ПОВЕЌЕ

    ТАНКЕРИ ЗАГЛАВЕНИ КАЈ ТУРЦИЈА: САД тврди дека нема причина за застојот

    Време зa читање: 5 минути

    Од четвртокот, 16 танкери со нафта кои патуваа јужно од Црното Море чекаа да го преминат Босфорскиот теснец во Мраморното Море, што е зголемување за пет во однос на вторникот, се вели во извештајот на агенцијата за бродови Tribeca со седиште во Истанбул. Уште девет танкери чекаа да преминат кон југ од Мраморното Море преку теснецот Дарданели во Средоземното Море.

    Проблемот настанат во водните патишта контролирани од Турција, за кои турските власти рекоа дека најмногу влијае на пратките на сурова нафта наменети за Европа, го привлече вниманието на владините претставници на Обединетото Кралство и САД кои сега се во разговори со Анкара за решавање на растечкиот ќорсокак. Проблемот е поврзан со западното ограничување на цената на руската нафта што стапи на сила во понеделникот.

    Ограничувањето би требало да ги ограничи приходите на Кремљ без да додаде стрес на глобалната економија со намалување на понудата. Но, Турција инсистира бродовите да докажат дека имаат осигурување што ќе го платат поради новите санкции, пред да им дозволи да минуваат низ теснецот што ги поврзува Црното Море и Средоземното Море.

    Иако моментално не предизвикува нарушување на глобалното снабдување со нафта, а со тоа и на цените, задржувањето може да стане проблем доколку не се реши, рече Хорхе Леон, виш потпретседател за анализа на нафтениот пазар во Ристад енерџи. „Ова е многу популарна рута низ светот за глобалната трговија и конкретно за сурова нафта“, изјави тој за CNN Business.

    Земјите како Русија, Казахстан и Азербејџан ги користат турските теснец за да ја донесат својата нафта на светските нафтени пазари.

    Сообраќајниот метеж во турските теснец се појави по наметнувањето оваа недела на ценовната граница на руската нафта. Капата им забранува на сопствениците на бродови што носат руска нафта да пристапат до осигурување и други услуги од европските провајдери, освен ако нафтата не се продава за 60 долари за барел или помалку.

    Со оглед на ограничувањето, турските поморски власти се загрижени за ризикот од несреќи или излевање на нафта во кои се вклучени неосигурени бродови и ги спречуваат бродовите да минуваат низ турските води освен ако не можат да обезбедат дополнителни гаранции дека нивниот транзит е покриен.

    ОСИГУРИТЕЛИТЕ КОМПАНИИ ЗАГРИЖЕНИ

    Во известувањето издадено минатиот месец од турската влада пред ограничувањето на цената, генералниот директор за поморство Унал Бајлан рече дека со оглед на „катастрофалните последици“ за земјата во случај на несреќа во која учествува танкер за сурова нафта, „нам ни е апсолутно потребно да потврдиме на некој начин нивното осигурување (заштита и обештетување) е сè уште валидно и сеопфатно“.

    Меѓународната групација на P&I клубови, која обезбедува заштита и осигурување за обештетување за 90 отсто од стоките што се испраќаат по море, рече дека не може да се усогласи со турската политика.Осигурување за заштита и обештетување, или како што е попознато – „P&I“, е полиса што ја купуваат сопствениците на бродови за да ги заштитат од барањата за одговорност од екипажот, патниците и трети лица. Побарувањата за одговорност ги вклучуваат оние како што се судир, материјална штета, загадување, еколошка штета и отстранување на олупини од оштетени или потонати бродови.

    Барањата на турската влада „одат многу подалеку од општите информации што се содржани во нормалното писмо за потврда за влез“ и ќе бараат од клубовите P&I да потврдат покриеност дури и во случај на прекршување на санкциите според законите на ЕУ, ОК и САД, P&I на ОК Се вели во соопштението на клубот.

    Турските власти велат дека оваа позиција е „неприфатлива“ и во четвртокот ги повторија барањата за писма од осигурениците. „Поголемиот дел од танкери со сурова нафта кои чекаат да го преминат теснецот се бродови на ЕУ, а поголемиот дел од бензинот е наменет за пристаништата на ЕУ“, се вели во соопштението на турската поморска управа. „Тешко е да се разбере зошто осигурителните компании со седиште во ЕУ одбиваат да го дадат ова писмо… за бродови кои припаѓаат на ЕУ, кои носат сурова нафта во [во] ЕУ кога предметните санкции се поставени од ЕУ“, се додава.

    САД: НЕМА ПРИЧИНА ЗА ДОПОЛНИТЕЛНИ ПРОВЕРКИ

    Западните претставници, очигледно загрижени за потенцијалното нарушување на снабдувањето со нафта, велат дека се во разговори со турската влада за да се реши ситуацијата. Заменик-секретарот за финансии на САД, Вали Адејемо, му рекол на турскиот заменик-министер за надворешни работи Седат Онал на повик дека ограничувањето на цената се однесува само на руската нафта и „не бара дополнителни проверки на бродовите“ кои минуваат низ турските води.

    „Двајцата функционери го истакнаа нивниот заеднички интерес за одржување на глобалните енергетски пазари добро снабдени со создавање едноставен режим на усогласеност што ќе и овозможи на нафтата да транзитира низ турските теснеци“, се вели во соопштението на Министерството за финансии на САД.

    „Велика Британија, САД и ЕУ тесно соработуваат со турската влада и со бродската и осигурителната индустрија за да се разјасни спроведувањето на Ограничувањето на цената на нафтата и да се постигне резолуција“, се вели во соопштението на Министерството за финансии на Обединетото Кралство. „Нема причина на бродовите да им биде забранет пристапот до Босфорскиот теснец поради еколошки или здравствени и безбедносни грижи“, се додава.

    И покрај заостатокот на танкери, просечното време на чекање за преминување на Босфорскиот теснец е сè уште многу пониско од она што беше ова време минатата година, според Леон од Ристад енерџи. „Со оглед на реакцијата на официјалните претставници на ОК и САД, моето претчувство е дека ова ќе се реши многу брзо“, рече тој.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично