваат низ Европа – најмногу помеѓу Германија и Шпанија, каде разликата во цената за целосно полнење на електричен автомобил достигнува дури десет евра.
Според анализата, Германија е водечка по скапотија за „дополнување гориво“ кај електричните автомобили, додека Шпанија се наоѓа на далеку поповолна позиција.
Според податоците, просечната цена за целосно полнење на батерија во Германија изнесува 25,73 евра, што значи 7,06 евра на 100 километри. Во споредба, возачите во Шпанија плаќаат просечно 15,71 евра, или 4,31 евра на 100 километри.
Данска и Ирска се исто така меѓу најскапите земји, со 24,56, односно 24,14 евра по полнење. Од друга страна, најевтино е во Косово (4,87 евра), Грузија (4,59 евра) и Турција (4,05 евра).
Шпанија е рангирана на 14-то место од 38 анализирани европски земји, и е четврта најевтина меѓу поголемите економии, пред Франција, Италија и Германија. Главниот фактор за оваа разлика е цената на електричната енергија – 0,24 евра по kWh во Шпанија, наспроти 0,39 евра во Германија.
И покрај повисоките трошоци, Германија е значително пред Шпанија во електрификацијата на својот возен парк. Само во мај годинава, во Германија биле регистрирани 43.060 нови електрични возила – раст од 44,9% на годишно ниво – додека во Шпанија биле продадени 9.051, иако тоа претставува дури 106% пораст споредено со минатата година.
Заклучно со мај 2025, во Германија биле продадени 201.563 електрични возила, речиси шест пати повеќе од 35.111 колку што се продадени во Шпанија, според податоци од националните автомобилски здруженија KBA и Anfac.
Студијата на Switcher.ie е базирана на податоци за домашно полнење на електрични возила и користи информации за најпродаваните 25 модели на секој европски пазар.
Еоин Кларк, комерцијален директор на Switcher.ie, коментираше:
„Иако просечните трошоци за полнење електрични возила во домовите низ Европа се стабилизираа, сепак остануваат значителни разлики во цените меѓу земјите. Земји како Германија продолжуваат да се соочуваат со високи трошоци за полнење, додека други имаат корист од падот на цените. Овие нееднаквости веројатно ги одразуваат различните нивоа на владина поддршка за време на енергетската криза, како и различните влијанија од тековните геополитички тензии.“