ПОВЕЌЕ

    TESLA ЗАРАБОТУВА ПЕТПАТИ ПОВЕЌЕ по автомобил од Toyota, а двојно повеќе од Ford и General Motors заедно

    Време зa читање: 4 минути

    Toyota Motor заработи помалку од една петтина во заработката по возило во споредба со Tesla во периодот април-декември, додека јапонскиот гигантски производител на автомобили се бори да ги апсорбира зголемените трошоци. Тојота заработи 240.000 јени (1.820 долари) нето добивка по единица во тој временски период минатата година. Спротивно на тоа, Tesla заработи во еквивалент на 1,26 милиони јени ( 9.618 долари) по возило во истиот период.

    Ова несовпаѓање ги покажува границите на стратегијата за „повеќе решенија“ на Тојота која ги става возилата на бензин заедно со горивни ќелии и електрични возила. Пристапот со широк опсег ја изложи Toyota на поскапо деловно опкружување, додека Tesla остана поизолирана од својата постава фокусирана на електрични возила.

    Тесла заработи повеќе пари отколку Форд и ГМ заедно. Тесла оствари профит од 12,6 милијарди долари минатата година, наспроти 9,9 милијарди долари на ГМ и загубата на Форд од 2 милијарди долари.

    Изминатата година не беше најдобра за Тесла, барем во однос на публицитетот – акциите паѓаа, Илон Маск беше предмет на различни написи, вклучително и тужби поврзани со безбедноста или написи за ривалите кои почнаа да ги испорачуваат своите електрични возила.

    Ова доведе некои луѓе да се запрашаат дали златното доба на Тесла се ближи кон крајот. Тоа е прилично неверојатно достигнување за компанија која дури и не е активна во некои големи сектори на автомобилскиот пазар.

    Тесла не продава автомобили со мотори на внатрешно согорување или хибриди, нема компактни или субкомпактни модели, а електричниот пикап Сајбертрак сè уште не достигнал сериско производство.

    Приходите на Тесла во 2022 година беа 81,5 милијарди долари, додека приходите на ГМ беа 157 милијарди долари, а на Форд беа 158,1 милијарди долари.

    Во трите квартали до декември, Toyota заработи 49,2 милијарди јени оперативен профит во Северна Америка, што е пад од околу 450 милијарди јени во однос на претходниот период. Компанијата претрпе оперативна загуба во тој регион во текот на кварталот октомври-декември.

    Поскапувањата на возилата не држеа чекор со зголемените материјални трошоци“, изјави менаџер во Тојота.

    Во Јапонија, извршен директор на добавувач на делови во префектурата Аичи, кој работи со Тојота, изрази чувство на олеснување и покрај тоа што се соочи со зголемените трошоци за гориво. „Изгледа дека Тојота ќе плати за 70%-80% од тој износ“, рече извршниот директор.

    BYD, кинескиот производител на масовни електрични возила, заработува од 190.000 јени до 200.000 јени по возило (околу 1.500 долари)  и добива на Toyota. Минатата година, BYD продаде 1,86 милиони електрични возила, вклучително и plug-in хибриди.

    Ова засилување доаѓа благодарение на вертикалната интеграција на BYD. Компанијата произведува автомобилски батерии во куќата и контролира подружница која произведува полупроводници. BYD брзо ги проширува операциите ширум светот, а последниот потег е лансирањето на продажбата на електрични возила во Јапонија овој јануари. Заедно со Tesla, BYD постојано се прославува преку својот силен капацитет за заработка.

    За Toyota да се врати против ривалите, компанијата се соочува со непосреден предизвик да го зголеми обемот на производство. Toyota планира да продаде до 10,6 милиони единици оваа календарска година под брендовите Toyota и Lexus.

    Ако Toyota ги постигне своите производствени цели, ќе може да ја искористи својата економија на обем за да ги намали трошоците, а притоа да не ги пропушти можностите за продажба. Зголемувањето на цените на возилата најверојатно ќе стане полесно според ова сценарио.

    Сепак, зголемувањето на производството е полесно да се каже отколку да се направи. Тојота во четвртокот соопшти дека планира да произведе само 9,1 милиони единици оваа фискална година, што е намалување на рејтингот за 100.000 единици поради недостаток на полупроводници.

    Оваа пролет, Lexus во својата понуда ќе го додаде целосно електричниот RZ. Који Сато, идниот претседател на Тојота, го надгледуваше развојот на моделот. Тојота планира да ја прошири својата линија на ЕВ, пристап кој беше одложен поради стратегијата на компанијата за повеќе решенија.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично