ПОВЕЌЕ

    ЌЕ ПРЕСЕЧЕ ЛИ ГЕРМАНСКИОТ КАНЦЕЛАР: Кризата во Фолксваген ги соголи проблемите на германската економија

    Време зa читање: 5 минути

    Откако групацијата Фолксваген објави слаби финансиски резултати минатата недела, во Германија се повеќе се разгорува политичка битка со која земјата се обидува да открие како да излезе од својата економска криза. Резултатите од третиот квартал за најголемиот европски производител на автомобили – матичната компанија на Фолксваген, Ауди и Порше -, кои доаѓаат неколку часа пред дискусиите со синдикатите кои се борат да обезбедат компанијата да се повлече од кругот на затворање фабрики.

    Во услови на рамномерна продажба во Европа и колапс на нејзиниот основен кинески пазар, оперативната добивка на Volkswagen Group падна за речиси 42 отсто во третиот квартал, а нејзината оперативна маржа беше 3,6 отсто. Нејзиниот водечки бренд Фолксваген имаше оперативна маржа од само 2 отсто.

    Иако не беше неочекувано, лошата финансиска слика ги прикажа безброј спротивставени ветрови со кои се соочува водечкиот германски производител на автомобили додека се бори да остане конкурентен во транзицијата кон електрични возила. Не помага е економскиот пад дома, што доведува до намалена побарувачка бидејќи потрошувачите се повлекуваат од големите трошоци, плус забавување во Кина – нејзиниот најголем единствен пазар.

    Германскиот канцелар Олаф Шолц го повика менаџментот на автомобилскиот производител Фолксваген (VW) да постапи внимателно во врска со плановите наведени од работниот совет на компанијата за затворање на три домашни фабрики и намалување на работната сила во нејзината матична земја за десетици илјади вработени.

    Портпаролот на Шолц рече дека ставот на владиниот лидер е дека „евентуалните грешки во управувањето од минатото не смеат да бидат на штета на работниците“ во најголемиот германски производител на автомобили, објави јавниот радиодифузен сервис НДР. Фокусот треба да се стави на заштеда на работни места, додаде портпаролот на Шолц.

    РАБОТНИЦИТЕ НА ФОЛКСВАГЕН СООЧЕНИ СО КРАТЕЊЕ НА ПРИХОДИТЕ

    Во меѓувреме, исплатата на бонусот за јубилејот на фабриката на долгогодишните вработени во Фолксваген е меѓу многуте поволности кои газдите на компаниите сакаат да ги намалат како дел од длабоките намалувања на германскиот производител на автомобили, потврди портпаролката на VW за dpa во саботата.

    VW се закани дека ќе ги затвори погоните во Германија, додека лидерите на работниците предупредија на масовни отпуштања на десетици илјади работници во земјата, бидејќи производителот на автомобили се соочува со пад на профитот и силна конкуренција.

    Директорите на VW и синдикалните лидери во моментов преговараат за колективен договор за работниците на компанијата во Германија. Според синдикатот, VW во разговорите побарала целокупно намалување на платите за 10%.

    Менаџментот тврди дека конкурентноста на производителот на автомобили е загрозена поради високите трошоци во неговите германски фабрики.

    Според Работничкиот совет на VW, илјадници вработени во VW наскоро ќе добијат бонуси за годишнината, кои раководството сега сака да ги намали. Според актуелниот колективен договор, работниците добиваат еднократни бонуси од 1,45 пати повеќе од нивната месечна плата по 25 години стаж и 2,90 пати повеќе од месечната плата за 35 години стаж.

    Извори блиски до работниот совет рекоа дека речиси 6.000 вработени во VW се приближуваат до соодветните годишнини од март 2024 година. Некои од нив веќе ја достигнале границата и ги добиле исплатите.

    VW вработува околу 120.000 луѓе во Германија, од кои околу половина работат во седиштето на автомобилската марка и главните фабрики во Волфсбург.

    Брендот VW управува со вкупно 10 фабрики низ Германија.

    Фолксваген е подготвен да направи потег без преседан: затворање на три германски фабрики во драстичен напор за заштеда на трошоците, чија цел е намалување на над 4,3 милијарди долари.

    Најавата сигнализира значителна промена за VW, бренд кој одржува силно присуство во Германија од своето основање.

    Даниела Кавало, шеф на работниот совет на VW, не даде список на погодените фабрики кога ги објави мерките за намалување на трошоците минатата недела, но затворањето може да влијае на производството на Golf GTI и R.

    Околу половина од работната сила се наоѓа во главната фабрика и седиштето на Фолксваген во Волфсбург во северната покраина Долна Саксонија. Фабриката на VW во Оснабрик, која неодамна не успеа да обезбеди голема нарачка од подружницата на VW, Порше, ќе биде особено изложена на ризик да биде затворена, соопшти работниот совет.

    Министерот за економија на Долна Саксонија, Олаф Лис, рече дека јавноста е многу загрижена од наводното затворање на погоните. Лајс, кој исто така потекнува од Социјалдемократската партија (СПД) на Шолц, рече дека сите производствени локации на VW во Германија треба да бидат заштитени. Покраината Долна Саксонија поседува голем удел во компанијата.

    ДАЛИ ЕВРОПСКИОТ „ЗЕЛЕН ДОГОВОР“ Е ВИНОВЕН ЗА КРИЗАТА?

    Маркус Содер, претседател на конзервативната Христијанско-социјална унија (ЦСУ) на јужната покраина Баварија, рече дека иако грешките во управувањето придонеле за тешкотиите на VW, националните и регулативите на ЕУ, исто така, ќе ја ослабат автомобилската индустрија во Германија. „Зелениот договор и одлуките на германската коалициска влада доаѓаат на сметка на конкурентноста на Германија“, изјави Содер за новинската агенција ДПА.

    Во услови на сè поамбициозни климатски цели, постепеното исфрлање на моторот со согорување изгледа неизбежно и е поставена политика во се поголем број земји. Соочени со трансформацијата во одржлива мобилност и далеку од мотори со согорување, германските производители на автомобили и добавувачите на индустријата генерално се борат со глобалната конкуренција, слабите бројки на продажбата и високите трошоци за префрлување на електрични возила.

    Проценките се многу различни за тоа колку постојни работни места на крајот ќе бидат изгубени во европската автомобилска индустрија за време на транзицијата, и до кој степен тие можат да бидат компензирани со нови работни места кои се појавуваат во секторот, на пример во производството на батерии.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично