ПОВЕЌЕ

    ВОЈНА НА ТИТАНИТЕ: Извршниот директор на Мајкрософт сведочеше против Гугл на антимонополското судење во Вашингтон

    Време зa читање: 8 минути

    Извршниот директор на Мајкрософт, Сатја Надела, сведочеше дека се натпреварувал со Google во дигитално пребарување за време на федералниот антимонополски процес против Google во Вашингтон, D.C.
    Надела му рече на судот дека доминантниот пазарен удел на Google во онлајн пребарувањето значи дека издавачите и огласувачите ја обликуваат својата содржина според барањата на Google, што им отежнува на конкурентите како Бинг на Мајкрософт да бидат конкурентни.

    Тој, исто така, го опиша предлогот на Мајкрософт да плати милијарди на Apple за да го замени Google со Bing како стандарден пребарувач на неговите уреди.

    Кога станува збор за онлајн пребарувањето, тоа е на Google
    веб и сите други играат во него, според конкурентот Microsoft. Тоа беше суштината на сведочењето на извршниот директор на Мајкрософт, Сатја Надела пред федералниот суд во понеделникот, како дел од антимонополското судење на владата против Google. Надела му рече на судот дека доминантниот пазарен удел на Google во онлајн пребарувањето значи дека издавачите и огласувачите ја обликуваат својата содржина според барањата на Google, што им отежнува на конкурентите како Бинг на Мајкрософт да стекнат основа.

    „Сите зборуваат за отворен интернет но навистина постои интернет на Google“, рече Надела од штандот во Вашингтон, Окружниот суд. Надела мислеше на начинот на кој издавачите често ги задоволуваат своите содржини и рекламирање на производите на Google, како на пример преку оптимизирање на нивните страници за тоа како Google ги рангира резултатите од пребарувањето.

    АМЕРИКАНСКАТА ВЛАДА ПОКРЕНА АНТИМОНОПОЛСКИ ПРОЦЕС ПРОТИВ ГУГЛ 

    Надела беше испрашуван од адвокатите на Министерството за правда и коалицијата на државните јавни обвинители кои го тужат Гугл за наводно кршење на антимонополските закони со незаконско одржување на монополот на пазарот за општо пребарување. Владата тврди дека Google ги заклучил дистрибутивните канали за општите пребарувачи преку ексклузивни зделки со производителите на прелистувачи и телефони за да бидат стандардниот избор на различни уреди. Можеби најпознатиот од тие зделки е договорот од повеќе милијарди долари меѓу Google и Apple за пребарувањето на Google да стане стандардно на Apple
    производи како iPhone.

    Владата се обиде да утврди дека доминацијата на Google, потпомогната од овие ексклузивни зделки, создава ефект на замаец, каде што поголемата изложеност на корисниците води до повеќе податоци за да ги подобри резултатите од пребарувањето на Google и привлекува повеќе огласувачи кон производот. Тоа, пак, генерира повеќе приходи што може да се искористат за финансирање на овие масивни договори за дистрибуција.

    Во меѓувреме, тврди владата, на ривалите им станува уште потешко да се пробие до потрошувачите, и како резултат на тоа, тие ја пропуштаат можноста за поголеми придобивки или иновации во потрагата.

    Надела го потврди тој аргумент во неговото сведочење во понеделникот, опишувајќи ги пречките со кои се соочува конкурентот за општо пребарување како Бинг за да добие поголем удел на пазарот од Google.

    Гугл одби да го коментира сведочењето на Надела.

    Мајкрософт беше подготвен да преземе милијарди долари краткорочни загуби за Бинг да му плати на Apple доволно за да го направи неговиот пребарувач стандарден за производите на Apple, сведочеше Надела. Не само што Мајкрософт ќе треба да ги замени приходите што Apple моментално ги добива од Google за стандардно пласирање, за кои Бернштајн процени дека може да изнесува 19 милијарди долари оваа година, Надела рече дека исто така ќе треба да го покрие ризикот што Apple ќе го преземе со промена на стандардното.

    Извршниот директор на Мајкрософт рече дека го препознава репутацискиот ризик од префрлување на стандардното, но посочи пример од сопствената историја на Apple за тоа зошто верува дека тоа може да се надмине. Кога Apple првпат ја лансираше својата апликација за мапи, таа беше нашироко означена како неточна или нецелосна. Но, по период на „турбуленции“, рече Надела, стана популарен, во голема мера поради фактот што Apple го прави стандардно на своите телефони.

    Џон Шмитлајн од Вилијамс и Коноли, кој го застапува Google, се повика на документ за време на вкрстено испрашување во кој се вели дека уделот на Бинг на Windows е приближно 24%. Шмитлајн праша зошто Надела смета дека тој процент ќе го убеди Apple да го префрли стандардниот Safari на Bing, со оглед на тоа што Bing можеше да има „100% дистрибуција“ на Microsoft Windows.

    Доколку Епл склучи договор со Мајкрософт, може да избере да ја користи технологијата на Бинг додека ја брендира како сопствен пребарувач на Епл, рече тој. Шмитлајн, исто така, го потсети Надела за минатите обиди што Мајкрософт ги направи да го направи Bing стандардно на различни мобилни уреди, што беа наиде на критики од јавноста или резултираа со тоа што многу потрошувачи сепак се префрлија на Google. На пример, тој изнесе напис од Вашингтон пост од 2010 година во кој се критикуваше одлуката Bing да се направи стандарден пребарувач на новиот Android телефон понуден од Verizon во тоа време.

    Но, Надела рече дека тој вид повратни информации всушност ги информирал неговите подоцнежни разговори со Apple додека се обидувал да го направи Bing стандарден на неговите уреди, бидејќи тој бил јасно за предизвиците што и двете компании првично ќе треба да ги поминат доколку дојде до таков договор.

    Идејата дека корисниците имаат целосен избор да ги променат нивните стандардни вредности е „целосно лажна“, рече Надела, додавајќи дека менувањето на стандардните поставки на мобилните платформи е тешко бидејќи „сите се заклучени“. Да се стане стандарден не е само прилив на нови корисници. Исто така, вклучува и добивање повеќе сигнали од корисниците за тоа што бараат и што кликнуваат. Овој вид на информации може да помогне да се информираат одлуките на пребарувачот за да ги направат резултатите покорисни и прилагодени на потребите на корисниците.

    И покрај тоа што Мајкрософт останува, како што рече Надела, „играч со многу, многу ниски акции“, на генералниот пазар за пребарување, тој рече дека компанијата сè уште верува дека има можност да иновира во она што тој го гледа како „најголемата категорија софтвер таму.“ Тој рече дека кога станал извршен директор во 2014 година, се фокусирал на тоа да го направи Бинг профитабилен за да продолжи да прави инвестиции, како што е сега.

    И покрај тоа што ја одржува својата позиција со низок удел, Надела рече дека чека „промена на парадигмата“ што може да создаде прозорец на можности за Bing, како оној создаден за Google со отстапките што произлегуваат од антимонополскиот предизвик на Мајкрософт од владата на крајот од век.

    Во меѓувреме, Надела процени дека Мајкрософт инвестирал околу 100 милијарди долари во Бинг во изминатите 20 години. „Тешка игра е да се направи пробив, но никој не може да не обвини дека не сме упорни“, рече Надела.

    Изградбата на нов ривал од темел е многу тешко бидејќи вклучува и фиксни трошоци и трошоци кои се зголемуваат како што добивате удел на пазарот, рече Надела. Во Силиконската долина, пребарувањето на интернет се смета за една од најголемите „зони забранети за летови“, додаде тој.

    Едно место каде што Bing забележа одреден успех е десктоп пребарувањето, во голем дел затоа што може да го постави Bing како стандарден на својот прелистувач Edge, кој многу производители на компјутери избираат да го преинсталираат за да добијат попуст за лиценцирање на софтверот на Microsoft.

    Сепак, дури и таму, многу корисници се одлучуваат да го користат прелистувачот Chrome на Google и неговиот пребарувач на уредите со Windows. Надела рече дека позицијата на Google за десктоп компјутерите со Windows покажува колку е отворен сопствениот екосистем на Мајкрософт. Тој, сепак, призна дека Google сè уште е најчесто прашан збор на Bing.

    Антимонополските тужители се обидуваат да покажат дека Google ги користел своите алатки за рекламирање за пребарување за да ги стави во неповолна положба ривалите како Bing со тоа што не успеа да ги направи доволно интероперабилни со други производи. Мајкрософт се обиде да го направи тоа огласувачите да можат беспрекорно да ги преместуваат своите кампањи помеѓу Google и алатките за рекламирање за пребарување на Bing, но Google не беше приемчив, рече Надела.

    ПРОБЛЕМОТ, ВСУШНОСТ, Е – ВЕШТАЧКАТА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА

    Како што вештачката интелигенција станува се поприсутна во пребарувањето, Надела рече дека е загрижен дека Google ќе ја искористи својата позиција за да блокира уште повеќе патишта на ривалите. Мајкрософт започна да го интегрира ChatGPT во резултатите од пребарувањето на Bing преку партнерството со OpenAI и е водечки играч во просторот, заедно со Google. Но, и покрај раниот напредок, Надела вели дека е загрижен дека ќе биде отсечен од клучните збирки на податоци што би можеле да се користат за обука на технологијата.

    „Многу сум загрижен, дури и покрај мојот ентузијазам, дека има нов агол со вештачката интелигенција“, рече Надела. „Многу се грижам дека овој маѓепсан круг во кој сум заробен може да стане уште помаѓепсан“.

    Тоа е затоа што Google би можел да се обиде да го направи така што содржините во неговиот пребарувач и на неговата видео платформа YouTube се користат исклучиво за обука на сопствени модели на големи јазици (LLM) со вештачка интелигенција.

    Натпреварувањето со основната економска предност на Google „ќе стане уште потешко во ерата на вештачката интелигенција“, рече Надела.

    Тој рече дека се прашува дали вештачката интелигенција ќе го направи „уште полошо од кошмар да се постигне напредок во потрагата бидејќи има нова авенија за заклучување – нешто што во основа ја храни моќта на овие LLM, што е содржината“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично