Откако беше објавено дека продажбата и профитот на Tesla паѓаат, извршниот директор Илон Маск изјави дека ќе поминува помалку време работејќи за федералната влада – но дека не планира целосно да ја прекине својата работа со DOGE.
„Ако бродот на Америка потоне, сите ние ќе потонеме со него“, им рече тој на инвеститорите и аналитичарите во вторникот вечерта, бранејќи го времето што го потрошил фокусирајќи се на намалување на големината на федералната влада, пренесува НПР. Тој, исто така, без докази, ги окарактеризира протестите против Tesla како „платенички“ и рече дека побарувачката за возилата на компанијата останува силна и покрај големиот пад на продажбата.
КАТАСТРОФАЛЕН ПАД НА ПРИХОДИТЕ И НА ПОБАРУВАЧКАТА НА ТЕСЛА АВТОМОБИЛИТЕ
Кварталниот извештај за заработката на Tesla, објавен околу еден час пред повикот, покажа дека нето приходот на компанијата паднал за 71% на годишно ниво и дека приходите од продажба на автомобили се намалиле за 20%.
Испораките на Tesla во првиот квартал од 2025 година се намалени за 13% од пред една година. Тоа беше најголемиот квартален пад на продажбата на компанијата досега. Во меѓувреме, продажбата на електрични возила генерално се зголеми за 7% во истата временска рамка.
Маск и другите аналитичари на Tesla нагласија дека повеќе фактори влијаеле на таа слаба продажба, вклучувајќи го и фактот дека некои клиенти можеби чекале да купат Model Y додека популарното возило поминува низ освежување. Но, постојат докази дека падот на популарноста на брендот на Тесла меѓу демократите и либералите – кои остануваат многу поверојатно од републиканците и конзервативците да купуваат електричен автомобил – е исто така главен фактор.
Според повеќе истражувања, контроверзната политичка работа на Маск значително му наштети на репутацијата на брендот на Тесла. Салоните на Тесла беа места на зачестени протести во последните неколку месеци. Во некои случаи, вандали кршеле возила на Tesla. А чувството дека возењето Тесла сега сигнализира поддршка за Маск и претседателот Трамп, прогонува некои актуелни возачи на Тесла и ги оддалечи некои купувачи од марката. Маск го отфрли тоа, велејќи дека „во отсуство на макро прашања, не гледаме никакво намалување на побарувачката“.
Без да наведе докази, тој им ги припиша нападите на неговата работа во DOGE на „оние кои ги добиваа расипничките и измамнички долари“, велејќи дека протестите против Тесла се „платени“.
Tesla Takedown, групата која ги организира протестите, во соопштение испратено по е-пошта напиша дека демонстрантите не се платени. „Домаќините и учесниците волонтери продолжуваат, затоа што веруваат во демократијата и владеењето на правото, а не затоа што им плаќа милијардер“, напиша групата во соопштението испратено по повикот. „Јака е иронијата што доаѓа од човек кој потроши 277 милиони долари за да го избере Доналд Трамп“.
НЕ СЕ БАРААТ НИТУ СТАРИТЕ ТЕСЛИ
Цените на користените Tesla паднаа за 10,1% во последните 12 месеци, покажуваат податоците на iSeeCars.com, додека цената на половните автомобили, генерално, порасна за 1%.
Тоа е добредојдена вест за секој што сака да купи користен Tesla. Но, тој пад на вредноста е удар за сегашните сопственици на Tesla и црвено знаме за купувачите на нови автомобили. И бидејќи Тесла, како компанија, поседува голем број свои возила – која било Тесла што е изнајмена е технички во сопственост на Тесла – тоа директно и наштети на компанијата, исто така.
На повикот за заработка, директорите на Tesla признаа дека падот на вредноста на користените автомобили придонесува за намален профит. Има и други проблеми: иако Тесла е помалку погоден од царините од некои ривали, директорите рекоа дека тие исто така ќе ѝ наштетат на Тесла – а Маск рече дека неуспешно се обидел да го убеди претседателот Трамп да поддржи пониски царини.
Но, генерално, Маск рече дека Тесла „не е на работ на смртта“ и тврди дека долгорочната профитабилност на компанијата се потпира на роботаксија и автономни роботи – а не поконвенционален бизнис со продажба на автомобили.
Ден Ајвс, берзански аналитичар кој долго време е гласен верник на Тесла и Илон Маск, пред овој повик изјави дека би било „критично“ доколку Маск не најави скорешно заминување од DOGE. Ајвс сè уште верува дека Тесла може да има светла иднина – доколку Маск го врати своето внимание на компанијата.
На повикот за заработка во вторникот, Маск навистина рече дека ќе го намали времето поминато на работата на DOGE – затоа што најголемиот дел од работата е „главно завршена“, рече тој, а не поради притисокот врз Tesla. Но, тој јасно стави до знаење дека не го напушта целосно DOGE.
„Мислам дека ќе морам да продолжам да го правам тоа до крајот на мандатот на претседателот, само за да се осигурам дека трошењето и измамата што ги прекинавме нема да се вратат“, рече Маск.
.„Ќе продолжам да трошам ден или два неделно на владини прашања сè додека претседателот би сакал да го правам тоа и додека тоа е корисно“, рече Маск. Тој не го коментираше неговиот статус како „специјален вработен во владата“ кој се очекува да истече околу крајот на мај, со оглед на ограничувањето од 130 дена годишно за работата што луѓето можат да ја вршат за владата во таа категорија работни места.
Тоа беше доволно за Ајвс, кој преку е-пошта изјави за NPR по повикот дека неговиот тим го смета ова како „почеток на крајот на неговото време во Белата куќа на Трамп“, како што се надеваше дека ќе слушне.
Се чини дека и другите инвеститори се чувствуваат слично; Цените на акциите на Tesla пораснаа во тргувањето по работното време.
ДАЛИ Е ОВА КРАЈОТ НА ДОМИНАЦИЈАТА НА ТЕСЛА ВО СВЕТОТ НА ЕВ?
Тесла имаше огромно влијание врз растот на електричните возила во САД и ширум светот. И несомнено доминираше на пазарот за електрични возила во САД. Но, како што се зголемува продажбата на ЕВ во Кина, кинеските производители ги применуваат технолошките откритија, карактеристиките на производите и бројките на продажба на кои им завидуваат другите производители на автомобили.
Кинескиот ЕВ-гигант BYD сега му дише во врат на Tesla за глобално лидерство во продажбата на ЕВ. Во САД, иако продажбата на Tesla опаѓа, компанијата сè уште продава многу повеќе електрични возила од кој било друг производител на автомобили. Но, уделот на Tesla на пазарот за електрични возила падна под 50% и ги покажува сите знаци дека продолжува да паѓа.
Севкупно, според Cox Automotive, продажбата на нови EV порасна за 7% минатата година, додека продажбата на Tesla се намали. Тоа е затоа што компаниите како GM, Toyota и Honda продадоа се поголем број електрични возила, повеќе од доволно за да се надомести намалената продажба на Tesla.
Подостапен автомобил или нов модел место сега застарената линија може да ѝ помогнат на Tesla да го врати уделот на пазарот, но овие детали не беа кажани во повикот за заработка.
Маск и понатаму е уверен во способноста на Тесла да биде највредната компанија во историјата на човештвото. Тој, исто така, ја отфрли заканата дека кинеските компании ќе бидат надминати од конкуренцијата за вештачка интелигенција, технологијата на која ја заложува иднината на Тесла. Тој рече дека е уверен дека Тесла ќе ја има најдобрата технологија за вештачка интелигенција во светот.
„Малку сум загрижен што на табелата на водечки автомобилски компании, рангирани од второто до десеттото место ќе бидат кинески компании“, рече тој. „Но, немам дилема дека на првото место ќе биде Тесла“.