Американската управа за санкции го одложи со месеци излегувањето на KFC од Русија оваа година, откако коментираше за „данок за излез“ за странски фирми кои заминуваат кога договорот беше на прагот на завршување, според сопственикот на главната франшиза во Русија.
Новите барања од Москва првично го одложија заминувањето на рестораните на KFC и ја наведоа американската Канцеларија за контрола на странски средства или OFAC да се вклучи, создавајќи дополнителни одложувања, според Сергеј Левин.
Левин го предводи правниот оддел во Unirest, кој управува со поранешните средства во Русија на Yum! Брендс, матична компанија на КФЦ во САД. Вкусно! Брендовите не одговорија веднаш на барањето за коментар испратено преку е-пошта.
Одложувањето дава уште една илустрација за тоа како излегувањата на корпорациите станаа покомплицирани бидејќи Русија ги заостри ограничувањата. Раководните лица велат дека навигацијата по правилата станува се потешко.
Yam!Brands е една од многуте компании што ја напуштија Русија поради акциите на Москва во Украина, но нејзиното заминување се разликува од она на ривалот Мекдоналдс по тоа што на некои франшизи на KFC им беше дозволено да останат отворени и менито едвај беше променето.
Министерството за финансии на САД одби да коментира. Канцеларијата на OFAC издаде упатства за усогласеност на индустријата во врска со данокот за излез во форма на ЧПП или често поставувани прашања, на 24 февруари 2023 година, додека преговорите за договорот за излез на KFC сè уште беа во тек.
Yam!Brands во април го финализираа своето излегување од Русија, префрлајќи ги правата за мастер франшиза на Smart Service, локален франшизи предводен од бизнисмените Константин Котов и Андреј Осколков. Договорот ги вклучуваше сите нејзини руски ресторани KFC, оперативниот систем и заштитниот знак за брендот на Ростич. Цената не беше објавена.
„Процесот на наоѓање купувач и договарање на основните услови траеше извесно време“, рече Левин. „Кога беа договорени основните услови, се појави правило дека продажбата на акциите треба да се договори со релевантниот (државен) оддел.
Откако купувачите беа одобрени, земајќи го предвид ова ново барање, се појави уште еден – буџетскиот придонес наречен „данок за излез“ од Вашингтон – рече Левин. Русија ја додаде таа побарувачка во декември 2022 година.
„Затворањето повторно беше одложено, беше договорена правилната процедура за плаќање на излезната такса“, рече Левин. „Се чинеше дека сè е договорено, се оди кон комплетирање и тогаш на сцената се појави странски регулатор – OFAC.
„Како резултат на тоа, ни требаше доста време да се реши…сè успешно затворивме во средината на април“.
Поранешните ресторани на КФЦ почнаа да се отвораат во април како на Rostic’s, оживувајќи го брендот роден веднаш по распадот на Советскиот Сојуз.
Левин додаде дека Унирест се надева дека ќе ја заврши транзицијата на брендот од КФЦ во Rostic’s во 2024 година, со планови 60% од 1.200 ресторани во Русија да бидат на Rostic’s до крајот на 2023 година.