Гасната криза во Европа ќе биде „катализатор“ за Мерцедес-Бенц да навлезе подлабоко во чистата енергија, вели нејзиниот извршен директор. Во интервју Ола Калениус изјави за Си-Ен-Ен Бизнис дека производителот на автомобили повеќе се приклонува кон енергијата на ветерот за своите операции поради долготрајниот прекин на електричната енергија, што натежнуваше врз милиони домаќинства низ регионот од руската инвазија на Украина.
Мерцедес, исто така, почна да презема чекори за да ја намали употребата на природен гас во фабриките на компанијата во Германија за приближно половина, иако има намера „да го задржи целосното производство“ со префрлање на електрична и други извори на енергија, рече тој.
„Сметаме дека на краток рок сме во релативно силна позиција да се справиме со овој предизвик“, додаде Калениус. „Ако го гледате од подолга, среднорочна позиција, всушност мислам дека ова може да биде дури и катализатор за побрзо одење во обновливите извори на енергија“.
Откако ја нападна Украина пред речиси осум месеци, Русија нагло го намали снабдувањето со гас за Германија и другите земји од ЕУ. За многу домаќинства, стравот беше дека Русија целосно ќе ја затвори чешмата оваа зима. Германската влада веќе имаше воведено план за управување со кризи со кој би можело да се рационализира гасот за бизнисите, доколку тоа се случи.
Сепак, податоците од трговската групација Гас Инфраструктура Европа покажуваат дека капацитетите за складирање гас добро ја надминале целта поставена од официјалните лица на ЕУ – што сугерира дека Европа има доволно гас за да ја помине сезоната без сериозни шокови во снабдувањето.
Компаниите веќе направија непредвидени ситуации. Мерцедес ги презеде „претпазливите“ мерки за складирање на одредени компоненти на возилото што се направени со природен гас, „за да се осигура дека имаме делови во системот“ во случај на недостаток на гас оваа зима, според Калениус.
Но, во последниве месеци, производителот на автомобили, исто така, одлучи да продолжи со два големи проекта кои би можеле да му послужат во иднина, почнувајќи со изградба на фарма на ветер на лице место, која на крајот ќе обезбеди повеќе од 15% од потребите за електрична енергија низ Германија.
Групата, исто така, потпиша за користење на објект за енергија од ветер во Балтичкото Море што ќе „додаде уште 25%“ од капацитетот, рече Келениус. „Ќе се диверзифицираме, ќе се направиме поотпорни и се разбира, ќе одиме без јаглерод“, додаде тој.
ДА СЕ ДОСТИГНЕ ТЕСЛА
Целите имаат потенцијал да се усогласат со пошироките амбиции на компанијата. Како и другите светски производители на автомобили, Мерцедес моментално работи на проширување на својата постава на електрични возила додека се обидува да го достигне индустрискиот пионер Тесла. Германскиот гигант ги наведе целите половина од продажбата да дојде од електрични автомобили до 2025 година, а марката „да оди целосно на струја“ до 2030 година.
Оваа година, компанијата објави план да инвестира повеќе од 60 милијарди евра (58,5 милијарди долари) во „иднина без емисии“, од 2022 до 2026 година. Калениус зборуваше за CNN Business во неделата од саемот за автомобили во Париз, каде што ја претстави најновата електрична понуда на компанијата, спортското корисно возило EQE. Тој го нарече автомобилот едно од најважните лансирања во историјата на Мерцедес, велејќи дека конечно ќе и овозможи на компанијата да има електрична опција во сите нејзини класи на возила.
„Сегментот SUV од E-класа е еден од нашите најпродавани ширум светот. Затоа ова возило е толку важно за нас“, рече Келениус, гестикулирајќи кон моделот што се гледа зад него на видео повик. Тој го нарече теренецот со средна големина „последното парче од сложувалката“ за Мерцедес. Лансирањето доаѓа откако расте загриженоста поради апетитот на потрошувачите за нови автомобили и други стоки, особено кога глобалната економска перспектива продолжува да се затемнува.
Минатата недела, Меѓународниот монетарен фонд уште еднаш ја намали својата прогноза за светската економија, предвидувајќи дека „за многу луѓе, 2023 година ќе се чувствува како рецесија“.
Келениус призна дека има „облаци кои се наѕираат“, особено со спротивставени ветрови, вклучително и инфлација. Но, тој удри сангвистична нота, велејќи дека луксузните стоки имаат тенденција да бидат релативно заштитени од подеми и падови во економијата. „Општо земено, кога поминувате низ различни економски циклуси, луксузниот сегмент се чини дека е малку поробустен, но вие се прилагодувате на побарувачката“, рече Келениус. „Мислам дека имаме флексибилност во нашиот производствен систем да се справиме и со разликите во економскиот циклус“.
Мерцедес продаде речиси 529.000 возила во третиот квартал од 2022 година, што е за околу 40% повеќе од приближно 377.000 продадени возила регистрирани во истиот период минатата година.