Штрајкот на десетици илјади вработени во американскиот производител на авиони и летала Боинг заврши откако работниците ја прифатија подобрената понуда на американскиот производител на авиони, вклучително и зголемување на платите за 38 отсто во текот на четири години, соопшти синдикатот ИАМ. Со прифаќањето на новиот понуден договор, вработените во американската фабрика на Боинг на Западниот брег на САД му ставија крај на жестокиот седумнеделен штрајк кој го запре најголемиот дел од производството на авиони и ја продлабочи финансиската криза кај проблематичниот производител на авиони.
Членовите на синдикатот во понеделникот гласаа со 59 отсто „за прифаќање на предлогот и враќање на работа“, соопшти Синдикатот. „Работниците МОЖАТ да се вратат на работа веќе на 6 ноември 2024 година, за оние членови кои сакаат да се вратат што е можно побрзо“.
ИАМ, кој има околу 33.000 членови во Боинг, додаде дека работниците „МОРА да се вратат на работа“ до 12 ноември, додавајќи дека „штрајкот заврши“.
Пред една недела, работниците со големо мнозинство гласаа против понудата за зголемување на платите од 35 отсто во текот на четири години, а 94 отсто го отфрлија предлогот. Во средината на септември, тие веќе ја одбија првата понуда на Боинг, која вклучуваше зголемување на платите за 25%, со мнозинство од речиси 95%.
Новиот договор вклучува и еднократна исплата од 12.000 долари. Синдикатот веќе преговараше за задржување на исплатите на бонус, кои првично требаше да бидат укинати, како дел од втората понуда.
Компанијата е опкружена со бројни проблеми со нејзините авиони и се соочува со големи финансиски проблеми. Работниот спор дополнително го зголемува притисокот. Ова беше првиот штрајк на вработени во Боинг во последниве 16 години.
Прекинот на штрајкот и прифатениот договор го намалува притисокот врз новиот извршен директор на Боинг, Кели Ортберг, откако две претходни понуди беа одбиени во последните недели.
Вработените во Боинг прифатија неколку замрзнувања на платите во изминатата деценија и бараа значително зголемување. Боинг, со работна сила од околу 170.000 вработени, неодамна ги објави плановите за укинување на 10% од работните места.
Во пораката до вработените во Боинг по гласањето, Ортберг рече дека е задоволен што синдикатот го ратификувал договорот. „Иако изминатите неколку месеци беа тешки за сите нас, сите ние сме дел од истиот тим“, рече тој. „Ќе одиме напред само со слушање и работа заедно. Има многу работа пред да се вратиме на извонредноста што го направи Боинг компанија икона“.
Околу 33.000 машинисти кои работат на најпродаваниот авион 737 Max, како и на широко тело 767 и 777, штрајкуваат од 13 септември, барајќи зголемување на платите за 40% и враќање на пензијата со дефинирани бенефиции што ја изгубија пред една деценија. за 401 (k) пензиски план.
Производителот на авиони е во криза по серијата несреќи.
Беше под зголемен притисок да ги подобри контролите на квалитетот по инцидентот на почетокот на оваа година, кога речиси новиот Боинг 737-9 MAX управуван од Алјаска ерлајнс го загуби приклучокот на вратата за време на искачувањето, што доведе до отворена дупка на трупот. Никој од повеќе од 170 лица во авионот не е сериозно повреден во инцидентот.