Со поглед кон ѕвездите, „Амазон“ го направи својот прв вистински чекор во новиот вселенски пазар – интернетот од орбитата. По неколкугодишни подготовки и амбициозни најави, сега веќе не се работи за планови, туку за акција. Од лансирната рампа на Кејп Канаверал полетаа првите 27 сателити од проект Кајпер, иницијатива што може длабоко да го прераспредели влијанието во дигиталниот свет и да ја редефинира глобалната поврзаност.
„Имавме убаво, мазно одбројување, прекрасно време, прекрасно полетување, а Атлас V е на пат кон орбитата за да ги земе тие 27 Кајперови сателити, да ги постави на нивниот пат и навистина да ја започне оваа нова ера во интернет-поврзувањето“, рече Кејлеб Вајс, системски инженер во ULA, во преносот во живо по лансирањето.
Се очекува сателитите да се одвојат од ракетата на околу 420 километри над површината на Земјата, по што „Амазон“ ќе се обиде да потврди дека сателитите можат независно да маневрираат и да комуницираат со своите вработени на земја.
Пред шест години, „Амазон“ ги откри своите планови за изградба на констелација од сателити за интернет-зрачење во ниската орбита околу Земјата, наречена проект Кајпер. Услугата ќе се натпреварува директно со „Старлинк“ на Илон Маск , кој моментално доминира на пазарот и има 8.000 сателити во орбитата.
Првата Кајперова мисија го започнува она што ќе треба да стане постојан каденца на лансирања за да може Амазон да го исполни рокот поставен од Федералната комисија за комуникации. Агенцијата очекува компанијата да има половина од својата вкупна констелација, или 1.618 сателити, во воздух до јули 2026 година.
„Амазон“ има резервирано повеќе од 80 лансирања за распоредување на десетици сателити истовремено. Покрај ULA, неговите партнери за лансирање се „СпејсИкс“ на Маск (матична компанија на „Старлинк“, европската компанија „Аријанспејс“ и стартапот за вселенско истражување „Блу Ориџин“ на Џеф Безос.
Амазон троши дури 10 милијарди долари за изградба на Кајпер мрежата. Се надева дека ќе започне со комерцијални услуги за потрошувачите, претпријатијата и владата подоцна оваа година.
Во своето писмо до акционерите претходно овој месец, извршниот директор на „Амазон“, Енди Џаси, рече дека Кајпер ќе бара однапред инвестиција на почетокот, но на крајот компанијата очекува тоа да биде „значаен бизнис со оперативен приход и поврат на инвестицијата за нас“. ROIC е кратенка за поврат на инвестираниот капитал.
Инвеститорите ќе бидат внимателни за какви било коментари околу понатамошните капитални трошоци за Кајпер кога „Амазон“ ќе ги објави резултатите за првиот квартал по објавувањето на веста во четврток.