ПОВЕЌЕ

    ЌЕ „ПОТОНЕ“ ЛИ ПОДОЛУ НАФТАТА ВО 2025: Клучот е во рацете на ОПЕК, Америка и Кина, велат аналитичарите

    Време зa читање: 5 минути

    Сомнежите за растот на побарувачката на нафта ќе опстојат и по 2024 година, а стравувањата од пад на цената ќе бидат присутни и во новата година. Тоа е според некои неодамнешни предвидувања за состојбата на пазарот на нафта во 2025 година, на кои побарувачката расте, Кина го насочува пазарот, а ОПЕК сè уште веројатно ќе го намали своето производство.

    Уште во ноември, некои аналитичари предупредија дека ОПЕК може да одлучи дека му е доста од губењето на пазарниот удел и да почне да ја враќа нафтата на пазарот без оглед на цената. Ова би можело да ги намали одредниците на 40 долари за барел, изјави Том Клоза од OPIS за CNBC.

    ЌЕ ПРЕСЕЧЕ ЛИ ОПЕК?

    „Можете да спуштите до 30 или 40 долари за барел ако ОПЕК се откачи и нема вистински договор за зауздување на производството. Тие видоа дека нивниот удел на пазарот навистина се намалува низ годините“, рече Клоза. Овие забелешки ја повторија прогнозата на Меѓународната агенција за енергетика, која во октомври рече дека ОПЕК може да се соочи со пад на својот пазарен удел од 34% на нешто повеќе од 31% до 2028 година, притиснат од производителите вклучувајќи ги САД, Канада, Бразил, и Гвајана.

    Можеби изборот помеѓу преплавување на пазарот со сурова нафта за да ги удави конкурентите, што ОПЕК веќе го направи претходно, и задржување на границите на производството ќе биде она што ќе ја означи 2025 година за производниот картел. И можеби стравот што аналитичарите велат дека производителите на ОПЕК треба да го чувствуваат за големите нафтени земји што не се членки на ОПЕК е малку преценет.

    Според тие аналитичари, САД се најголемата закана за пазарниот удел на ОПЕК. Најголемиот производител на нафта и гас во светот, земјата значително го зголеми производството на двата јаглеводороди во текот на само две децении. Некои од индустријата предупредуваат дека ова не може да продолжи вечно со истото темпо, бидејќи ресурсите се конечни, а најевтината нафта и гас се исцрпени или блиску до исцрпување. Ова значи повисоки трошоци за производство надолу, дури и со озлогласените придобивки во ефикасноста што го изненадија аналитичарското племе минатата година.

    ТРАМ ПЛАНИРА ДА ГО ИНТЕНЗИВИРА ДОМАШНОТО ПРОИЗВОДСТВО НА НАФТА

    Сепак, постои понепосреден извор на притисок врз американските производители кои ќе го ограничат сопствениот раст на производството следната година, и покрај прогнозите – и покрај тоа што многу про-нафтен претседател ќе влезе во Белата куќа во јануари. Тој извор на притисок е едноставно цената на нафтата. Еден од извршните директори на „Ексон“ неодамна го кажа тоа во време на низа предвидувања дека САД ќе станат уште поголеми производители на нафта и гас благодарение на Трамп, бидејќи секој ќе почне да дупчи по своја волја.

    „Мислам дека радикална промена е малку веројатна бидејќи огромното мнозинство, ако не и сите, првенствено се фокусирани на економијата на она што го прават“, рече Лиам Малон, претседател на upstream на супермајор во ноември. „Доколку тие правила [за федералното копно дупчење] беа суштински променети, ќе можете да вежбате повеќе, под претпоставка дека го имате квалитетот и го исполнивте вашиот економски праг“, рече и Малон. „Но, мислам дека нема да видиме никого во режимот на вежбање, душо, вежбање. Јас навистина не.”

    Други, пак, предупредија дека дупчалките снемаат површина од Ниво 1, што го натера Здружението на нафтени инженери да забележи дека според емпириските податоци собрани од Делоите, нема голема разлика помеѓу површините од ниво 1 и нивоа 2 во однос на квалитетот, барем во претставите на Перм и Орел Форд. Како и да е, без разлика на нивото, расипувањето е важно, а рамнотежата на шкрилците е повисока отколку што е во многу конвенционални претстави. Тука е и прашањето за побарувачката на нафта и кога синоптичарите зборуваат за побарувачката на нафта, сите очи се вперени во Кина.

    КИНЕСКАТА ПОБАРУВАЧКА – КЛУЧЕН ФАКТОР

    „Очекуваме дека побарувачката за нафта во Кина ќе продолжи да расте во 2025 година, но речиси целиот раст ќе биде одговорен од петрохемиските суровини. Побарувачката за транспортни горива веројатно ќе се намали“, напиша Вуд Мекензи во неодамнешниот сет на предвидувања за следната година. Консултантската куќа, исто така, рече дека очекува глобалната побарувачка за дизел да се зголеми следната година, но само маргинално, благодарение на новата опсесија на Кина со камионите со LNG, што ќе го поткопа растот на овој огромен потрошувач. Вуд Мек, исто така, предвиде пад на побарувачката за бензин во Кина поради електричните возила и растот на побарувачката за авионско гориво што нема да може да го надомести падот на другите горива.

    Зборувајќи за побарувачката, прогнозите варираат, но умерено. ИЕА гледа раст на побарувачката следната година од 1,1 милиони барели дневно. Вуд Мекензи го гледа на 1,4 милиони барели дневно. ING ги наведе проценките на побарувачката од „малку под 1 милион барели дневно“, веројатно мислејќи на претходната проценка на побарувачката на ИЕА во неодамнешниот извештај за можниот развој на нафтата во 2035 година. Морган Стенли се согласува со ИЕА, предвидувајќи раст на побарувачката од 1,1 милиони барели дневно за следната година. Сепак, повеќето прогнозери се согласуваат дека растот на понудата ќе ја надмине побарувачката, наведувајќи ја секогаш Кина како двигател на забавувањето на растот на побарувачката и производителите кои не се членки на ОПЕК како двигател на вишокот што го очекуваат.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично