На годишното собрание на акционерите на Tesla што се одржа во четвртокот, инвеститорите го прашаа извршниот директор Илон Маск како компанијата планира да ги троши своите пари во наредните години и за неговите глобални економски изгледи. Маск се пошегува дека „правењето макроекономски прогнози е рецепт за катастрофа“, но сепак процени дека „го поминавме врвот на инфлацијата“ и веројатно ќе видиме „релативно блага рецесија“, која ќе трае околу 18 месеци.
Извршниот директор ја засновал својата економска анализа на цените на стоките од Тесла се бара да плати за материјали и стоки што му се потребни за производство на електрични возила. „Добиваме добар увид во тоа каде одат цените на нештата со текот на времето, бидејќи кога правите милиони автомобили, треба да купите стоки многу месеци пред тие да ви бидат потребни“, рече тој.
Во вториот квартал од 2022 година, војната на Русија против Украина и тековната пандемија на Ковид во Кина ја попречија фабриката на Тесла во Шангај и ги влошија проблемите во синџирот на снабдување, недостигот на делови и проблемите со работната сила низ автомобилската индустрија.
Маск беше прашан и како Тесла планира да го искористи својот капитал во наредните години. Извршниот директор рече дека Тесла првенствено ќе ги зголеми своите капитални расходи и трошоци за истражување и развој „што е можно побрзо да го направиме тоа без да го трошиме“. Тој додаде дека „можен е вид на откуп на акции“, во зависност од тоа како изгледа идниот готовински тек на Тесла.
Маск, кој е и извршен директор на SpaceX, рече дека „не би сакал да се обврзе“ на откуп на акции на Тесла сè уште и дека настанот на виша сила некаде може да ја промени равенката. Сепак, тој повтори дека ако идниот готовински тек на Тесла изгледа солиден, а светот е „релативно стабилен“, тогаш „откуп на акции е на маса“.
Севкупно, Тесла има за цел да произведува 20 милиони возила годишно до 2030 година, што е возвишена цел, а Маск рече дека мисли дека за ова ќе бидат потребни околу десетина фабрики, при што секоја фабрика ќе произведува од 1,5 до 2 милиони единици годишно.
Во моментов Tesla работи со погони за склопување возила во Шангај; Фримонт, Калифорнија; Остин, Тексас; и надвор од Берлин во Германија. Исто така, произведува батерии во фабрика во Спаркс, Невада, која заеднички работи со Panasonic.
Тесла неодамна го произведе својот 3-милионити автомобил, рече Маск во четвртокот, и се надева дека ќе објави нова фабричка локација подоцна оваа година. Во исто време, компанијата рециклира само 50 батерии за возила неделно во Невада, откри Маск во четвртокот, објаснувајќи дека бројката е толку мала затоа што повеќето батерии од автомобилите на Тесла сè уште се во возилата што се користат денес.
За време на состанокот на акционерите, славниот извршен директор, исто така, ги повтори ветувањата што ги дал во минатото, вклучително и дека Тесла се приближува кон целта за „решавање на автономијата“ и испорачување на самоуправувачко возило способно да работи како роботакси без возач зад тркало.
Тој ги воодушеви акционерите барајќи нивен придонес за тоа каде да се подигне следната фабрика на Тесла (многумина извикуваа „Канада“) и со тоа што им кажа на просторијата наизглед полна со инвеститори на мало дека подобро ја разбираат компанијата отколку финансиските професионалци, вклучително и аналитичарите од Волстрит.
Но, тој им соопшти и разочарувачки вести на акционерите, повторувајќи дека Tesla има за цел да го произведе Cybertruck во средината на 2023 година, но нема да може да го продаде со истите спецификации и цени што беа првично дадени кога компанијата го претстави експерименталниот пикап во 2019 година.
За очекуваната повисока цена на Cybertruck, Маск рече: „Мислам дека не постои начин да се предвиди сосема инфлацијата што ја видовме“. Тесла ќе ја „инсталира производната опрема, алат и сè, почнувајќи во следните неколку месеци“ во својата фабрика во Остин, Тексас, каде што се одржа состанокот на акционерите во четвртокот.
Маск на состанокот се пофали дека Тесла и неговата ракетна компанија за повеќекратна употреба SpaceX се две од местата каде што студентите по инженерство најмногу сакаат да работат денес. Тесла прими 3 милиони апликации за работа минатата година, рече тој. Тој, исто така, откри: „Ние им дозволуваме на луѓето да се преселат од една компанија во друга ако сакаат“, мислејќи на неговите два бизниса. „Тоа е кул, ние го поддржуваме тоа“.
Членовите на публиката на состанокот во лице беа избрани по случаен избор, додека други се вклучија во видео преносите во живо на интернет. Присутните на настанот во живо понудија бурни исмејувања на акционерите кои презентираа предлози што одборот на Тесла не се согласи да ги усвојат.
Еден акционер го зеде микрофонот за време на сесијата со прашања и одговори, се откажа од својата шанса да му постави прашање на Елон Маск, наместо тоа ги нападна медиумите за третманот на Маск и му се заблагодари на извршниот директор што „го направи светот подобро место“. Акционерот, исто така, се поздрави со своето 6-годишно дете за кое рече дека го гледа деловниот настан дома. Тој доби овации.
Бикот на Тесла и управен партнер на Фондот за иднината, Гери Блек, го праша Маск дали некогаш може да ја напушти функцијата извршен директор во Тесла. Маск рече дека поради сите големи луѓе во неговата организација, тој мислел дека Тесла ќе направи добро дури и ако биде „киднапиран од вонземјани“. Тој подоцна нагласи: „Да бидам јасен – не заминувам“.